2013-07-03, 01:09
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nja alltså det är ju inte bara ytterbackarna som är problemet, även om de ibland KAN vara en del av det.

Det är snarare avsaknaden av ett bra presspel. Det är på mittfältet de blir överkörda, det är där problemet ligger.

Det skulle väl egentligen inte skada att spela med både Song och Busquets på planen. I vissa matcher.
Jo du har nog rätt. Jag fick känslan av att Barcelona har tendens att bli jävligt långa i laget t.ex. semifinalerna mot Bayern där de blir totalt manglade likaså Spanien där det nästan kändes som Bayern - Barcelona matchen. Om man ska t.ex. jämföra med Brasilien som var jävligt kompakta i sitt försvarsspel och försvarade med hela laget och nästan inte släppte till något i matchen.

Känns som Tito Vilanova måste ändra i Barcelona nu under uppehållet och jag tror inte att om Barcelona värvar Silva så kommer inte allt bli automatiskt bättre som vissa andra verkar tro.
2013-07-03, 02:04
Medlem
Enligt Di Marzio så anländer Lucas Biglia till Rom i morgon. Troligtvis kollar han in staden och boende på torsdagen för att skriva på för Lazio under fredagen. Så gott som klar med andra ord.
2013-07-03, 10:12
Medlem
keranos avatar
Thiago verkar vara mer eller mindre klar för United. Enligt rykten så bekräftas detta av Moyes på fredag.

Thiago har redan hunnit göra en reklamsnutt för United http://abload.de/img/soaphes6l.gif
2013-07-03, 10:31
Medlem
antonaugustssons avatar
Enligt The Sun (inte den trovärdigaste källan) så är Arsenal på jakt wfter Man Citys mittfältare Gareth Barry. Själv tror jag inte ett skit på detta, men vem vet.

För övrigt så såg jag att Wilshere nu följer Higuain på twitter. Tror ni detta kan vara ett tecken på att han snart kommer att presenteras som Arsenal spelare?
2013-07-03, 11:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Enligt The Sun (inte den trovärdigaste källan) så är Arsenal på jakt wfter Man Citys mittfältare Gareth Barry. Själv tror jag inte ett skit på detta, men vem vet.

För övrigt så såg jag att Wilshere nu följer Higuain på twitter. Tror ni detta kan vara ett tecken på att han snart kommer att presenteras som Arsenal spelare?

Wilshere drar till Real Madrid.
2013-07-03, 11:34
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Wilshere drar till Real Madrid.
Jo tjenare. Är det någon som stannar i Arsenal så är det Jack
2013-07-03, 12:04
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Milan har gått ut officiellt med att El Shaarawy blir kvar i klubben. Bra det, såvida man inte får ett hiskeligt överbud vore det korkat att släppa honom. Han är en viktig del av framtiden och hans attityd imponerar på mig.

Sky Sports påstår att PSG erbjudit £43 miljoner för Cavani. Om vi ponerar att det finns substans i detta måste det ju betyda att Zlatan är på väg någonstans. Frågan är var? Luktar Chelsea om det här, de verkar inte redo att slanta upp den enorma prislappen för Cavani. Är man redo att betala Zlatans lön däremot?

http://www1.skysports.com/football/news/11668/8802718/Transfer-news-Edinson-Cavani-wanted-by-Chelsea-and-Paris-Saint-Germain

Är du säker på att man inte vill spela med både Zlatan och Cavani på topp?
2013-07-03, 12:51
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson

Wilshere uttalade sig för någon dag sedan för ESPN har jag för mig angående Higuain. Å andra sidan kan man förstås ifrågasätta hur mycket Wilshere egentligen vet mer än någon annan - jag tror inte Wenger är ute och babblar om sina intentioner till spelarna.

Hela Higuainaffären verkar stå och avvakta just nu, förmodligen är det klubbarna som är oense om någon miljon eller två hit eller dit. Real har knappast bråttom att sälja och Arsenal ser sig sannolikt som enda köpare nu när Juve tagit in Tevez. Samtidigt känns det som en övning i Wengersk dumsnålhet av ungefär samma sort som kostade oss Mata tidigare. Istället för att bråka om småpengar så kunde man få det gjort, när man har chansen på en väldigt bra spelare som man desperat behöver, snarare än att riskera att det när som helst dyker upp någon dopad klubb med nävarna fulla av pengar.

