2013-07-02, 22:35
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
billigt att plocka upp järnrören.
När även Reinfeldt och andra i riksdagsmän intermittent helt utan relevans nämner detta så ska man väl inte förvånas, men själv så vänjer jag mig aldrig vid det utan likt alla andra gånger förfasades jag över hur man så extremt lågkvalitativt inkorporerar detta i en politisk debatt för att få avrunkningar från invalida vänstermuppar.
Citera
2013-07-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ja och som av en händelse så gav SVT/Novus Almedagspanel betyget 3,3 till Gustav Fridolin. Jag menar... alltså.. seriöst?

I Aftonbladet fick dock JÅ 3 av 5, samma som Fridolin, det är väl alltid något.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062925.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17056293.ab
Citera
2013-07-02, 22:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Lägg av att spela objektiva SVT för det här är bara löjligt!
Citat:
En panel på 200 personer på plats i Almedalen har fått frågan av opinionsinstutet Novus ”Vilket helhetsbetyg mellan 1 och 5 skulle du ge Gustav Fridolins framförande i Almedalen i dag?”.

Betyget blev 3,3. Göran Hägglund (KD) som höll det första talet för i år i söndags – fick betyget 3,1 och Jimmie Åkesson (SD) fick 1,5 i betyg i går.

Panelen är rekryterad bland personer med erfarenhet att bedöma politikers tal och är sammansatt på ett sätt som inte ger någon politisk snedfördelning.

Ett betyg på 1,5 innebär att Jimmie Åkesson måste fått ett stort antal ettor från panelen. Och det verkar orimligt att han skulle ha varit så dålig. Så dåligt betyg brukar han ju inte få normalt sätt, och exempelvis retorikexperten Elaine Eksvärd gav Jimmie Åkesson en trea. Det är mer än vad hon gav till Göran Hägglund, som bara fick en tvåa. Gustav Fridolin fick samma betyg som Jimmie Åkesson - en trea.

Jimmie Åkesson: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17056293.ab
Gustav Fridolin: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062925.ab
Göran Hägglund: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17054742.ab

Jag litar nog mer på henne än SVT:s panel. Någonting har gått väldigt snett när SVT/Novus skapade sin panel. Det är uppenbart att de inte är opartiska.
Senast redigerad av -Info- 2013-07-02 kl. 22:47.
Citera
2013-07-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ett betyg på 1,5 innebär att Jimmie Åkesson måste fått ett stort antal ettor från panelen. Och det verkar orimligt att han skulle ha varit så dålig. Så dåligt betyg brukar han ju inte få normalt sätt, och exempelvis retorikexperten Elaine Eksvärd gav Jimmie Åkesson en trea. Det är mer än vad hon gav till Göran Hägglund, som bara fick en tvåa. Gusav Fridolin fick samma betyg som Jimmie Åkesson - en trea.

Jimmie Åkesson: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17056293.ab
Gustav Fridolin: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062925.ab
Göran Hägglund: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17054742.ab

Jag litar nog mer på henne än SVT:s panel. Någonting har gått väldigt snett när SVT/Novus skapade sin panel. Det är uppenbart att de inte är opartiska.

Ja, Jimmie var ju mycket bättre än Göran Hägglund, jämfört med Fridolin vet jag inte då jag inte sett talet, men kan knappast tro att han är så mycket bättre än Jimmie. Som Elaine säger har Jimmie ett bra kroppsspråk och tittar nästan aldrig på sina papper, vilket Göran gjorde hela tiden i princip, väldigt tramsigt att ge honom 1,5, ett seriöst institut hade tagit bort alla 1or och 5or i sammanställningen, vilket novus uppenbarligen inte gjort.
Citera
2013-07-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Det är en väldigt hård linje mellan det identiteslösa skitpartiet SD som vill ha fortsatt invällning och att det ska bo negrer bakom varje vit husknut och SvP. Varför ska vi ha fortsatt invandring när vi ser vad det blir av skiten oavsett hur få vi tar in, stannar upp och sedan fyller på med fler så vi ändå blir en minoritet i vårat eget land?

Idiotjävel

Hur var det nu? Ni var inte rasister utan bara Sverigevänliga? Haha lägg ner din pajas. Ni hatar alla som inte är vita. Så är det bara Och ni kommer aldrig komma in i riksdagen med den politiken och åsikterna på ett bra tag.

