2013-07-01, 22:25
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Jag köpte ju som sagt ett par Loake Aldwych i lördags och beställde därefter ordentliga skoblock till dem. Jag har tänkt vänta med att ha dem någon längre stund innan skoblocken kommit men undrar vad som är bäst så länge, att köra i ett par spiralblock några dagar eller låta dem stå helt utan block?

Nu har du ju redan fått flera svar, men jag tycker att det är nämnvärt att man aldrig ska använda spiralblock då de förstör kappans form.

Även jag fick ett par fitzroy levererade den 28/7. Kör de med någon typ av bulksändning eller vad är det frågan om? En väl värd väntan var det i alla fall. Produktbilden hos S&H gör verkligen inte skorna rättvisa.
Citera
2013-07-01, 22:38
Medlem
Beerzuuls avatar
Tack min herrar, då låter jag spiralblocken sitta kvar där de sitter, i ett par slitna och sketna Adidas-sneakers och fortsätter vänta på de från Herrstil.
Senast redigerad av Beerzuul 2013-07-01 kl. 22:57.
Citera
2013-07-01, 23:45
Medlem
Brojanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Nu har du ju redan fått flera svar, men jag tycker att det är nämnvärt att man aldrig ska använda spiralblock då de förstör kappans form.

Även jag fick ett par fitzroy levererade den 28/7. Kör de med någon typ av bulksändning eller vad är det frågan om? En väl värd väntan var det i alla fall. Produktbilden hos S&H gör verkligen inte skorna rättvisa.

En bild möjligtvis? Jag har kikat runt på google men det är snålt med bilder.
Citera
2013-07-02, 02:23
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
En bild möjligtvis? Jag har kikat runt på google men det är snålt med bilder.

Det här var vad jag väntade mig, och det här är vad jag fick.
Citera
2013-07-02, 17:32
Medlem
Tresbs avatar
Ett litet hål blev ett väldigt stort hål efter en sjukt regning utekväll i göteborg, RIP Herring Reading Nästa fyllebroggar ska minsann ha gummisula!

http://distilleryimage3.s3.amazonaws.com/3a9d578ce1a611e2a38a22000aa805e3_7.jpg
Citera
2013-07-02, 21:30
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Ett litet hål blev ett väldigt stort hål efter en sjukt regning utekväll i göteborg, RIP Herring Reading Nästa fyllebroggar ska minsann ha gummisula!

http://distilleryimage3.s3.amazonaws.com/3a9d578ce1a611e2a38a22000aa805e3_7.jpg

Ingen vidare kvalitet på det sullädret inte. Oavsett om det var monsunregn så ska en lite finare sko inte risa ihop så där kapitalt på en kväll, även om de uppenbarligen var nednötta innan.
Citera
2013-07-02, 22:41
Medlem
Brojanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Det här var vad jag väntade mig, och det här är vad jag fick.

Tack för svar! Skulle du säga att din bild återspeglar färgen rätt?
Citera
2013-07-02, 22:41
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Grattis till ett bra köp, de ser riktigt sjyssta ut!

Mycket nöje.

Tack! Kul

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Schyssta! Måste vara så att 80 procent av det här forumet har ett par Connaught snart. Måste dock göra dig lite besviken med en sak: Shipton skriver alla sina klisteretiketter för hand

Hehe, jag fick iaf känna mig privilegierad en stund

Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Jag fick också mina skor från S&H idag som jag beställde i maj.

Cavendish:
http://i.imgur.com/jV8Tjhq.jpg

Sulan är inte ens märkt med S&H utan det är bara C&Js vanliga märkning.

Snygga! Hur tror ni tassels funkar i mindre storlekar (i mitt fall 5), jag tänker på proportionerna, det är ju inte så kul om tofsen känns överdimensionerad...

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Najs! Det känns verkligen som om S&H är lite av en guldgruva, särskilt om man jämför med Graffords rea. Helt nya Connaughts till det priset är ju helt klart ett kap.

Slit dem med hälsan!

Tack, ja verkligen! I will!

Ang diskussionen om C&J Coniston vs AS Cambridge, tycker jag Coniston har snyggare snörhål än Cambridge med metallöglor, en liten detalj men stor i sammanhanget tkr jag!
Citera
2013-07-02, 23:00
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
Tack för svar! Skulle du säga att din bild återspeglar färgen rätt?

De har nog en något dovare röd ton i verkligheten.. I vilket fall så anser jag min bild återger färgen mycket bättre än den S&H använder sig av.
Citera
2013-07-02, 23:06
Medlem
giroufs avatar
En liten heads up!
Saphir MDO kommer med en ny färg som ligger mellan Dark Brown 05 och Mid Brown 37.
Den heter Havane 34.

Ett trevligt alternativ då DB nästan alltid är för mörk och MB ofta är lite ljus.
Citera
2013-07-02, 23:08
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Ingen vidare kvalitet på det sullädret inte. Oavsett om det var monsunregn så ska en lite finare sko inte risa ihop så där kapitalt på en kväll, även om de uppenbarligen var nednötta innan.

Ne jag vet, det har även klagats en del gällande kvaliten på sulorna hos just dessa skor, å andra sidan kostade dem 99 pund, vilket nästan är lika mycket som man får betala för en tygsko här hemma.
Citera
2013-07-02, 23:16
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
En liten heads up!
Saphir MDO kommer med en ny färg som ligger mellan Dark Brown 05 och Mid Brown 37.
Den heter Havane 34.

Ett trevligt alternativ då DB nästan alltid är för mörk och MB ofta är lite ljus.

Fint, det var på tiden. Har den nyansen i en vanlig Saphir burk, den är trevlig, men måste säga att den ligger klart närmre medium brown än dark brown. Skulle nästan velat haft en något mörkare ändå, för att landa mer mittemellan db och mb. Men nu ska jag inte gnälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in