2013-07-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det hänger nog rätt mycket på vilka kriterier man har för "bra plats". Har man varit vaken tillräckligt länge kan det nog räcka med en grund grop någonstans, medans en nykter person kanske skulle vilja ha en bortglömd brunn mitt ute i skogen.

Jag ser det som troligast scenario att man redan innan man lämnar lägenheten har en dumpningsplats klar och då blir det något område man kan in och ut sedan tidigare. Att på måfå åka till ett berg- och skogsområde en mil bort verkar omständligt.
Citera
2013-07-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Förstår ärligt inte varför ni biter er fast i AJ så förbannat?

Han har ju en hel del på "meritlistan" som gör att han är misstänkt även här. Dessutom har han kopplingar till BO.
Citera
2013-07-02, 16:32
Medlem
ndyzs avatar
OM NU TEORIN, som säger att GM har lindat in BO i en matta, STÄMMER:

Nere vid hamnen vid STENA, ett par km från BO's hem (dit man väldigt enkelt kan ta sig med bil utan att synas) finns det några övergivna byggnader. Vi gick in på gården, där dörren var öppen. Där hängde en stor matta uppe på höjd. Slump? Mattan var rätt stor, se bild.

https://www.dropbox.com/s/65ntc104ldkldm6/2013-07-02%2015.53.56.jpg

Dessutom är detta ca 10 meter (!) från Göta Älv. Inga hus i närheten.
Citera
2013-07-02, 16:37
Medlem
Tyson1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz

Nere vid hamnen vid STENA, ett par km från BO's hem (dit man väldigt enkelt kan ta sig med bil utan att synas) finns det några övergivna byggnader. Vi gick in på gården, där dörren var öppen. Där hängde en stor matta uppe på höjd. Slump? Mattan var rätt stor, se bild.

Ser ut som två mattor?
Citera
2013-07-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Han har ju en hel del på "meritlistan" som gör att han är misstänkt även här. Dessutom har han kopplingar till BO.

Det kan jag köpa. MEN, AJ hade inte varit ute på vägarna för närvarande om det fortf fanns minsta lilla polisiära oklarhet kring hans förehavanden för helgen.
Citera
2013-07-02, 16:38
Medlem
Citat:

Det skulle jag tro. Nu ser alla spöken. Att mördaren skulle hängt mattan på tork kan man nog utesluta.
Citera
2013-07-02, 16:38
Medlem
Mouchinos avatar
Såg på MPS:s Fb sida att någon gjort en iakktagelse vid övergångsstället precis bredvid trappkiosken i stavre området lördagen den 29 jun vid kl 14 tiden, man hade sett en kvinna som påminde mycket om IF och hon hade sällskap med barn och en kille. Kan det möjligen ha varit AJ då han var på besök i Trollhättan?
Citera
2013-07-02, 16:39
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyson1993
Ser ut som två mattor?

Kollade snabbt, tog kort, men tror att det var EN stor matta som ligger dubbelt.
Citera
2013-07-02, 16:39
Medlem
Man.bear-pigs avatar
Citat:

Skulle väl sannolikt finnas blod på mattan då förövaren verkar slarvig av sig. Och mattan ser iallafall på bilden ut att ha hängt där ett tag. Kanske kan vara värt att tipsa polisen ändå dock.
Citera
2013-07-02, 16:40
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Det skulle jag tro. Nu ser alla spöken. Att mördaren skulle hängt mattan på tork kan man nog utesluta.

Den behöver inte hänga på tork, GM kan slängt upp den snabbt i all hast.
Citera
2013-07-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Jaså, jag bodde tidigare 20+ år i Trollhättan. Även om jag hittar till områdena så är jag varken bevandrad i industriområdena eller på Hunneberg i tillräcklig utsträckning för att känna till bra platser att dumpa en kropp på.

Vi har även statistik att luta oss mot. 15-20mil är vad gemene mördare flyttar sitt offer, vid flytt av kroppen vill säga.
Citera
2013-07-02, 16:42
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.bear-pig
Skulle väl sannolikt finnas blod på mattan då förövaren verkar slarvig av sig. Och mattan ser iallafall på bilden ut att ha hängt där ett tag. Kanske kan vara värt att tipsa polisen ändå dock.

Kan vara blod på "insidan" av mattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in