2013-07-02, 17:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Brunnen bil

Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Kolla min senaste post i tråden. Polisen söker med hundar i området.

Intressant att de säger sig söka på Hunneberg. Enda avspärrade platsen är där Volvo 960:n brunnit... så Flashbackare - har någon sett en brunnen Volvo 960 köras omkring eller finns det någon i Id*s närhet som har en försvunnen Volvo 960?

Noterar att den vanliga förväxlingen Halleberg / Hunneberg finns här i tråden. Hunneberg är det södra av de två bergen, där kan man köra runt. Halleberg är berget i norr som går ut i Vänern. Där kan man inte köra "runt" för där finns inte en ringväg...
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-02 kl. 17:30. Anledning: Rättade stavfel
Citera
2013-07-02, 17:33
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Info från polisen

Citat:
2013-07-02 15:00, Uppdatering, Trollhättan
Med anledning av den försvunna kvinnan i Trollhättan, 2013-06-30.

Just nu fokuserar Polisen på att lokalisera den försvunna kvinnan i 20-årsåldern som är innehavare av den aktuella lägenheten på Östra Margaretavägen i Trollhättan där blodet påträffades. Polisen jobbar utifrån många olika scenarier med olika utredningsåtgärder som att kartlägga den försvunna kvinnans bekantskapskrets, förhör med olika personer och analyser av fynd som gjorts.

Polisen har även genomfört sökinsatser efter den försvunna kvinnan i det aktuella området. Efter att vissa fynd har gjorts har sökområdet utökats till Hunneberg där Polisen bland annat söker med hundar. Polisen samarbetar i sökandet med frivilligorganisationen Missing People.

Polisen genomför även trygghetsskapande åtgärder i området Dannebacken, bland annat med fotpatrullering.

Polisen är fortsatt angelägen om att få in tips och vittnesiakttagelser. Främst från natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen men även övriga tips i ärendet. Kontakta Polisen på telefon 114 14.

Organisation
Polismyndigheten i Västra Götaland

Har polisen hittat fynd som leder dem till Hunneberg eller varför utökar de sökandet dit? Jag var uppe på Hunneberg tidigare idag vid 15-tiden och det var stendött där.
Citera
2013-07-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
AW spelade i bandet Apati (sök på Spotify) tror att de kan ge en förklaring till varför han kanske inte är en så jättebra fadersfigur (vilken jag egentligen tror att han är)Han är ingen jag skulle misstänka då vad jag fattade det som så ville han I.F väl och I.F förlita sig till honom mycket. Jag vet att hon ringde honom några gånger då hon och P.T bråkat och då verkade allt lugnt mellan dom.

Haha. Ja, det verkar ju vara ett gäng glada killar.

Sen är jag, liksom du, inte alls säker på att det innebär att han skulle vara en dålig person/pappa. Fast det är ju rätt lätt att få lite fördomar av att lyssna på dom.

Oavsett så kan i stort sett vem som helst flippa under rätt (fel) omständigheter. Psykisk ohälsa, droger och aggression kan vara en sådan. Nu vet jag ju inte något om AW, fast det känns inte helt uteslutet att han skulle kunna hamna i en sån 'omständighet', även om han i grunden är en god människa.
Citera
2013-07-02, 17:37
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Har polisen hittat fynd som leder dem till Hunneberg eller varför utökar de sökandet dit? Jag var uppe på Hunneberg tidigare idag vid 15-tiden och det var stendött där.

En Volvo 960 har i helgen brunnit på östra Hunneberg på en skogsväg och sedan kort tid därefter blivit bortforslad. Platsen var igår vid tvåtiden fortfarande varm efter branden.
Citera
2013-07-02, 17:39
Medlem
Har de ändrat rubriceringen till människorov nu alltså?
Citera
2013-07-02, 17:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrocado
Har de ändrat rubriceringen till människorov nu alltså?
Källa på det tack.
Citera
2013-07-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Källa på det tack.

http://m.sverigesradio.se/artikel/5581426?programId=125
Citera
2013-07-02, 17:46
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrocado
http://m.sverigesradio.se/artikel/5581426?programId=125
Står ju klart och tydligt att de lagt till det. Inte ändrat.
Citera
2013-07-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabelfelt
Haha. Ja, det verkar ju vara ett gäng glada killar.

Sen är jag, liksom du, inte alls säker på att det innebär att han skulle vara en dålig person/pappa. Fast det är ju rätt lätt att få lite fördomar av att lyssna på dom.

Oavsett så kan i stort sett vem som helst flippa under rätt (fel) omständigheter. Psykisk ohälsa, droger och aggression kan vara en sådan. Nu vet jag ju inte något om AW, fast det känns inte helt uteslutet att han skulle kunna hamna i en sån 'omständighet', även om han i grunden är en god människa.

Som sagt vet inte riktigt vem han är men känns inte så troligt att han skulle åka hit ifrån Västerås/Frankrike eller vart han nu bodde o snea ur såpass. Jag är fortfarande inne på att P.T är GM
dock inte säker.
Citera
2013-07-02, 17:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufina
BFF... Där A.J är, är också Denn*s Pajjsare* Berndtsso* (i,n,n).

http://www.facebook.com/denn*s.berndtsso*

Förlåt, men hur kommer DB in i historien?

Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Står ju klart och tydligt att de lagt till det. Inte ändrat.

Snarare kompletterat, skulle jag tro. Om man ska vara petig. Det vill säga, vi har inte att göra med ett mord, ett dråp och ett människorov - utan något av det.
Citera
2013-07-02, 17:52
Medlem
ndyzs avatar
En teori (som kan vara åt helvete men försöker ändå):

Eftersom att det endast är blodspår i trappen/hissen/lägenheten och INGA spår utanför. INGEN har sett någonting mystiskt utanför, inga spår alls utanför byggnaden.
Kan inte GM lika gärna bo i samma trapp som BO? Och att BO hela tiden befunnit sig innanför byggnaden, hemma hos GM (om hen bor i samma trapp).

Vad tror ni?
Citera
2013-07-02, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
ttela: Missing People behöver alla frivilliga
Citat:
På parkeringen utanför tennishallen samlas patrulledare, frivilliga och gruppchefer. Varje patrull är på åtta till femton personer och söker av ett område på 500 gånger 500 meter.

– Det är en fördel att vara van vid att gå i terräng, och att vara klädd rätt. T-shirt och kortbyxor är inte att rekommendera, säger [HL]

Han betonar att alla över 18 år är välkomna att hjälpa till.
Man ur huset, trollhättebor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in