Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Kan vara blod på "insidan" av mattan.

MPS följer tråden och skulle tipsa polisen om detta var intressant. Polisen vet nog också om de fattas en matta i IF:s lägenhet.
Citera
2013-07-02, 16:47
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
MPS följer tråden och skulle tipsa polisen om detta var intressant. Polisen vet nog också om de fattas en matta i IF:s lägenhet.

Om vi utgår från matteorin.
Ser mycket väl ut som blodstänk på den högra mattan och att den har varit runt kroppen. Den andra mattan kan mycket väl ha legat i bagageutrymmet som skydd mot blod och dna från kroppen.
Citera
2013-07-02, 16:50
Medlem
why123s avatar
Det är väl inte allt för långt till havet heller från Trollhättan? Sedan Göta kanal/Göta älv är också ett ställe om man vill bli av med kroppen snabbt.

Kommer man med tåg till Trollhättan ser man ödeplatser någon km innan tåget stannar.
Citera
2013-07-02, 16:57
Medlem
Gorillabass avatar
Om det nu skulle vara så att en mördad person legat, insvept i en matta så skulle JAG iaf inte tänka mig att man, hänger upp den så pass, synligt utan man bränner ju upp den?

Personen som ev dräpt/mördat Id* gör ju ett mycket stort misstag när det mest troligt finns gärningsmannens/kvinnans dna överallt?

Eller har jag fel?
Citera
2013-07-02, 17:00
Medlem
Hur vet vi att AJ inte fortfarande har kroppen och ner till skåne för att dumpa kroppen samtidigt som han uppdaterar facebook och skriver att han åker omkring i bohuslän?
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson1993
Om vi utgår från matteorin.
Ser mycket väl ut som blodstänk på den högra mattan och att den har varit runt kroppen. Den andra mattan kan mycket väl ha legat i bagageutrymmet som skydd mot blod och dna från kroppen.

Ja det ser faktiskt ut som blod. Ligger något blått på marken nedanför också
Citera
Medlem
Info från polisen

Citat:
2013-07-02 15:00, Uppdatering, Trollhättan
Med anledning av den försvunna kvinnan i Trollhättan, 2013-06-30.

Just nu fokuserar Polisen på att lokalisera den försvunna kvinnan i 20-årsåldern som är innehavare av den aktuella lägenheten på Östra Margaretavägen i Trollhättan där blodet påträffades. Polisen jobbar utifrån många olika scenarier med olika utredningsåtgärder som att kartlägga den försvunna kvinnans bekantskapskrets, förhör med olika personer och analyser av fynd som gjorts.

Polisen har även genomfört sökinsatser efter den försvunna kvinnan i det aktuella området. Efter att vissa fynd har gjorts har sökområdet utökats till Hunneberg där Polisen bland annat söker med hundar. Polisen samarbetar i sökandet med frivilligorganisationen Missing People.

Polisen genomför även trygghetsskapande åtgärder i området Dannebacken, bland annat med fotpatrullering.

Polisen är fortsatt angelägen om att få in tips och vittnesiakttagelser. Främst från natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen men även övriga tips i ärendet. Kontakta Polisen på telefon 114 14.

Organisation
Polismyndigheten i Västra Götaland
Citera
2013-07-02, 17:01
Medlem
Ursäkta om jag tjatar, MEN jag vill fortfarande veta mer om denne AW.
Som jag varit inne på tidigare så är han intressant ur ett statistiskt perspektiv. Lägger man därtill att han inte har fått träffa sin son för IF, blir han inte mindre intressant.
Ingen tycks ha någon koll på varken vem han är eller var han befinner sig. Västerås eller Frankrike är det enda som framgått i tråden hittills.
Citera
2013-07-02, 17:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
OM NU TEORIN, som säger att GM har lindat in BO i en matta, STÄMMER:

Nere vid hamnen vid STENA, ett par km från BO's hem (dit man väldigt enkelt kan ta sig med bil utan att synas) finns det några övergivna byggnader. Vi gick in på gården, där dörren var öppen. Där hängde en stor matta uppe på höjd. Slump? Mattan var rätt stor, se bild.

https://www.dropbox.com/s/65ntc104ldkldm6/2013-07-02%2015.53.56.jpg

Dessutom är detta ca 10 meter (!) från Göta Älv. Inga hus i närheten.

Kanske finns någon som känner igen mattan/mattorna och om de ev legat på IF.s golv i lägenheten eller hos nån annan?
Citera
2013-07-02, 17:14
Medlem
Vet inte om det varit uppe tidigare. Men har varit ganska stor polisaktivitet på Hunneberg tidigare idag. Runt 12-13 tiden såg jag flertalet poliser som åkte runt uppe på Berget. Behöver inte alls vara i samma ärende men lite anmärkningsvärt tycker jag allt att det är.

Kanske tar ytterligare en sväng upp lite senare om jag har vägarna förbi och kollar läget.
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-07-02 kl. 17:20. Anledning: Felskrivning
Citera
2013-07-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabelfelt
Ursäkta om jag tjatar, MEN jag vill fortfarande veta mer om denne AW.
Som jag varit inne på tidigare så är han intressant ur ett statistiskt perspektiv. Lägger man därtill att han inte har fått träffa sin son för IF, blir han inte mindre intressant.
Ingen tycks ha någon koll på varken vem han är eller var han befinner sig. Västerås eller Frankrike är det enda som framgått i tråden hittills.

AW spelade i bandet Apati (sök på Spotify) tror att de kan ge en förklaring till varför han kanske inte är en så jättebra fadersfigur (vilken jag egentligen tror att han är)Han är ingen jag skulle misstänka då vad jag fattade det som så ville han I.F väl och I.F förlita sig till honom mycket. Jag vet att hon ringde honom några gånger då hon och P.T bråkat och då verkade allt lugnt mellan dom.
Citera
2013-07-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Vet inte om det varit uppe tidigare. Men har varit ganska stor polisaktivitet på Halleberg tidigare idag. Runt 12-13 tiden såg jag flertalet poliser som åkte runt uppe på Berget. Behöver inte alls vara i samma ärende men lite anmärkningsvärt tycker jag allt att det är.

Kanske tar ytterligare en sväng upp lite senare om jag har vägarna förbi och kollar läget.

Kolla min senaste post i tråden. Polisen söker med hundar i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in