Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Ryktas det om några försvarare till Arsenal? Vet att det pratats om en högerback, men centralt finns väl bara Mertesacker, Koscielny och Vermaelen?
Nej det tror jag inte kommer hända. Sagna stannar troligtvis och då har man en bra uppsättning. Koscielny och Mertesacker är en väldigt stabil grund, Sagna är vanligtvis stabil, och Jenkinson har gjort det bra som ersättare, vänsterbacken måste vara ligans bästa breddmässigt med Gibbs/Monreal.
Vermaelen har haft en dålig säsong men det är samtidigt inte en dålig spelare: om han gör det bättre i höst så tycker jag man har god täckning. Det skulle möjligtvis vara en fjärde mittback men Wenger tänker nog satsa på Mikel, annars kan väl Monreal spela där om det krisar gissar jag: han var väl mittback innan han blev vänsterback om jag inte minns fel. Sagna gjorde det bra i mitten förra säsongen med.
Nu har för övrigt oddsen på Suarez till Arsenal sänks mycket kraftigt. Jag tror inte på det alls - inte minst för att Liverpool garanterat ser Arsenal som en direkt konkurrent om topp4 - men snart har väl varenda striker som finns ryktats till klubben.