2013-07-02, 01:34
Medlem
MaxGrinders avatar
Det jag tror sänker Åkesson och SD är att de inte har kommit med några direkt konkreta förslag på hur man ska integrera dem som är i utanförskapet. Man har pratat lite om att man måste lära sig det svenska språket bl.a. men det räcker tyvärr inte. Inte för att något annat parti gjort något bättre i den frågan men SD har ett mer utsatt läge och behöver ha en tydlig plan för att inte klassas som rasistiska.

Dock tycker jag Åkesson har helt rätt i att det första steget som måste tas är att sänka invandringen. Det gör ingen gott i att ta hit människor som sedan strategiskt placeras ut i orter där ekonomin "tillåter" dem. Det har till dagens datum inte fungerat väl, ungdomar och invandrare står för den största gruppen av arbetslösa. Runt 8% är arbetslösa totalt bland befolkningen och alla vill ha ner denna siffran, det är det eviga mantrat som pratas bland politiker vid valtider.

Hur skall detta ske? Först och främst måste vi lägga fokus på de invånare som faktiskt bor här nu och tillhör de utsatta grupperna. Detta måste göras med utbildning och fler lärlingsplatser. Det är idag väldigt svårt att få jobb, även om man har en utbildning. Man hör ofta hur politiker tjatar om att vi måste skapa fler jobb. Problemet är att samhället gått framåt och även om dessa jobb skapas så krävs det ofta någon form av utbildning, det är ingen som vill anställa någon som inte gått klart gymnasiet, inte kan det svenska språket osv. Nej man måste lägga resurser där det behövs och det är dessa grupper som saknar kompetensen för att komma in på arbetsmarknaden.

För att prata lite SD, jag är inte emot invandring och andra kulturer, det jag är emot är att så fort man pratar om det är man en rasist. Säger man att man tycker Åkesson har rätt i att invandringen måste regleras hårdare är man en rasist. Det faller sig då konstigt att jag vill att man ska lägga resurser på de som redan bor här, inkluderat invandrare, jag kan inte vara rasist då. Jag vill att alla ska känna sig som svenskar och att vi jobbar mot samma mål. Seder och religion kommer alltid skapa debatt och konflikter. Så länge ingen far illa av det som sker så ser jag inget problem med det. Alla måste enas under de lagar som finns här, det är grunden. Vi måste inte ha samma seder och syn på världen, men vi måste respektera att vi är olika som människor.

Att fortsätta ta in så många asylsökande, anhöriga osv är inte riktigt hållbart i längden med den politik som bedrivs nu. Man ska vara solidarisk men först måste man på konkreta sätt ha en plan som fungerar om man ska fortsätta, när man ser att det fungerar kan man släppa på invandringen igen. Mer invånare som kan jobba lyfter ett land och skapar fler jobb som ökar välfärden, inte tvärtom.

Jag funderar på att rösta SD men Åkessons icke konkreta förslag gör mig tveksam, han är i det lägret inte bättre än något annat parti. Uppenbarligen är invandringen en stor fråga då statsministern hellre lämnar över makten än samarbetar med Åkesson, vilket i sig är märkligt. Varför kan statsministern inte komma med några konkreta förslag och lösningar på hur alla ska integreras. Förutom det eviga tjatet om att skapa fler arbeten osv. Man kan inte fylla på ett glas som redan är fullt, för då rinner det över. Först dricker man upp och sen fyller man på mera.
Citera
2013-07-02, 01:49
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Precis som alla rasister som gärna dricker öl på kinakrogen, åker bussen/taxin hem med Muhammed, köper jeansen av juden, tvättar mattan hos syrianen, köper pizzan hos Carlos, jobbar med maria från Rumänien, tycker att Anders chilenska tjej är ok och vill gärna knulla henne... Men de vill inte ha hit några invandrare...

Där har du fel. SD vill minska invandringen. Hur kan du stå på dig och driva den här propagandan när du inte ens känner till partiets ideologi?
Citat:
De lever med och omkring invandrare varje dag men ut ska de...

Även det där är helt taget ur luften. Vem är det som ska skicka ut någon? Du hittar på en massa trams som dina trädkramar-vänner frossar i.
Citat:
När SDarna börjar bojkotta thaimaten, sushin, inte köper och handlar av invandrare, då kan jag respektera de...

Det tror jag inte en sekund på.
Citat:
De säger att mångkulturen inte fungerar men själva lever de mitt i den och utnyttjar den varje dag. Hycklare
Du tror att man inte kan leva i mångkulturen alls om den inte fungerar? Fel, fel och fel. Ibland undrar jag själv hur man kan blunda för den förskräckliga mångkultur som tvingas på våra medborgare varje dag. Sluta prata om "utan den där hassan så hade vi inte haft pizza" för det är bara floskler.
Vad sägs om att du istället kollar igenom dagens intervjuer och debatter ifrån Almedalen? Då kanske du får lite klarhet i vilken politik varje parti sysslar med och deras visioner.
Citera
2013-07-02, 02:51
Medlem
Svensktfolkhems avatar
"grillningen" på svt med blandannat Alexander Bengtsson från Expo var rolig. Alex skakade så jävla mycket så jag blev fan nervös själv.
Citera
2013-07-02, 03:15
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensktfolkhem
"grillningen" på svt med blandannat Alexander Bengtsson från Expo var rolig. Alex skakade så jävla mycket så jag blev fan nervös själv.

