Citat:
Ursprungligen postat av
Orangina
Pallar inte med insats, ni får köra utan mig eller hur ni vill

Synd

meddelar dig om det blir en andra liga för skoj skull!
Citat:
Ursprungligen postat av
Myrthel
Låter sjukt roligt detta!

it is!
Citat:
Ursprungligen postat av
Z91
Blir riktigt nice, jag är med på 50 eller 100 i insats spelar ingen roll

Lutar mot 100, får se vi har tid på oss draften kommer troligen hållas två tre veckor innan ligan börjar så runt två-tre månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gizmu
Möjligt att det blir jämnare med en snake draft men å andra sidan så gillar jag auction bättre då det kräver mer tänk och finess gällande hur mycket man kan/vill spendera på varje spelare. Nu när det är pengar på spel också så höjer det ju nivån en aning. Om någon väljer att dunka in 150+ i första rundan så fine with me, det ökar bara mina chanser att kamma hem skiten.
Kommer vi köra samma roster-storlek och cats som i det citerade inlägget från Sobofield?
Jag ska kolla upp reglerna nu så får vi gemensamt bestämma det bästa. Och du har en bra poäng i att med insats blir det mer seriöst men tänkte mer på de mer oerfarna.
Vad föredrar alla andra här? Auction så har man 200 virtuella dollar som man kan spendera för att fylla hela laget, spelare i slutet kommer kunna gå gratis och vissa kommer gå för dyra pengar. Det lottas draftposition men den spelar inte stor roll då den som väljer bara väljer en spelare som man ska betta på men när man närmar sig de sämre spelarna kan man få spelare gratis då det första budet är noll (har jag för mig var länge sen jag körde auction) och många inte har pengarna att betta en dollar eller vill spara.
Snake draft är en vanlig jäkla draft där den som väljer först i första rundan får sista i andra rundan och blir således först i tredje rundan osv.....
Så som Gizmu säger så krävs det lite mer känsla och kanske också smarthet i att våga pusha upp priset för någon som verkligen vill ha en spelare (obs. jag kommer inte betta mer än 1 dollar på Kobe han är skadad halva säsongen

)
Kom nyss hem så jag ska ta en titt nu vad för andra regler vi kör med gimmie fice minutos.