Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
On a serious note, hur uppfattar du lagtillhörigheterna på Östermalm dessa dagar? Uppfattningen jag själv har, efter att ha bott där mer eller mindre hela mitt liv, är att nyinflyttade nästan uteslutande är Dif, medan många äldre släktgenerationerna som bott på Östermalm under väldigt många år ofta är AIK. Jag vill nästan uppskatta att uppemot 30-40% är AIK, om jag minns rätt från skoltiden och min uppväxt. Nu var det förvisso många år sedan, och jag antar att det blivit ännu fler stadsbor som sympatiserar med Dif.
Att Djurgården är Dif råder det naturligtvis inga tvivel om, lika lite som att Solna är AIK.
Överlag tycker jag att det är rätt jämnt mellan DIF och Gnaget genom hela innerstaden (utom möjligtvis Södermalm). Under uppväxten var det alltid DIF eller Gnaget folk höll på, Bajare existerade knappt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Det var ingenting fel med den meningen. 'Procenten' kan vara allt från en procent till plural.
Procent = hundradel. Procenten = hundradelen. Du refererar väl inte till 28 % som "procenten"?