Det skulle fan inte förvåna om någon oligark tillslut kapar affären, Jovetic går till City strax därefter och Rooney till Spanien så står Wenger plötsligt där utan att fatta vad som hände.
2013-07-03, 12:59
Medlem
Ferry31s avatar
Sunderland vill ha Altidore, men inget är klart än och det verkar även finnas intressen från andra klubbar. Undrar var han hamnar? En bra striker enligt mig. Bra fysisk, duktig avslutare och endast 23 år gammal. Det innebär ju att han bara var 20 år när han var med i VM, något jag inte visste
2013-07-03, 13:14
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Wilshere uttalade sig för någon dag sedan för ESPN har jag för mig angående Higuain. Å andra sidan kan man förstås ifrågasätta hur mycket Wilshere egentligen vet mer än någon annan - jag tror inte Wenger är ute och babblar om sina intentioner till spelarna.

Hela Higuainaffären verkar stå och avvakta just nu, förmodligen är det klubbarna som är oense om någon miljon eller två hit eller dit. Real har knappast bråttom att sälja och Arsenal ser sig sannolikt som enda köpare nu när Juve tagit in Tevez. Samtidigt känns det som en övning i Wengersk dumsnålhet av ungefär samma sort som kostade oss Mata tidigare. Istället för att bråka om småpengar så kunde man få det gjort, när man har chansen på en väldigt bra spelare som man desperat behöver, snarare än att riskera att det när som helst dyker upp någon dopad klubb med nävarna fulla av pengar.

Det skulle fan inte förvåna om någon oligark tillslut kapar affären, Jovetic går till City strax därefter och Rooney till Spanien så står Wenger plötsligt där utan att fatta vad som hände.
Helt enig. Hoppas verkligen denna affären blir av. Om vi skulle få in Higuain, Fellaini och kanske någon mer så blir vi riktigt farliga. Vem vet, kanske kommer även Rooney? Men iaf jag tror Arsenal har något riktigt stort på gång. Om vi lyckas värva Higuain och några mer stora namn så lockas ju större spelare att komma till oss. Jag hoppas och tror vi får Fellaini och möjligtvis Rooney. Verkar ju även nu som att Cesar närmar sig.

Läste även på twitter för ett tag sedan att Arteta (?) pratade med Fellaini på någon fest eller liknande och frågade honom: "syns vi i London" då Fellaini svarade "jag hoppas det". Jag tror att inom en två- treårs period så utmanar Arsenal om titlar på allvar igen.
2013-07-03, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Tycker att Skrtel är den som haft svårast att anpassa sig till Rodgers spelsystem. Det ställer högre krav på försvararna och Skrtel såg inte alls bra ut förra säsongen. Jag tror att klubben skulle göra bäst i att sälja honom om det går och plocka in någon som är bättre lämpad för den uppgiften.

Hans förra säsong var inte bra, men kanske var det att han behövde tid för anpassa sig till nya spelsystemet. Han var årets bästa spelare förrförra säsongen, så det är lite märkligt..

Om Spearing och Shelvey säljs, vilket är högst sannolikt står Liverpool med Gerrard, Henderson, Lucas, Allen och Suso plus Lusi Alberto som mittfältare. Behövs förstärkning.
2013-07-03, 14:44
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hans förra säsong var inte bra, men kanske var det att han behövde tid för anpassa sig till nya spelsystemet. Han var årets bästa spelare förrförra säsongen, så det är lite märkligt..

Om Spearing och Shelvey säljs, vilket är högst sannolikt står Liverpool med Gerrard, Henderson, Lucas, Allen och Suso plus Lusi Alberto som mittfältare. Behövs förstärkning.

Coutinho också. Men ja det behövs förstärkning, även i försvaret. Än så länge detta fönster så har man mest breddat truppen. lago Aspas ska inte ha några problem att bänka Downing men i övrigt behövs en mittback av klass samt väldigt gärna Mkhitaryan också då om han går att lösa samt en ordentlig DM. Så fort Lucas blir skadad så märks det att ingen kan täcka den positionen ordentligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in