Citat:
Ursprungligen postat av
antonaugustsson
Enligt The Sun (inte den trovärdigaste källan) så är Arsenal på jakt wfter Man Citys mittfältare Gareth Barry. Själv tror jag inte ett skit på detta, men vem vet.
För övrigt så såg jag att Wilshere nu följer Higuain på twitter. Tror ni detta kan vara ett tecken på att han snart kommer att presenteras som Arsenal spelare?

Wilshere uttalade sig för någon dag sedan för ESPN har jag för mig angående Higuain. Å andra sidan kan man förstås ifrågasätta hur mycket Wilshere egentligen vet mer än någon annan - jag tror inte Wenger är ute och babblar om sina intentioner till spelarna.
Hela Higuainaffären verkar stå och avvakta just nu, förmodligen är det klubbarna som är oense om någon miljon eller två hit eller dit. Real har knappast bråttom att sälja och Arsenal ser sig sannolikt som enda köpare nu när Juve tagit in Tevez. Samtidigt känns det som en övning i Wengersk dumsnålhet av ungefär samma sort som kostade oss Mata tidigare. Istället för att bråka om småpengar så kunde man få det gjort, när man har chansen på en väldigt bra spelare som man desperat behöver, snarare än att riskera att det när som helst dyker upp någon dopad klubb med nävarna fulla av pengar.
Det skulle fan inte förvåna om någon oligark tillslut kapar affären, Jovetic går till City strax därefter och Rooney till Spanien så står Wenger plötsligt där utan att fatta vad som hände.