Tack för alla svar ...och gliringar...
Jag gör ett sista försök med vatten och tvättsvamp innan jag ger mig på galltvålen. Det gick ju i alla fall bort till 90% utan spår, så jag får väl försöka undvika skarpa vattenkanter innan projektet utvidgas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frack
F.ö. är det väl
den här kängan det handlar om. Det mesta annat av Purdey verkar vara dubbelt så dyrt som någon annanstans, men skorna och kängorna ligger väl på samma prisnivå som liknande skor på annat håll. Frågan är om dessa alla är gjorda av C&J.
Ja, det stämmer. Purdey vägrar dock bekräfta vilka som tillverkar deras produkter. De svarade däremot att kängan är tillverkad i North Hampton och att lästen heter '325' (alltså samma namn på lästen som CJ:s Coniston). Detta i kombination med att stygnlängd, läderkvalitet, typsnitt på skostorlek är samma som på mina CJ Grasmere, gör att jag drar slutsatsen att Crockett and Jones har tillverkat kängan. Utöver detta har jag även sett 'Crockett and Jones for Purdey'-skor på Ebay.
Edit:
Gällande hårklyverier om vad som är patinering eller inte kan jag säga att det urspungliga stänket såg för jävligt ut. Oavsett vad det kallas.