2013-07-03, 18:45
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Första gången det diskuteras grammatik här
Nej.
2013-07-03, 18:50
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Det jag reagerar mest på är att du gick i en skola med 50 elever...

Känns fruktansvärt tomt utan bortamatcher i Europa i år, det var verkligen höjdpunkten förra året. Man får dock glädjas åt ett rätt skönt sommarschema i Allsvenskan trots allt AIK+SvFF

Måste säga att vi fått till en riktigt härlig lottning för EL-kvalet. Tyvärr är jag för tillfället nyanställd och sysslar med ett arbete där det inte är helt lätt att få ledighet. Räknar därför kallt med att vi tar oss vidare till andra kvalomgången, och att det då blir ett återbesök i Skottland och en weekend i Edinburgh. Det är inte så illa det, men Dublin, som länge varit ett önskeresmål, hade nog varit fetare.
2013-07-03, 18:57
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Låter rimligt det du säger. Jag bor själv i de äldre delarna. När jag gick i skolan och under min uppväxt vet jag dock inte om jag delar uppfattningen om att folk som sympatiserade med AIK inte begav sig ut till Råsunda. Fick känslan av att vi som kom från området allt som oftast åkte hela familjen och ibland mer eller mindre halva släkten. Berodde väl delvis på avståndet. När man var 7 kanske man inte begav sig ut till Solna på egen hand. I övrigt har du förmodligen rätt i att Dif vinner sympatisörer i och med närheten till Stadion. Frågan är hur återväxten blir nu i och med Tele2 Arena, om man tänker på lång sikt.

Jag har träffat ytterst få Bajare som är bosatta på Östermalm om jag skall vara ärlig. Kan räkna dem på ett dussin fingrar.
Nu är DIF förvisso rätt stora i många av söderorterna så snittet lär inte påverkas men jag tror nog att lokalförankringen till Östermalm kommer att stryka med ordentligt. Jag vet rätt många ur mina föräldrars generation som kunde spontana 5-10 hemmamatcher per säsong för att det var nära och solen sken. Tveksamt om dessa sätter sig och åker till söder. Jag tycker själv att det är trist att man ska behöva bege sig över hela stan för att kolla på fotboll, närheten och de obligatoriska vattenhålen runt arenan har ändå varit en viktig del i mitt fotbollsintresse.
Citat:
Ursprungligen postat av jespose
Danderyd är svartgult!
Skulle vilja påstå att det är ganska blandat DIF och AIK i Danderyd.
2013-07-03, 19:16
Medlem
SpaderSexs avatar
Har gick jag o trodde att hela Sthlm va dif? Framförallt globen området?
2013-07-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Skulle vilja påstå att det är ganska blandat DIF och AIK i Danderyd.
Mörby är Bajen!
Har haft intensivt stickerskrig med gårdare där. Blev självutnämnd vinnare!
2013-07-03, 20:17
Medlem
Joni93s avatar
Stockholm är BP-land.
2013-07-03, 20:30
Medlem
Citat:
Mörby är Bajen!
Har haft intensivt stickerskrig med gårdare där. Blev självutnämnd vinnare!

Tönt alla vet att 182 är hemmet för gemene Djurgårdare, du kan få vinna dina så kallade "stickerfighter" med varje nybliven supporter som är 15 somrar. Men gatorna runtom tillhör mig, vi har växt upp tillsammans, gråtit tillsammans, slagit tillsammans... Nu kommer du och säger att mörby är bajen? Vafalls ses vid pressbyrån mörby centrum klockan 15.00.

1,2,3 i declare thumb war.
2013-07-03, 20:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Stockholm är BP-land.

Skåne är Trelleborgs FF land.

Sollentuna är iaf fullt av gnagare.
2013-07-03, 21:09
Medlem
a.e.gs avatar
På bronsåldern var typ alla AIKare, stenåldern hade dif ett jävla uppsving, bajens storhetsperiod var 13 september 1962.
2013-07-03, 21:21
Medlem
Citat:
Det var ingenting fel med den meningen. 'Procenten' kan vara allt från en procent till plural.

Varför skrev du då "den kvarvarande procenten" som klart visar att du talar i singular? Hade du skrivit "de" hade du skrivit i plural, vilket du inte gjorde.
2013-07-03, 21:29
Medlem
Sofialäktarens film från den sista matchen på Stadion: http://www.youtube.com/watch?v=AORM6ZdBqoE
2013-07-03, 21:32
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Varför skrev du då "den kvarvarande procenten" som klart visar att du talar i singular? Hade du skrivit "de" hade du skrivit i plural, vilket du inte gjorde.
För att han är bajare och var mer intresserad av att defenda sin jympapåse än att gå på svenskan i lågstadiet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in