2013-07-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeKind
Blödarsjuka (hemofoli) drabbar nästan uteslutande män. Kvinnor är bara bärare av anlaget och kan i sällsynta fall drabbas av mindre hematomer pga av sjukdomen. GLÖM!!!!

Har själv Hemofoli B som i vanliga fall kvinnor endast är bärare på. Så visst kan kvinnor ha det. får faktorpreparat för att minska blödning. Har även fått blodtransplantationer ett par gången för jag blött för mkt.
Citera
2013-07-02, 15:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Polskt MC kort ska han ha enligt uppgift. Ska tydligen vara giltigt inom EU.
Jo, det ser så ut. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151473586357825&set=pb.725842824. -2207520000.1372772515.&type=3&theater
Citat:
[MJ] Har du mc kort?
den 23 maj kl. 18:36 via mobil

[DB] kör man ej med...
den 23 maj kl. 18:37 · 2

[MJ] Hehe, sant
den 23 maj kl. 18:37 via mobil

[AJ] Ja jag ville inte ha moped så jag får väl använda mitt mc-kort från Polen. Giltigt i hela EU
Finns det någon som kan körkortsfrågor? Är det möjligt för en svensk att ta polskt MC-kort och köra i Sverige utan svenskt körkort? Om frågan anses viktig.
Citera
2013-07-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Inte svårt alls och det är områden ingen kommer på tanken att promenera i!

Kollade google maps precis. Den del av kanalen som är närmast från brottsplatsen så är inte lokalerna/fastigheterna inhägnade och man ser ut och kunna köra bil till några meter ifrån kanalen. Ändå känns det som man behöver lite kännedom om vägarna för att hitta en bra dumpningsplats i kanalen mellan lokaler och industrifastigheter. Tror inte man bara åker på måfå.
Citera
2013-07-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det ser så ut. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151473586357825&set=pb.725842824. -2207520000.1372772515.&type=3&theater

Finns det någon som kan körkortsfrågor? Är det möjligt för en svensk att ta polskt MC-kort och köra i Sverige utan svenskt körkort? Om frågan anses viktig.

Han kan väl ha kört runt i bil trots att han inte har körkort? Är kriminella så noga med att följa lagar och regler i trafiken när de gjort betydligt allvarligare saker än att köra utan körkort tidigare?
Citera
2013-07-02, 16:05
Medlem
Åter till ämnet:

1. Har tråden kommit någonvart mer än pekat ut en viss omgivning till BO?
2. Är den brända bilen ett hett tips?
3. Någon som har svar på varför det dröjde till 15.00 innan man gick in på Ö Margaretavägen (BO).
4. Har eller har inte "Morot" varit på förhör?
5. Är P.H helt bortkopplad?

Jag tror att polisen löser detta eftersom det verkar finnas en del historia kring alla inblandade som inte är sagor direkt.
Citera
2013-07-02, 16:10
Medlem
lozexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Om man läser mellan raderna så verkar det ju som att det är ett fake-körkort. "Skaffa dig rätt sorts pajsarvänner i Warszawa".

Här står det om utländska körkort:
Körkortsportalen
Citat:
Körkort från EES-stater

Ett körkort som är utfärdat i en en EES-stat är giltigt i Sverige så länge det är giltigt i landet där det har utfärdats, och inte har bytts ut mot ett svenskt. Körkortet är giltigt även om du är folkbokförd i Sverige. Du får också vara handledare vid privat övningskörning, om du uppfyller kraven för det.
Citera
2013-07-02, 16:11
Medlem
AJ, som de flesta misstänker, är uppvuxen på Lextorp tror jag, å där finns massa skogar.
Citera
2013-07-02, 16:13
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Kollade google maps precis. Den del av kanalen som är närmast från brottsplatsen så är inte lokalerna/fastigheterna inhägnade och man ser ut och kunna köra bil till några meter ifrån kanalen. Ändå känns det som man behöver lite kännedom om vägarna för att hitta en bra dumpningsplats i kanalen mellan lokaler och industrifastigheter. Tror inte man bara åker på måfå.
Har man bott på orten under perioden man hade bil, träffade flickor men bodde hemma, så hittar man både där och på Hunneberg!
Citera
2013-07-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Har man bott på orten under perioden man hade bil, träffade flickor men bodde hemma, så hittar man både där och på Hunneberg!

Jaså, jag bodde tidigare 20+ år i Trollhättan. Även om jag hittar till områdena så är jag varken bevandrad i industriområdena eller på Hunneberg i tillräcklig utsträckning för att känna till bra platser att dumpa en kropp på.
Citera
2013-07-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Jaså, jag bodde tidigare 20+ år i Trollhättan. Även om jag hittar till områdena så är jag varken bevandrad i industriområdena eller på Hunneberg i tillräcklig utsträckning för att känna till bra platser att dumpa en kropp på.

Det hänger nog rätt mycket på vilka kriterier man har för "bra plats". Har man varit vaken tillräckligt länge kan det nog räcka med en grund grop någonstans, medans en nykter person kanske skulle vilja ha en bortglömd brunn mitt ute i skogen.
Citera
2013-07-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattsmurfen
Jag har följt den här tråden sen den startade. Speciellt med tanke på att jag bor i området och åkte förbi alla polisbilar och ambulansen m.m. i söndags, så därför blev jag nyfiken på vad som hänt. Och jag har lästs folks olika teorier, därför tänkte jag skriva min teori om vad som hänt.

Jag tror att GM kontaktade BO någon gång sent på natten mellan lör-sön. Och eftersom dörrarna här är låsta nattetid har hon gått ner för att öppna. Där har hon förmodligen börjat bråka med GM för personen har nog varit full eller påtänd och hon har inte velat ha upp personen i lägenheten, speciellt med tanke på att hon hade ett barn där. Och om man kollar på bilden med blod från trappuppgången så är den tagen precis innanför entredörren på bottenplan. Så jag misstänker att han klappat till henne ordentligt, antingen med knytnäven eller något tillhygge, därav blodstänket. Såpass hårt att hon ramlat i betong golvet och slagit i huvudet och tuppat av, eller rent av avlidit direkt. Därför är det en blodpöl innanför entren också.

Då tror jag GM fick lite smått panik och lyfte upp henne till hennes lägenhet och lagt henne i hallen, och där låg hon nog och blödde ordentligt ett tag tills GM förstod att hon inte levde längre. Då tog han nog en hallmatta eller något annat och virade in henne i och snabbt bar ner henne till bilen. Och om kl var typ 02-03 på natten brukar det vara ganska lugnt här i området, så därför kan han ha haft tur att ingen har sett honom. Han kan också ha ställt bilen på infarten vid sopområdet, då är det max 5 meter från entredörren till bilen, och han hade kunnat bära henne till bilen utan att någon sett honom. Och sedan åkt iväg med henne någonstans. Iskallt.

Ja jag har sett för mycket CSI, men det här är min teori. Skall bli intressant att se om dom löser det här och se hur mycket av det här som stämde. Jag gick förresten förbi BO´s lägenhet för c:a 30 min sedan och då stod det några kriminaltekniker utanför och pratade. Försökte höra vad dom sade men dom dämpade sig lite när jag gick förbi...

Precis så som jag tänker mig att det gått till. Möjligen användes hissen på väg ner vid bortforslandet sen, därav spår både upp och ner... Och GM har väl tänkt att "ingen kropp - svårare att binda GM för mord". Och har hon transporterats bort i bil är det kanske inte den MC-åkande AJ.
Citera
2013-07-02, 16:27
Medlem
Förstår ärligt inte varför ni biter er fast i AJ så förbannat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in