Varför gjorde han det? Han har väl mött folk i liknande sammanhang förut?
Citera
2013-07-02, 03:22
Medlem
Fan vad ägd sd-snubben blev slutet av programmet av de andra.
Citera
2013-07-02, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxGrinder
För att prata lite SD, jag är inte emot invandring och andra kulturer, det jag är emot är att så fort man pratar om det är man en rasist. Säger man att man tycker Åkesson har rätt i att invandringen måste regleras hårdare är man en rasist. Det faller sig då konstigt att jag vill att man ska lägga resurser på de som redan bor här, inkluderat invandrare, jag kan inte vara rasist då. Jag vill att alla ska känna sig som svenskar och att vi jobbar mot samma mål. Seder och religion kommer alltid skapa debatt och konflikter. Så länge ingen far illa av det som sker så ser jag inget problem med det. Alla måste enas under de lagar som finns här, det är grunden. Vi måste inte ha samma seder och syn på världen, men vi måste respektera att vi är olika som människor.

Att fortsätta ta in så många asylsökande, anhöriga osv är inte riktigt hållbart i längden med den politik som bedrivs nu. Man ska vara solidarisk men först måste man på konkreta sätt ha en plan som fungerar om man ska fortsätta, när man ser att det fungerar kan man släppa på invandringen igen. Mer invånare som kan jobba lyfter ett land och skapar fler jobb som ökar välfärden, inte tvärtom.

Jag funderar på att rösta SD men Åkessons icke konkreta förslag gör mig tveksam, han är i det lägret inte bättre än något annat parti. Uppenbarligen är invandringen en stor fråga då statsministern hellre lämnar över makten än samarbetar med Åkesson, vilket i sig är märkligt. Varför kan statsministern inte komma med några konkreta förslag och lösningar på hur alla ska integreras. Förutom det eviga tjatet om att skapa fler arbeten osv. Man kan inte fylla på ett glas som redan är fullt, för då rinner det över. Först dricker man upp och sen fyller man på mera.

Ungefär så känner jag. Jag är inte heller i grund och botten emot invandring, men för närvarande är jag det då man krossat alla gränser och förstört Sverige med att bara skicka in människor från alla delar Sverige utan att ens försöka få allt att gå ihop. Men jag har gett upp med att säga "jag är inte rasist." När jag säger att jag stödjer Åkesson och SD och folk får panikattacker så suckar jag och undrar om man inte får vara emot dagens destruktiva invandringspolitik som förstör mer än vad den hjälper? Sen när folk drar upp järnrören och allt sådant så frågar jag inte om vi skulle diskutera politik? Alla partier har skandaler, det är bara att SDs uppmärksammas mer.

För mig finns det inget annat än SD. Det har kommit till en viss gräns då inget annat parti erbjuder något attraktivt. SVP ska vi inte ens prata om. De tycker SD är ryggradslösa landsförrädare som ens förespråkar invandring när man faktiskt är emot mångkultur. 10 000 välintegrerade om året tar inte död på det svenska samhället, men 100 000 gör.
Citera
2013-07-02, 05:00
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Vi har ingen aning om vad kostnaderna för vård till illegala kommer att kosta. Vad vi vet är att det kan bli hur mycket som helst med tanke på att lagstiftningen gör det möjligt för nästan en majoritet av världens befolkning att komma till Sverige och få fri vård.

Att vård till illegala kommer kosta är säkert och därför hade man utan en sådan lag naturligtvis sparat pengar. Pengar som sedan istället hade kunnat läggas på att svenskar hade fått bättre välfärd - om den hade blivit helt gratis är svårt att veta men naturligtvis hade välfärden blivit bättre. Allt handlar om pengar och allt handlar om att prioritera. Pengar som man lägger på illegalas vård hade kunnat läggas på andra saker.

Hade SD styrt hade man garanterat arbetat för att erbjuda alla svenskar gratis tandvård och gratis mediciner, framför att ge illegala invandrare rätt till samma sak.
Låter som ren å skär nazist politik
Citera
2013-07-02, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensktfolkhem

Länk?
Citera
2013-07-02, 06:49
Medlem
Ördögs avatar
Helle Schwein ska tydligen kommentera Åkessons tal i SVT.

Normaliseringen av SD är oroväckande
http://daledarbloggen.se/2013/07/01/normaliseringen-av-sd-ar-orovackande/
Citera
2013-07-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Måndagen den 1/7 är det Sverigedemokraternas dag, en av partiets höjdpunkter och som kommer att bli intensivt bevakad och diskuterad.
Höjdpunkter under dagen:
10:00 Pressträff http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/15442?redir=
11.30 Kvinnors otrygghet, hur motverka det könsbetingade våldet http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/15455?redir=%23eidx_0

13:00 Sverigedemokraterns försvarspolitiska seminarium http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/15431?redir=%23eidx_1

15:30 Arbetsvillkor inom offentlig sektor http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/15462?redir=%23eidx_2

19:00 jimmie Åkesson talar i Almedalen
http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/15440?redir=%23eidx_3

Dagen innan har SDU tjuvstartat med Ungdomen och nationen i 2010-talets Europa, http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/13153?redir=%23eidx_22 30/6 17:00

En trevlig dag!! Hoppas på sol :-)
Citera
2013-07-02, 08:26
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven
En trevlig dag!! Hoppas på sol :-)

Jag vill inte förstöra din dag men 1/7 var igår.
Citera
2013-07-02, 08:58
Medlem
SummaSummarums avatar
Fan vad jag störde mig på det inbilska rödingludret i SVT-Debatt som satt och påstod att det inte finns någon svenskhet eller några svenskar eftersom vi har föremål från andra länder i Sverige. Sedan hade vissa mage att applådera åt det infantila argumentet. Jag skulle kunna döda sådana som henne i massor om det krävdes för att rädda svenskarna så hon skall inte komma och tro att det är något trivialt att utplåna svenskarna som folkgrupp.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-07-02 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in