2013-07-01, 17:59
Avslutad
Fast Berny har garanterat aktivitetsersättning, inte sjuksättning. För sjuksättning krävs det nämligen att man har jobbat nån gång i sitt liv.
Citera
2013-07-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undulaten1
Där har du helt fel. Man får arbeta mer än 1 timme per dag. Var jag arbetar är irrelevant men jag kan hänvisa till, så kan du läsa själv så slipper jag förklara närmare.

http://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/connect/92127c8b-63a3-461a-a9fd-8f32b7a6f880/sj_4133_arbeta_med_sjukersattning_1306.pdf?MOD=AJP ERES

Misstänker extremt starkt att hon har full ersättning, då gäller 1 timme per dag.
Citera
2013-07-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Fast Berny har garanterat aktivitetsersättning, inte sjuksättning. För sjuksättning krävs det nämligen att man har jobbat nån gång i sitt liv.

Nej. Sjukersättning får du när du fyllt 30. Har man inte arbetat är man garanterad ett visst garantibelopp.
Citera
2013-07-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas

Har inte med det att göra utan med ålder. Fram till 29 är det aktivitetsersättning det heter, vid 30 heter det sjukersättning men är samma sak.
Citera
2013-07-02, 10:26
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
ni tror inte att hela det här köret med sekt, opus dei, präster och gud etc ingår i någon slags psykos som berny går igenom just nu?

minns att jag läste en artikel om att människor som lever omedvetet i en "psykosperiod" brukar relatera det mesta till saker som har med religion att göra - men det kanske är en slump.

Har också börjat fundera på om hon inte kan ha hamnat i en psykos igen, speciellt efter hennes inlägg om opus dei på bloggen, har svårt att ta den texten seriöst.
Citera
2013-07-02, 18:03
Medlem
Littlepaw13s avatar
https://anonfiles.com/file/09d185bb800a613a7c9e07d185e0a337

Lägg märke till den smudgade cracken... HAHAHA le professionell
Citera
2013-07-02, 18:35
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
https://anonfiles.com/file/09d185bb800a613a7c9e07d185e0a337

Lägg märke till den smudgade cracken... HAHAHA le professionell

Hon verkar ofta välja kläder som är en storlek för små.
Citera
2013-07-02, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon

Hon verkar ofta välja kläder som är en storlek för små.
EN storlek? Nja, snarare 2-3. Herregud, hon måste verkligen börja använda kläder som inte skriker hora.
Citera
2013-07-02, 19:49
Medlem
snacka om "nedsatt mimik".
http://bernyblue.se/2013/july/sm-fotosession.html
Citera
2013-07-02, 21:01
Medlem
BlotGoths avatar
jahapp, stripperella är visst bernys flickvän, blir vi förvånade?
http://bernyblue.se/2013/july/berny-och-emma-ar-tillsammans.html
Citera
2013-07-02, 21:03
Medlem
Nu erkänner hon att Emma är hennes flickvän på bloggen. Hennes "finaste älskade flickvän".

Och man ska väl inte raljera över andra människor. Men är det inte det andra förhållandet på ett par månader nu, trots att hon sa att hon behövde vara ensam för att läka?
Jag tror att hon skulle behöva läka.
Citera
2013-07-02, 23:08
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Nu erkänner hon att Emma är hennes flickvän på bloggen. Hennes "finaste älskade flickvän".

Och man ska väl inte raljera över andra människor. Men är det inte det andra förhållandet på ett par månader nu, trots att hon sa att hon behövde vara ensam för att läka?
Jag tror att hon skulle behöva läka.

Hon behöver en krycka. Hon är väldigt rädd för att vara ensam, och visst, det är många människor som är det men ibland kan man vinna på det.
Jag tycker inte att hon ska förneka sig själv vare sig kärlek eller lycka men att hon hela tiden behöver någon som finns vid hennes sida visar ju vilket behov hon har att träna sig på ensamheten. Jag tror inte på att hon behöver vara ensam men att hon kanske behöver vara själv. Visst, nu leker jag amatörpsykolog så det står härliga till men att konstant lägga tid på relationer ich andra människors behov gör att man åtsisosätter sina egna vilket kanske inte är till bernys fördel just nu.

Eller så hakar jag upp mig på att hon hela tiden måste vara i en "relation". Ligg med Stripperella då, häng med varandra men varför det eviga "vi är ihop, är lyckligast i världen och våran kärlek är unik/magisk/glittrande" så fort tilfälle ges. Jag tvivlar inte på att björny känner så starkt för sina partners men som andra hälften i en sådan relation hade jag nig böjat undra då alla bjernys relationer har varit lika glittrande, lika unika och lika tonårsromantiska.

Även tonårsromatik kan bli slentrian när det upprepas tillräckligt många gånger och är det något berny gjort så är det att upprepa vad unik just hennes kärlek är, gång på annan på alla sociala medier hon kan hitta.

Edit; sen när började det räknas som "proffsbilder" bar för att det finns en backdrop och några blixtar att tillgå? Den där, vad ska vi säga, retuscheringen, var ju allt annat än just proffsig ...
Senast redigerad av Littlepaw13 2013-07-02 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in