Citat:
Ursprungligen postat av
CraigChrist
Kommer absolut inte hända i Januari.
1 - Det publicerades i sportsmole
2 - Som säger "According to Goal.com"
Goal.com har ingen förankring i verkligheten.
Tror inte Costa är speciellt sugen på att hoppa av Atlético heller. De ligger delad 1:a i La Liga och är vidare i CL.
I princip alla spelare i Spanien har klausuler i sina kontrakt. Enligt rykten ligger Costas på £35 mille.
Det intressanta är ju ryktena om att det finns en rimlig klausul, att Goal är helt värdelöst är förstås ingen hemlighet. Men med tanke på hur bra Costa har varit så känns det värt pengarna om det finns en klausul, för jag delar helt bilden av att de knappast vill sälja. Wenger ville bevisligen inte ge de pengarna för Higuain, men av honom vet man ungefär vad man får, och har inte Real fått ut all potential under alla år av den mannen så lär ingen annan få det heller. Costa däremot har egentligen alla förutsättningar att bli näste Aguero eller Falcao. Vidare är han ju redan påtagligt "fysisk" och rent ful i spelet, så det borde inte bli några större problem med en anpassning till England.
Men framförallt tycker jag - det lilla jag har sett - att han verkar vara en väldigt bra avslutare på rent målmaskinsmanér. Inga onödiga touches på bollen, ungefär som Aguero. Och vore precis vad Arsenal skulle behöva. Giroud är ju egentligen bättre i spelet än som avslutare, och kreativ kraft bakom finns det i överflöd.
Kan man inte få Suarez, vilket känns omöjligt nu, så skulle jag köpa Costa. Och det ryktas också om att han har ganska medioker lön i Athletico, så det är inte helt osannolikt att det går att locka honom till en större klubb. I vilket fall som helst så känns det som om Arsenals bästa chans att ta ligan är i år, och den bästa anfallaren som går att få tag på (förutsatt att klausulen är vad som påstås) är Costa.