2013-07-02, 17:27
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
" One big change though with this game is that with a world of this size, we created a double-sided map based poster to make sure players have all the information they might need to discover and explore the world."

Då måste den vara stor

Ändå ett ganska dåligt sätt att beskriva storleken på.
Vad är det för skala på kartan?
Vad är det för storlek på postern?
Ja ni fattar...
2013-07-02, 18:30
Medlem
PixelPiratens avatar
Helvete vad roligt med gameplay! Hypen sköt ju upp i taket nu när man läste detta!

Grymt kul!

Ska jag vara ärlig har jag aldrig hypat så här mycket inför ett spel. Känns som man är 16 igen, gött.
2013-07-02, 18:45
Medlem
Ombudsmannens avatar
Är det bara jag som har stört mig på att man inte kan stänga av bilen utan att kliva ur den?

Hade också gärna sett en möjlighet att bära säkerhetsbälte (frivilligt så klart). På det viset kanske man klarar mer våldsamma krockar bättre.
2013-07-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Är det bara jag som har stört mig på att man inte kan stänga av bilen utan att kliva ur den?

Hade också gärna sett en möjlighet att bära säkerhetsbälte (frivilligt så klart). På det viset kanske man klarar mer våldsamma krockar bättre.
Fast det är ju rätt härligt att krocka i 200 km/h in i en stenmur och flyga ut genom rutan, studsa 500 meter vidare in i någon villaträdgård.
2013-07-02, 19:10
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Hade gillat det också även om det inte alls känns viktigt

------------------------------------

Detta gillade jag från den nya infon

- Man kommer att kunna umgås utanför uppdragen med alla tre karaktärerna, dock inte döda varandra.(såvitt jag vet så har det inte sagts något om det innan)

- "with a range of weapon upgrades as well as some very deep car customization", kul!

- Två skivor till Xbox 360, en skiva till PS3

- Gta V kommer att fungera lika bra till båda konsolerna, ingen större skillnad dvs.

- Rockstar kommer inte att skjuta upp releasedatumet något mer (förhoppningsvis), 17 September 2013 är det som gäller.

- Gameplay kommer att släppas, själv är jag nog lite tveksam om jag faktiskt vill se det innan jag fått spelet men förmodligen kommer jag inte att kunna låta bli

---------------------------------

Jag tycker MOD ska lägga till detta på förstasidan

"The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now."
Senast redigerad av Reggaeman 2013-07-02 kl. 19:13.
2013-07-02, 19:31
Medlem
Autoziones avatar
Alltid trevligt med lite ny info, kommer dock inte att se någon gameplay video innan jag får spelet, det har ju varit en av de roliga sakerna med lanseringen av GTA: att man får upptäcka allting själv. Så jag får väl låsa ute mig från Internet mellan släppet av videon och 17:e september.

Bokade också den officiella guiden på Amazon, givetvis Collectors Edition även där med massa extramaterial, artwork osv. Collectors Edition på spelet, Collectors Edition på guiden och en massa mat, snacks och dryck: 17:e september kommer att bli legendariskt.
2013-07-02, 19:33
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Detta gillade jag från den nya infon

- Man kommer att kunna umgås utanför uppdragen med alla tre karaktärerna, dock inte döda varandra.(såvitt jag vet så har det inte sagts något om det innan)
Det enda som jag vet har sagts gällande detta är att om en av protagonisterna dör kommer man få börja om från senaste "checkpointen".

Jag kan dock inte hitta källan, så ta inte mitt ord på att detta är något som är bekräftat och/eller från en pålitlig källa.

Jag vill f.ö. kunna använda blinkers i spelet. Det känns som en väldigt liten detalj, men det skulle göra otroligt mycket för spelupplevelsen för min del.
2013-07-02, 19:53
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det enda som jag vet har sagts gällande detta är att om en av protagonisterna dör kommer man få börja om från senaste "checkpointen".

Jag kan dock inte hitta källan, så ta inte mitt ord på att detta är något som är bekräftat och/eller från en pålitlig källa.

Jag vill f.ö. kunna använda blinkers i spelet. Det känns som en väldigt liten detalj, men det skulle göra otroligt mycket för spelupplevelsen för min del.

Om man spelar tillsammans under ett uppdrag ja

Det som sagts i Rockstars Q/A nu senast är att man kommer inte att kunna döda varandra under freeroam, bara skada varandra väldigt mycket och byter man till den skadade så hamnar man på sjukhus och får fortsätta spela från den "checkpointen", annars kommer den skadades hälsa bara att ticka upp igen men som sagt, man kommer inte att kunna döda varandra.

Om jag förstod det rätt dvs.
2013-07-02, 20:35
Medlem
Negaducks avatar
Jag har svårt att se hur Rockstar ska kunna fylla hela den där stora kartan med saker, det handlar inte bara om storlek utan också vad som fylls på med. Finns ju inget tråkigare med lägenheter/hus som inte går att gå in i/bryta sig in i när man t.ex. flyr från snuten.
2013-07-02, 20:35
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Om man spelar tillsammans under ett uppdrag ja

Det som sagts i Rockstars Q/A nu senast är att man kommer inte att kunna döda varandra under freeroam, bara skada varandra väldigt mycket och byter man till den skadade så hamnar man på sjukhus och får fortsätta spela från den "checkpointen", annars kommer den skadades hälsa bara att ticka upp igen men som sagt, man kommer inte att kunna döda varandra.

Om jag förstod det rätt dvs.
Jaha, så måste det vara.

Jag tyckte att det kändes lite väl hårt att behöva börja om bara för att en av protagonisterna dog i freeroam - särskilt när det fungerade såpass bra i Grand Theft Auto IV. (Om man dödade någon av deuteragonisterna (Heter det så på även på svenska?) togs denna ur spelet under en kort tid genom att hamna på sjukhuset)
2013-07-02, 21:57
Medlem
Citat:

Men i 4an, sätter man inte på sig säkerhetsbälte automatiskt om man väntar nån sekund innan man kör iväg, lika som man sätter på sig hjälmen på mc om man inte gasar iväg såfort man sätter sig på den?
2013-07-02, 23:00
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille90
Men i 4an, sätter man inte på sig säkerhetsbälte automatiskt om man väntar nån sekund innan man kör iväg, lika som man sätter på sig hjälmen på mc om man inte gasar iväg såfort man sätter sig på den?

Nepp inget bälte i iv.

Jag skulle vilja ha det lite mer realistiskt i när man skjuter andra. I IV tar dom ju ganska många skott i bröstet utan att dö eller ens röra sig behindrat :/

Vet någon om ens hälsa kommer vara en cirkel (som i IV) eller som i RDR där det hälsan höjs efter ett tag? Brukar väl vara en cirkel i gta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in