2013-04-22, 15:43
Medlem
Visselvesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Som du säkert förstår blev Tuula och hennes business intressant först efter hon försvann.
Tidigare var hon inte av allmänt intresse.
Självklart pratar Gävlebor om henne, konstigt vore det annars.Tuulas spelande har varit känt långt innan hon försvann, jag kan inte svara på varför särbon säger sig inte veta om det, finns säkert flera orsaker...

Vänta nu, var det känt eller inte, du säger två olika saker i samma inlägg?? Och väldigt märkligt att det var "så allmänt känt", när det enda som nämnts om spel är ett uttalande från någon anonym väninna som dessutom väntar i två-tre månader efter försvinnandet, innan hon kläcker ur sig det.
Citera
2013-04-22, 19:10
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visselvessla
Vänta nu, var det känt eller inte, du säger två olika saker i samma inlägg?? Och väldigt märkligt att det var "så allmänt känt", när det enda som nämnts om spel är ett uttalande från någon anonym väninna som dessutom väntar i två-tre månader efter försvinnandet, innan hon kläcker ur sig det.

Jag säger att Tuula inte var så värst känd innan hon hamnade i pressen, hennes spelande är känt sedan tidigare då hon ofta syntes på Bingohallar samt diverse annat spelande. Hon var en grå liten tant som ofta spelade men som inte drog till sig den uppmärksamheten hon fick senare.
Hur kan du få det till två olika saker??
Vi får väl se hur det går senare i detta case.
Citera
2013-04-22, 20:48
Medlem
Hur fungerar det nu? Bevakar polisen särbons och barnens telefoner och post? Lever Tuula kanske hon hör av sig till sina närmaste och det är inte alls säkert att dom berättar det.
Citera
2013-04-22, 23:02
Medlem
Visselvesslas avatar
Citat:
Jag säger att Tuula inte var så värst känd innan hon hamnade i pressen, hennes spelande är känt sedan tidigare då hon ofta syntes på Bingohallar samt diverse annat spelande. Hon var en grå liten tant som ofta spelade men som inte drog till sig den uppmärksamheten hon fick senare.
Hur kan du få det till två olika saker??
Vi får väl se hur det går senare i detta case.

för att du skrev två olika saker. I det här inlägget har du dock rättat till storyn. Hur som helst så är det ju spännande information du kommer med. Att Tuula är en känd spelare i Gävle. För när man läser allt tidningarna har skrivit så får man en helt annan uppfattning. Men de sitter kanske inte inne med samma info som du gör.
Citera
2013-04-22, 23:30
Medlem
Marre1976s avatar
Hade inte Kronofogden tagit bilarna?
Ena är fortfarande reggad på Tuula och den andra har i januari blivit överreggad på dottern i Kungsängen.
Citera
2013-04-23, 08:12
Medlem
Visselvesslas avatar
Citat:
Ena är fortfarande reggad på Tuula och den andra har i januari blivit överreggad på dottern i Kungsängen.

I Januari? Krävs det inte påskrift av Tuula själv om det var hon som ägde bilen tidigare??
Citera
2013-04-23, 08:42
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Var har du läst att ena bilen är skriven på dottern?
Det enda jag läst mig till är att den "används av en annan person", vilket jag tycker är ett konstigt förfarande. Ägande är ägande oavsett.

Ur Expressen:

Expressen har tidigare skrivit om hur Tuula Lavikkala äger två bilar. Men bara en av dem räknas till hennes tillgångar eftersom Kronofogden bedömt att den andra bilen används av en annan person.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-har-kronofogden-sakrat-tuula-pengar/
Citera
2013-04-23, 09:36
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Var har du läst att ena bilen är skriven på dottern?
Det enda jag läst mig till är att den "används av en annan person", vilket jag tycker är ett konstigt förfarande. Ägande är ägande oavsett.

Ur Expressen:

Expressen har tidigare skrivit om hur Tuula Lavikkala äger två bilar. Men bara en av dem räknas till hennes tillgångar eftersom Kronofogden bedömt att den andra bilen används av en annan person.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-har-kronofogden-sakrat-tuula-pengar/

Kollade på www.transportstyrelsen.se
Citera
2013-04-23, 13:24
Medlem
Quarrels avatar
GD: Strid om misstänkta förskingringspengar
Citat:
Kronofogden skriver också att deras uppdrag är att säkra de cirka 20 miljoner kronor som förskingrats från Gävle kommun. Om arvingarna vill att kronofogden ska säkra de pengar som de anser sig ha rätt till måste de också ha ett beslut om kvarstad från tingsrätten.
Citera
2013-04-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GD: Strid om misstänkta förskingringspengar

Ett riktigt tattardödsbo, där småslantarna blir kvittot på drömmar om miljoner.
Citera
2013-04-23, 13:54
Medlem
Visselvesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ett riktigt tattardödsbo, där småslantarna blir kvittot på drömmar om miljoner.

Fy vilken soppa! Tyvärr tycker jag att artikeln säger en hel del om Tuulas familj. Att ha mage att ens strida om dom pengarna tyder ju dessvärre på att släktingarna besitter samma totala brist på moral som Tuula själv! Hade dom minsta moral i kroppen så skulle de väl ha tagit avstånd ifrån allt ekonomiskt som tuula har vidrört..... Men kan ju fundera över hur involverade dessa är egentligen?
Citera
2013-04-23, 13:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visselvessla
Fy vilken soppa! Tyvärr tycker jag att artikeln säger en hel del om Tuulas familj. Att ha mage att ens strida om dom pengarna tyder ju dessvärre på att släktingarna besitter samma totala brist på moral som Tuula själv! Hade dom minsta moral i kroppen så skulle de väl ha tagit avstånd ifrån allt ekonomiskt som tuula har vidrört..... Men kan ju fundera över hur involverade dessa är egentligen?

Jag tycker att artikeln talar för sig själv gällande det av mig fetade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in