Är 10 000 välintegrerade i lugnt takt invällning? Blir vi minoritet av 10 000? Hur jävla dåliga är svenskarna på att reproducera i sådana fall? Enligt er teori så är det ju lugnt så länge svenskarna gör fler barn än invandrarna?

Just precis här linjen går. Ni hatar alla som inte har samma hudfärg medans vi sverigedemokrater faktiskt bemöter alla med respekt, även om det är självaste Lars Ohly.

Säg mig en sak. Om ni styrde och ställde, skulle allt då vara vitt eller får man faktiskt titta på Fresh Prince i Bel Air på TVn? Bara nyfiken, för det verkar ju som att ni gillar allt som har med Sverige och svenskarna att göra men avskyr allt utomstående och vill att det ska stanna i dess länder.
Citera
2013-07-02, 23:02
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av footballbuddy
Hur var det nu? Ni var inte rasister utan bara Sverigevänliga? Haha lägg ner din pajas. Ni hatar alla som inte är vita. Så är det bara Och ni kommer aldrig komma in i riksdagen med den politiken och åsikterna på ett bra tag.

Är 10 000 välintegrerade i lugnt takt invällning? Blir vi minoritet av 10 000? Hur jävla dåliga är svenskarna på att reproducera i sådana fall? Enligt er teori så är det ju lugnt så länge svenskarna gör fler barn än invandrarna?

Just precis här linjen går. Ni hatar alla som inte har samma hudfärg medans vi sverigedemokrater faktiskt bemöter alla med respekt, även om det är självaste Lars Ohly.

Säg mig en sak. Om ni styrde och ställde, skulle allt då vara vitt eller får man faktiskt titta på Fresh Prince i Bel Air på TVn? Bara nyfiken, för det verkar ju som att ni gillar allt som har med Sverige och svenskarna att göra men avskyr allt utomstående och vill att det ska stanna i dess länder.

Ja vi blir till sist en minoritet även av 10 000 invandrare per år, var inte en idiot. Det tar bara längre tid. Dessutom har invandrargrupperna högre födseltal så vi kommer att hamna där även om invandringen stoppas helt.
Fröet är redan sått, tex muslimerna kommer alltid att ha en högre födseltakt än etniska svenskar i Sverige. Helt enkelt för att de har en religion som uppmuntrar dem till demografisk krigsföring. Det enda ett parti som SD kan göra är att minska hastigheten på förändringen.

Jag lägger jag min röst på SD då jag hoppas få leva ut mitt liv i ett Sverige jag kan stå ut med, att minska hastigheten på förändringen av Sverige, men jag har inga illusioner om att de på sikt ska kunna rädda det här landet. Det demografiska kriget kan vi inte vinna. Då krävs betydligt hårdförare partier.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-07-02 kl. 23:13.
Citera
2013-07-02, 23:42
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Fast vad gapar du om? Varför blir du så upprörd? Kommer sådan här kritik att jaga SD väljare till andra mångkultur-partier? Självklart inte, och varför är det omöjligt att etnonationalister skulle bli valda och få ett stort stöd? Vi har sett det i Österrike, Frankrike, Ungern, Grekland, Ukraina.

Hur har grekerna, österrikarna, fransmännen, Ungern, Ukraina blivit bättre för vita? Har nåt förändrats? Nej. Inte ett skit förutom att den politiska kartan fått ytterligare ett parti men livet för vanliga döda de fortgår ändå. Folk köper kebab, åker taxi, tvättar, knullar, får vård och jobbar med invandrare ändå. I praktiken sker inget unikt nytt,. Bara lite gapigare män i regeringarna som skriker och heilar. Men annars nja... De håller på några år sen inser de att folk är olika och vill vara det...

Ungefär som almedalen. Alla är olika, tycker olika. Ok det är ok. Det fungerar ändå.
Citera
2013-07-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du blandar -- som många andra -- ihop vänstervridna och liberala judar i västerlandet med israeler i Israel.

Skarin och SD gillar Israel men har självfallet inget till övers för äckliga folkpartijudar i Sverige.

Men detta är en diskussion för en annan tråd.

Skarin, det var han som inte orkade jobba i en korvkiosk va? Levde på bidrag och importerade en invandrare samtidigt som han skrev motioner om att anhörinvandringen skulle skäras ned med 90% va?

