Citat:
Ursprungligen postat av
Micksan
Nu till min punkt.
Polisen har nu lagt ner brottsutredningen mot Tuula eftersom den enda misstänkte är avliden. Det är snart 9 år sedan Christer Pettersson avled. Den utredningen lever vidare och kostar pengar. Har man olika preferenser hos polisen för när utredningar skall läggas ner? Kan inte Tuula ha haft en medhjälpare?
Jag undrar över samma sak. Man utgår ifrån att Tuula var ensam om att förskingra pengarna, utan att andra personer var inblandade eller visste om saken.
Man vet att Tuula förskingrade pengar, men det betyder väl inte att utredningen skall läggas ner?
Det har skett en omfattande förskingring under flera år, och nu är det praktiskt att skylla allt på Tuula. Polisen slipper utreda saken och man vet faktiskt inte riktigt vad som skett.
För mig verkar det befängt att lämna hemmet med massa saker som är ofärdiga i all hast på en lång cykeltur. För att utföra planerat självmord.
Att Tuula avbröt en massa saker, och skyndade till sitt eget självmord, på cyckel. Inte logiskt.
När jag själv avbryter saker är det för att jag kommer på, att jag glömt bort en tid, och kommer på att jag måste skynda mig om jag ska hinna i tid. Då kan jag lämna hemmet ostädat och med saker som måste göras klart när jag kommer hem.
Om man lämnar saker hastigt är det för att någon annan vill något, oplanerat. Tuula kan ha fått oanmält besök och lämnat hemmet i bil. Det är något i denna sak som inte stämmer.