2013-07-02, 18:00
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Kör förmodligen en kortfattad genomgång om hur FL fungerar senare ikväll.

Orangina skriver jag upp efter han hört genomgången så han vet om han vill vara med efter.

Ja, det låter bra. Jag har ett hyfsat hum om hur det fungerar, men aldrig riktigt spelat.

Jag är även på att lägga in en smärre insats, så man får lite extra motivation att vinna.
Citera
2013-07-02, 19:05
Medlem
Sobofieds avatar
Grejen men insats är att det förmår folk att vara aktiva. jag är dock med utan också.
Citera
2013-07-03, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
Ja, det låter bra. Jag har ett hyfsat hum om hur det fungerar, men aldrig riktigt spelat.

Jag är även på att lägga in en smärre insats, så man får lite extra motivation att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Grejen men insats är att det förmår folk att vara aktiva. jag är dock med utan också.
'

Jo låter kuligare med insats, ska vi köra en omröstning eller? 50 kr insats yay or nay?
Citera
2013-07-03, 12:00
Medlem
Jag är gärna med på en fantasy liga, har aldrig spelat det innan men hur svårt kan det vara? 50 kr i insats låter bra också.
Citera
2013-07-03, 12:22
Medlem
Joinar gärna fantasyligan jag med! Ju högre insats desto bättre.
Citera
2013-07-03, 13:05
Medlem
xenosans avatar
Insats är bara bra, blir roligare då! Det jag undrar är hur betalningen av denna ska gå till?
Citera
2013-07-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Lugnt med insats för min del, spelar ingen större roll dock

Var tror folk att Howard kommer att spela? Nu när Kobe har sagt att han har tre år till i sig, hjälper det eller stjälper det för Lakers chanser att behålla D12?

Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Jag är gärna med på en fantasy liga, har aldrig spelat det innan men hur svårt kan det vara? 50 kr i insats låter bra också.

Jag kör en genomgång så fort jag har tid eller så letar jag up Sobofields från förra året kommer ihåg att den var riktigt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmu
Joinar gärna fantasyligan jag med! Ju högre insats desto bättre.

Jag är gärna med på högre men kan tänka mig att många avstår med tanke på betalningssättet.
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Insats är bara bra, blir roligare då! Det jag undrar är hur betalningen av denna ska gå till?

Najs så vi har en del som är med på det i alla fall. betalning kan vi lösa, jag kan ta emot betalningen och sedan betala ut till vinnaren. Såvida ingen kan föreslå ett säkrare sätt för alla, fast de kommer handla om småsummor så....

Men som sagt först måste minst 10 st vara med på det annars kör vi utan.

Mockdraft med på insats
Dwade
Fraodi
Sobofield med på insats
Hawkq
Spliffpatrullen
Hatasnigel
Toiletrelictree med på insats
Xenosan med på insats
Fredrock med på insats
Orangina
Z91 med på insats
Gizmu med på insats
Senast redigerad av MockDraft 2013-07-03 kl. 14:12.
Citera
2013-07-03, 13:44
Medlem
DET FINNS EN PLATS KVAR!!!!!!!!!!!
Dwade
Fraodi
Sobofield
Hawkq
Spliffpatrullen
Hatasnigel
Toiletrelictree
Orangina

Är ni med på insats? 50 eller 100 kör vi så vinnaren får 700 eller 1400.
Citera
2013-07-03, 13:54
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Ja, absolut. Femtio eller hundra kvittar för för mig.
Citera
2013-07-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
Ja, absolut. Femtio eller hundra kvittar för för mig.

7/13 är med för tillfället, om ni absolut inte vill vara med på insats säg det.

Kan eventuellt skapa två ligor en för de som vill ha insats och den andra för alla.
Citera
2013-07-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofield
Här är ESPNs fantasy-central. http://games.espn.go.com/frontpage

Ok, så här funkar det: Vi ska ha en auction league för det blir jämnast. Alla kommer få 200$ att buda på spelare. Auctionen sker online vid en utsatt tid; är man inte närvarande kommer ESPNs programvara att buda åt dig, antingen genom deras förprogrammerade värden på spelare eller en lsita du gör själv (om du vet att du inte kan vara med). Det är absolut att rekommendera att vara närvarande. Auctionen borde ta mindre än två timmar.

En "match" är en hel NBA-spelvecka. (playoffs kommer vara två veckor per "match"). Under den tiden samlas spelarna poäng i kategorier. Vi kommer köra följande nio:

PTS
ASTS
REBS
3PTM (three points shots made)
STLS
BLKS
FG%
FT%
TOs (här ska man naturligtvis ha minst).

