2013-07-02, 23:25
Medlem
4522s avatar
Dortmund sitter i pole position angående Mkhitaryan, kan nog avslutas snarast då han inte deltar i Shakhtars försäsong. Tyskarna kanske kan värva ihop lite klass ändå. Självklart vet Mino Raiola bättre än att släppa en av sina spelare till Liverpool och därmed begå ett karriärsmord.
2013-07-02, 23:53
Medlem
NirvanAs avatar
Ryktas om att Barca kommer lägga ett officiellt bud på runt €32 miljoner för Thiago Silva närmsta tiden, efter veckor av spekulationer. Det kommer inte räcka naturligtvis, men det är bättre att gå ut lågt och sen arbeta sig uppåt tills motsatt klubb är mer villig att släppa.

Skulle bli förvånad om Thiago Silva inte är en barcaspelare efter 31 Augusti, trots att han lirar i olje-PSG och har kontrakt till 2017.
2013-07-02, 23:58
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ryktas om att Barca kommer lägga ett officiellt bud på runt €32 miljoner för Thiago Silva närmsta tiden, efter veckor av spekulationer. Det kommer inte räcka naturligtvis, men det är bättre att gå ut lågt och sen arbeta sig uppåt tills motsatt klubb är mer villig att släppa.

Skulle bli förvånad om Thiago Silva inte är en barcaspelare efter 31 Augusti, trots att han lirar i olje-PSG och har kontrakt till 2017.

Skulle vara en dröm att han kom. Hans agent har tidigare varit rätt beslutsam om att han inte kommer lämna PSG. Nu senaste dagarna verkar han vara lite mer öppen och hemlighetsfull, han avfärdar inte ryktena rätt av längre. Verkar vara något på G.

Har bara blivit mer och mer förtjust i Silva efter Conf.Cup.
2013-07-03, 00:02
Moderator
zanteras avatar
Varför är Barca så desperata när det gäller Thiago Silva? Pengarna det skulle kosta att lösa honom, samt det faktum att han blir 28 i år gör det till en överdriven affär. Han är såklart en väldigt bra försvarare, men kostnaden kombinerat med åldern gör det hela lite lustigt. Finns många andra mittbackar som också är väldigt bra, och som inte alls skulle kosta lika mycket att lösa, samt kanske skulle vara yngre.

Ändå verkar Thiago Silva vara den enda de kan tänka sig. Oh well, jag ser gärna att Barca gödslar med pengar i onödan.
2013-07-03, 00:07
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Varför är Barca så desperata när det gäller Thiago Silva? Pengarna det skulle kosta att lösa honom, samt det faktum att han blir 28 i år gör det till en överdriven affär. Han är såklart en väldigt bra försvarare, men kostnaden kombinerat med åldern gör det hela lite lustigt. Finns många andra mittbackar som också är väldigt bra, och som inte alls skulle kosta lika mycket att lösa, samt kanske skulle vara yngre.

Ändå verkar Thiago Silva vara den enda de kan tänka sig. Oh well, jag ser gärna att Barca gödslar med pengar i onödan.

Onödan och onödan? Mittbacksituationen är den mest kritiska lagdelen för tillfället. Silva är i sina glansdagar och håller några år till, han är med råge världens bästa mittback och han har alla rätta specifikationer för att spela i Barcelona. Han är helt enkelt den ultimata mittbacken för Barca.

Förstår inte hur det kan vara att gödsla pengar i onödan.

(Jag var lite kritiskt till hans pris för ett par veckor sen men jag har insett att han är värd varenda euro.)
2013-07-03, 00:24
Medlem
kratans avatar
Tror inte att Thiago Silva börjar i Barcelona.

Thiago Silva tillsammans med Ibra är huvudstommen i PSG "projektet" och jag tror inte att man säljer sin kapten för låt oss säga 45€ för cash är det sista man behöver i PSG. Jag tror Barcelona får sikta in sig på andra alternativ typ Marquinhos i Roma.

Såg även att Stoke har hämtat in Barcelonas talang Marc Muniesa som även var med i truppen i det spanska U21 laget som vann guld. Frågan är varför Barcelona släpper en av sina bättre talanger som dessutom är mittback?
2013-07-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Onödan och onödan? Mittbacksituationen är den mest kritiska lagdelen för tillfället. Silva är i sina glansdagar och håller några år till, han är med råge världens bästa mittback och han har alla rätta specifikationer för att spela i Barcelona. Han är helt enkelt den ultimata mittbacken för Barca.