Vad sa han, bidragsfifflare, på almedalen som var så bra?
Citera
2013-07-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Hur har grekerna, österrikarna, fransmännen, Ungern, Ukraina blivit bättre för vita? Har nåt förändrats? Nej. Inte ett skit förutom att den politiska kartan fått ytterligare ett parti men livet för vanliga döda de fortgår ändå. Folk köper kebab, åker taxi, tvättar, knullar, får vård och jobbar med invandrare ändå. I praktiken sker inget unikt nytt,. Bara lite gapigare män i regeringarna som skriker och heilar. Men annars nja... De håller på några år sen inser de att folk är olika och vill vara det...

Ungefär som almedalen. Alla är olika, tycker olika. Ok det är ok. Det fungerar ändå.
Självklart har det inte blivit bättre än. Det jag sa var att i dessa länder så har etnonationalister fått stort stöd, och med det menar jag mer än 10%.
Citera
2013-07-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Där har du fel. SD vill minska invandringen. Hur kan du stå på dig och driva den här propagandan när du inte ens känner till partiets ideologi?

Även det där är helt taget ur luften. Vem är det som ska skicka ut någon? Du hittar på en massa trams som dina trädkramar-vänner frossar i.

Det tror jag inte en sekund på.
Du tror att man inte kan leva i mångkulturen alls om den inte fungerar? Fel, fel och fel. Ibland undrar jag själv hur man kan blunda för den förskräckliga mångkultur som tvingas på våra medborgare varje dag. Sluta prata om "utan den där hassan så hade vi inte haft pizza" för det är bara floskler.
Vad sägs om att du istället kollar igenom dagens intervjuer och debatter ifrån Almedalen? Då kanske du får lite klarhet i vilken politik varje parti sysslar med och deras visioner.

Ok. De vill minska invandringen men när man menar att mångkulturen har misslyckats ich att Sverige ska bli ett monokulturland igen. Hur fungerar en kinakrogen i en helsvensk kultur?

När Jimmie Åkesson i förrgår säger på almedalen att han inte tycker om integration. Att invandrare helt enkelt inte ska integreras. Hur rimmar det med din förmildrande tro på SD?

Om jag lever, jobbar, anställer, gör affärer och umgås med människor från olika kulturer varje dag, året runt. Mina vänner gör likadant. Hur kan du då säga att jag har fel?
Vem är du att ta dig rätten över mitt liv. Tala om för mig att jag har fel?
Jag lever i ett mångkulturellt land. Sverige är ett av världens rikaste länder. Svenska företag har aldrig tjänat så mycket pengar som de tre senaste åren.
Du säger att mångkulturen inte fungerar. Konkret vad är det som inte fungerar när du är på almedalen och köper en pizza eller kebab av en turk.

Almedalen är en mötesplats för åsikter ich människor från alla klasser ich yrken. Vad är det som inte fungerar att människor tycker olika?.

Du har bollen. Du har bevisbördan. Bevisa vad som inte fungerar när det gäller mångkultur.
Citera
2013-07-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Självklart har det inte blivit bättre än. Det jag sa var att i dessa länder så har etnonationalister fått stort stöd, och med det menar jag mer än 10%.

Hur har det gått i alla de andra länder som kör med" vår kultur eller dö!" Iran. Nordkorea. Nazityskland. Irak.

Styrande i länder tvingar på folket att tro på en Gud. Klä sig lika. Död för minsta brott. Tvinga alla att vara lika. Hur brukar det fungera!

Om du jämför med liberala länder.
Citera
2013-07-03, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det SD vill är att förändra Sverige på ett realistiskt sätt.
Ert "realistiska sätt" kommer ju dessvärre leda till de etniska svenskarnas undanträngning, bortblandning och förintelse, och det kan förstås inte tolereras. Vissa frågor är för viktiga för att kompromissa bort och vårt folks överlevnad är definitivt en sådan fråga. Det går inte att säkra svenskarnas och den svenska civilisationens bevarande om man inte ens vågar erkänna att det finns ett svenskt folk och att dessa har rätt till sitt eget land. Då har man förlorat på förväg, och det spelar ingen roll hur "realistisk" man är eller hur många procent man får i valet när vårt folk har ersatts med ett helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in