Nu funkar det dock så att den enskilda matchen inte spelar roll; det som spelar roll i längden är hur många kategorier du vinner. Exempel; Mockdraft förlorar ena veckan mot Sobo med 4-5, andra veckan mot Careless med 4-5, men den tredje veckan slår Kobe som han köpte för 180$ alla rekord och han spöar hatasnigel med 9-0. Hans record är då 17-10.

Sobo vinner sina tre första matcher med 5-4. Hans record är då 15-12 och alltså ligger han efter Mockdraft, trots att han "vunnit" tre matcher och Mockdraft bara en.

Positionerna som ska fyllas:

Citat:
Point Guard (PG) 1 No Limit
Shooting Guard (SG) 1 No Limit
Small Forward (SF) 1 No Limit
Power Forward (PF) 1 No Limit
Center (C) 2 No limit
Guard (G) 1 N/A
Forward (F) 1 N/A
Util (UTIL) 4 N/A
Bench (BE) 5 N/A
Injured Reserve (IR) 2 N/A

Första siffran = antalet starters (du måste alltså alltid starta minst 2 centers).
No Limit = du får ha obegränsant antal av denna position i ditt roster.
UTIL = valfri pos.

Alltså startar du max 12 pers varje dag. Du får ha totalt 17 spelare i ditt roster(plus IR). I NBA är det som bekant match nästan varje dag; spelar Lebron mån/ons/fre kan du alltså starta honom då. Tis/tors/lör kan du byta ut honom mot någon annan. Det är alltså viktigt att ställa in startuppställningarna för varje dag under veckan (men allt kan göras i förväg - det går alltså utmärkt att spendera 5 min per vecka om man så vill).

Det är smart att göra några mock drafts på ESPN och kolla playerrankings litegrann. Är man riktigt nördig kan man ju hårdplugga, finns hur mycket som helst att läsa. Två korta exempel:

Kevin Love är top10 i points, top10 i rebounds, skjuter 3or och har en hög fg%. Han är en fantastisk fantasyspelare. Tony Allen gör väldigt lite som syns på statssheetet; han är knappt spelbar (eller så kanske han är det, men ni förstår poängen). Det finns ingen kategori för defense..;

Jag hoppas på 12 lag; blir intresset högre ges företräde till de som postat i årets eller föregående säsongs tråd. Jag ska skicka PM till en del folk.

Jag behöver en mailadress och kommer så småningom maila ut mitt kontonr. 50 kr i avgift; det är som sagt mest för att folk inte ska hoppa av och för lite extra krydda; samtidigt vill jag inte skrämma bort någon. Dessutom vill jag inte outa mig, och jag tror ingen misstänker att jag tänker göra så mycket jobb för att stjäla 550 kr (om man orkar går det nog att ta reda på mitt namn med lite detektivarbete ändå). Fungerar det bra i år kan vi ev utöka avgiften för nästa säsong. Priserna blir antingen 66-33 eller...något annat. Vi kan rösta om det senare, först och främst vill jag se om det blir av alls - under 10 lag är värdelöst.

Jag vet att jag verkar lat här men ge mig credit jag spendera tio minuter genom att kolla alla dina inlägg i NBA12/13 och fick se mycket skit som sved i mitt hjärta, för mycekt hat, för mycket.
Senast redigerad av MockDraft 2013-07-03 kl. 15:25.
Citera
2013-07-03, 15:24
Medlem
Sobos förklaring^^ fast jag tror inte vi kör med auction, istället kör vi draft som NBA draften. Flera här kommer satsa för högt på för många spelare och det kommer skapa en stor skillnad.

Kan tänka mig att flera stycken kommer satsa över 150 på LeBron och Durant vilket gör att era lag kommer bli skit SÅ isället kör vi snake draft där den som får första draftpostionen får sista platsen i runda 2 och den som hamnar sist i första rundan väljer först i andra.

Alltså blir det jämnt och mer rättvist, visserligen kommer ettan få LEBron eller Durant men de får sämre talang i andra rundan.

Det gäller att välja smart.

Som han sa Kevin Love är inte den bästa eller ens top tio pga sitt urusla försvar men han bidrar stort i tre kategorier (poäng, treor och retur) och därmed är han en bra fantasyspelare.

Skadebenägna spelare är inte att föredra de bidrar med nada när de inte spelar.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in