Citat:
Ursprungligen postat av
AbdullahSvensson
Där har du fel. SD vill minska invandringen. Hur kan du stå på dig och driva den här propagandan när du inte ens känner till partiets ideologi?
Även det där är helt taget ur luften. Vem är det som ska skicka ut någon? Du hittar på en massa trams som dina trädkramar-vänner frossar i.
Det tror jag inte en sekund på.
Du tror att man inte kan leva i mångkulturen alls om den inte fungerar? Fel, fel och fel. Ibland undrar jag själv hur man kan blunda för den förskräckliga mångkultur som tvingas på våra medborgare varje dag. Sluta prata om "utan den där hassan så hade vi inte haft pizza" för det är bara floskler.
Vad sägs om att du istället kollar igenom dagens intervjuer och debatter ifrån Almedalen? Då kanske du får lite klarhet i vilken politik varje parti sysslar med och deras visioner.
Ok. De vill minska invandringen men när man menar att mångkulturen har misslyckats ich att Sverige ska bli ett monokulturland igen. Hur fungerar en kinakrogen i en helsvensk kultur?
När Jimmie Åkesson i förrgår säger på almedalen att han inte tycker om integration. Att invandrare helt enkelt inte ska integreras. Hur rimmar det med din förmildrande tro på SD?
Om jag lever, jobbar, anställer, gör affärer och umgås med människor från olika kulturer varje dag, året runt. Mina vänner gör likadant. Hur kan du då säga att jag har fel?
Vem är du att ta dig rätten över mitt liv. Tala om för mig att jag har fel?
Jag lever i ett mångkulturellt land. Sverige är ett av världens rikaste länder. Svenska företag har aldrig tjänat så mycket pengar som de tre senaste åren.
Du säger att mångkulturen inte fungerar. Konkret vad är det som inte fungerar när du är på almedalen och köper en pizza eller kebab av en turk.
Almedalen är en mötesplats för åsikter ich människor från alla klasser ich yrken. Vad är det som inte fungerar att människor tycker olika?.
Du har bollen. Du har bevisbördan. Bevisa vad som inte fungerar när det gäller mångkultur.