Förstår inte hur det kan vara att gödsla pengar i onödan.

(Jag var lite kritiskt till hans pris för ett par veckor sen men jag har insett att han är värd varenda euro.)

Dock värt att poängtera att försvarsspelet förmodligen förblir fortsatt uselt mot lag som väljer att pressa högt.

Oavsett om kvalitén på det individuella försvarsspelet höjs.
2013-07-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Barca är väl inte kända för att göra dom bästa värvningarna de senaste åren
2013-07-03, 00:32
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Dock värt att poängtera att försvarsspelet förmodligen förblir fortsatt uselt mot lag som väljer att pressa högt.

Oavsett om kvalitén på det individuella försvarsspelet höjs.
Håller med mittbackarna blir för ensamma när ytterbackarna sticker iväg på sina offensiva räder och inte hinner tillbaka. Man såg tydliga mönster på det mellan Bayern - Barca men också Brasilien - Spanien. Det funkar att spela som Barcelona gör mot random mellangäng i Ligan men när man stöter på större motståndare som t.ex. Bayern går allt åt skogen.
Senast redigerad av kratan 2013-07-03 kl. 00:32. Anledning: glömde text
2013-07-03, 00:43
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Det enda jag har läst om Skrtel är att Napoli tycker han är för dyr. Tycker han ska vara kvar, om inte det finns någon konfikt mellan honom och Brendan då. Pacheco har jag inte hört något om, men ser inte hur han ska stanna kvar.

Tycker att Skrtel är den som haft svårast att anpassa sig till Rodgers spelsystem. Det ställer högre krav på försvararna och Skrtel såg inte alls bra ut förra säsongen. Jag tror att klubben skulle göra bäst i att sälja honom om det går och plocka in någon som är bättre lämpad för den uppgiften.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dortmund sitter i pole position angående Mkhitaryan, kan nog avslutas snarast då han inte deltar i Shakhtars försäsong. Tyskarna kanske kan värva ihop lite klass ändå. Självklart vet Mino Raiola bättre än att släppa en av sina spelare till Liverpool och därmed begå ett karriärsmord.

Av det man läst senaste tiden i exempelvis The Guardian så lär det dröja 2-3 veckor till innan Mkhitaryan blir klar för whatever klubb. Är det så att Dortmund och Liverpool har någon form av dragkamp så lär Dortmund sitta i pole position som du säger. Annars skulle det vara intressant att se honom tillsammans med Suarez, Coutinho, Sturridge och lago Aspas. Det skulle finnas viss klass där offensivt faktiskt om nu Suarez stannar vilket är oklart i dagsläget så klart.

För övrigt ska Liverpool och Swansea vara överens om Jojo Shelvey nu. Ska vara £6m som gäller.

http://www.guardian.co.uk/football/2013/jul/02/swansea-city-liverpool-jonjo-shelvey?CMP=twt_gu

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/10156383/Liverpool-agree-fee-of-6m-for-midfielder-Jonjo-Shelvey-with-Swansea-City.html
Senast redigerad av Kafferasten 2013-07-03 kl. 00:51.
2013-07-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Håller med mittbackarna blir för ensamma när ytterbackarna sticker iväg på sina offensiva räder och inte hinner tillbaka. Man såg tydliga mönster på det mellan Bayern - Barca men också Brasilien - Spanien. Det funkar att spela som Barcelona gör mot random mellangäng i Ligan men när man stöter på större motståndare som t.ex. Bayern går allt åt skogen.

Nja alltså det är ju inte bara ytterbackarna som är problemet, även om de ibland KAN vara en del av det.

Det är snarare avsaknaden av ett bra presspel. Det är på mittfältet de blir överkörda, det är där problemet ligger.

Det skulle väl egentligen inte skada att spela med både Song och Busquets på planen. I vissa matcher.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-03 kl. 00:52.
2013-07-03, 00:49
Medlem
kratans avatar
Isco anlände till Madrid igår kväll / natt och kommer presenteras vid 13.00 imorgon ungefär imorgon på Santiago och kommer möta pressen efter kommer bli spännande att se vad han har att säga.

Finns även bilder man kan kolla om man är intresserad av det http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/1193040475259/1330154052064/noticia/GaleriadeImagenes/1330154052064.htm
Senast redigerad av kratan 2013-07-03 kl. 00:55. Anledning: hitta bättre och smidigare länkalternativ

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in