2013-07-03, 18:48
Medlem
antonaugustssons avatar
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4995491/Clement-Grenier-unsure-of-future-as-Arsenal-lurk.html det låter i artikeln som han är sugen på att lämna för Arsenal. Vad tror ni?
2013-07-03, 19:28
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Jag tror att om Cesar kommer är han lovad förstaplatsen, tror inte han är speciellt sugen att behöva rotera och på så sätt kanske missa förstaplatsen i Brasilien inför VM.

Cesar tar självklart förstaplatsen det är inget snack. Men eftersom Mannone nu är helt säkert såld, så talar det lite för att man tänker ta in Cesar. Jag tror det är den målvakt man tar, om man nu tar någon - förutsatt att Valdes inte ändrar sig. Det är en nästan optimal sits för Arsenal: lite konkurrens, billigt pris, erfaren och duktig målvakt med PL-erfarenhet, han måste säljas, men han blir också 34 i höst: så det kommer inte vara någon stoppkloss för Szczesny för länge.

Vidare angående Arsenal så känns det som man åtminstone får bort oönskade spelare den här säsogen. Nu är Mannone som sagt också klart att han flyttar. Bendtner verkar vara i det närmaste klar också enligt agenten. Får man väck Chamakh också så är nästan allt dödkött borta.
2013-07-03, 19:41
Moderator
zanteras avatar
Ryktas det om några försvarare till Arsenal? Vet att det pratats om en högerback, men centralt finns väl bara Mertesacker, Koscielny och Vermaelen?
2013-07-03, 19:50
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ryktas det om några försvarare till Arsenal? Vet att det pratats om en högerback, men centralt finns väl bara Mertesacker, Koscielny och Vermaelen?
Dom var ju ute efter Williams från Swansea, men dom la ned det för han var för "dyr", 100 miljoner tror jag det var. Detryktades väl för ett tag sedan att dom följde Richards från City, men det blir nog ingenting. Annars tycker jag domska satsa på Jenkinsson på högerbacken.

Skriver från iPhone.
2013-07-03, 19:59
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror Wenger satsar på Miquel, alternativt att han panikköper någon sista under sista timmarna på deadline day när två av mittbackarna redan åkt på skador.
2013-07-03, 20:10
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Tror Wenger satsar på Miquel, alternativt att han panikköper någon sista under sista timmarna på deadline day när två av mittbackarna redan åkt på skador.

Lescott.
2013-07-03, 20:25
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Lescott.
Har inte sett särskilt mycket av honom de senaste åren men vet att han är stenhård, är han fortfarande det?

Annars håller jag med: en mittback och en högerback behövs. Tycker inte någon av mittbackarna i dagens Arsenal håller måttet, Sagna har sett horribel ut i vissa matcher och Jenkinson är knappt PL-klass.
2013-07-03, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Medioker är ändå i snällaste laget.

Cassano klar för Parma, det ska bara bli offentligt också. Lär inte dröja länge eftersom allt redan är färdigförhandlat.

Han är inte Messi, men komigen han är väl inte sämre än random rotation spelare i klubbar som ligger där var Liverpool gör.

Så håll dig till ditt Udine, wannabe spagge.
2013-07-03, 21:12
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Han är inte Messi, men komigen han är väl inte sämre än random rotation spelare i klubbar som ligger där var Liverpool gör.

Så håll dig till ditt Udine, wannabe spagge.

Näe, är det sant? Kör folk fortfarande med den här? Jag trodde den dog ut när esset xeezer drog den för hundrade gången någon gång runt 2010.

En sak är i alla fall säker, den där Shelvey hade inte ens varit nära en bänkplats i Udine. På sin höjd hade han fått hämta in konerna från träningen.
2013-07-03, 21:29
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Har inte sett särskilt mycket av honom de senaste åren men vet att han är stenhård, är han fortfarande det?

Annars håller jag med: en mittback och en högerback behövs. Tycker inte någon av mittbackarna i dagens Arsenal håller måttet, Sagna har sett horribel ut i vissa matcher och Jenkinson är knappt PL-klass.
Koscielny var förmodligen ligans bäste mittback andra halvan av säsongen.
2013-07-03, 21:30
Medlem
P.Gs avatar
Shelveys två-tre första inhopp var ju faktiskt hyffsade och han bidrog med en massa energi framåt. Men sen dess har han ju tyvärr gått bakåt. Det var bedrövligt att se honom i U21-EM, sämst på plan i England.
2013-07-03, 21:31
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Koscielny var förmodligen ligans bäste mittback andra halvan av säsongen.

Sen gjorde han ju även det avgörande målet för CL spel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in