Citat:
Ursprungligen postat av
nattsmurfen
Jag har följt den här tråden sen den startade. Speciellt med tanke på att jag bor i området och åkte förbi alla polisbilar och ambulansen m.m. i söndags, så därför blev jag nyfiken på vad som hänt. Och jag har lästs folks olika teorier, därför tänkte jag skriva min teori om vad som hänt.
Jag tror att GM kontaktade BO någon gång sent på natten mellan lör-sön. Och eftersom dörrarna här är låsta nattetid har hon gått ner för att öppna. Där har hon förmodligen börjat bråka med GM för personen har nog varit full eller påtänd och hon har inte velat ha upp personen i lägenheten, speciellt med tanke på att hon hade ett barn där. Och om man kollar på bilden med blod från trappuppgången så är den tagen precis innanför entredörren på bottenplan. Så jag misstänker att han klappat till henne ordentligt, antingen med knytnäven eller något tillhygge, därav blodstänket. Såpass hårt att hon ramlat i betong golvet och slagit i huvudet och tuppat av, eller rent av avlidit direkt. Därför är det en blodpöl innanför entren också.
Då tror jag GM fick lite smått panik och lyfte upp henne till hennes lägenhet och lagt henne i hallen, och där låg hon nog och blödde ordentligt ett tag tills GM förstod att hon inte levde längre. Då tog han nog en hallmatta eller något annat och virade in henne i och snabbt bar ner henne till bilen. Och om kl var typ 02-03 på natten brukar det vara ganska lugnt här i området, så därför kan han ha haft tur att ingen har sett honom. Han kan också ha ställt bilen på infarten vid sopområdet, då är det max 5 meter från entredörren till bilen, och han hade kunnat bära henne till bilen utan att någon sett honom. Och sedan åkt iväg med henne någonstans. Iskallt.
Ja jag har sett för mycket CSI, men det här är min teori. Skall bli intressant att se om dom löser det här och se hur mycket av det här som stämde. Jag gick förresten förbi BO´s lägenhet för c:a 30 min sedan och då stod det några kriminaltekniker utanför och pratade. Försökte höra vad dom sade men dom dämpade sig lite när jag gick förbi...
Precis så som jag tänker mig att det gått till. Möjligen användes hissen på väg ner vid bortforslandet sen, därav spår både upp och ner... Och GM har väl tänkt att "ingen kropp - svårare att binda GM för mord". Och har hon transporterats bort i bil är det kanske inte den MC-åkande AJ.