2013-07-02, 19:00
Medlem
My name is Earls avatar
En dum fråga som redan har påpekats, jag vill nog påstå att det är de som INTE kör franska bilar som är fördomsfulla och lättlurade idioter.
Franska bilar är billiga, har bra utrustning och komfort och är lika driftsäkra som alla andra bilar, man får jävligt mycket bil för småslantar.
Citera
2013-07-02, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
En dum fråga som redan har påpekats, jag vill nog påstå att det är de som INTE kör franska bilar som är fördomsfulla och lättlurade idioter.
Franska bilar är billiga, har bra utrustning och komfort och är lika driftsäkra som alla andra bilar, man får jävligt mycket bil för småslantar.
Inte kör franskt?
Jävla fula bilar men den där " citroen långa " finns den i nyproduktion ja? j
Citera
2013-07-02, 19:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howlin Albin
men dom har jag lärt mig leva med. Förmodligen är den någon drivaxel som är lite skev, men vem bryr sig??
Du när du står med en massa extrakostnader för extra slitage.

Citat:
Den har också kasettbandspelare
Ja de är klart, kan fan inte ha bil utan bandare
Citera
2013-07-02, 20:47
Medlem
Howlin Albins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du när du står med en massa extrakostnader för extra slitage.

Ja de är klart, kan fan inte ha bil utan bandare

Den dagen, när den kommer, så kan jag alltid skrota bilen. När man kan höjja bilens värde med 10 % bara genom att tanka den full så behöver man inte vara sååå noga
Men ja! Självklart ska man serva och sköta om sin bil. Men när en felsökning börjar dra iväg i pris så är det helt enkelt inte värt det.
Min erfarenhet hittils av franska bilar är dock att de är prisvärda.
Tyvärr har jag också läst skräckhistorier om Renaulter och Cittror som är så belamrade med fel så att man tror att ägaren skämtar. Hjullager, elfel, AC med mera.
Citera
2013-07-03, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Troll.
vem kallar du troll ditt troll
Citera
2013-07-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissepaloven
vem kallar du troll ditt troll

Skämtar du eller har du inte läst tråden?
Citera
2013-07-06, 17:05
Medlem
zorb89s avatar
Alla som går till hobbex kör dessa då de är utrustade med allt möjligt. Vissa saker är väldigt bra!
Citera
2013-07-21, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Vilket Bilmärke tillverkar Norge ?
Troll har avhandlats men det finns en till:
Think!
Den har också kurrsat. Teknikens Värld testade en Think, som är en elbil, och sammanfattade testet med att det var den sämsta bil de någonsin testat och den bil som mest av alla avvikit från lovade specifikationer. Det var dessutom en elbil där man var tvungen att använda hörselskydd.
Bilen köptes in till ett antal av 66st till elbilpoler för tre år sedan. Idag är alla skrot. Priset för nytt batteri (som höll i 3 år) är mer än vad bilen kostade.
Citera
2013-07-21, 00:24
Bannlyst
Jag kör inte Franskt! Skulle aldrig komma på idén!
Nej, jag kör Spanskt!
Seat Leon 2.0T Cupra
Citera
2013-07-21, 02:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktivRespekt
Troll har avhandlats men det finns en till:
Think!...
WOW 150miljoner dollar sparka ford in under sin tid som ägare, undra hur mycket som gick till sprit & horor och till utveckling

https://sv.wikipedia.org/wiki/Think_Nordic
Citera
2013-07-23, 00:52
Medlem
Grooms avatar
För min del, pga första bil (köpte för 12k) och jag vill kunna köra bil ordentligt innan jag satsar på en dyr.

Argument nog?
Citera
2013-07-23, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
För min del, pga första bil (köpte för 12k) och jag vill kunna köra bil ordentligt innan jag satsar på en dyr.

Argument nog?
Det är inte bara argument nog, det är också en jäkligt bra idé. Men köp i så fall en bil som inte tillverkats längre söderut än Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in