2013-07-01, 21:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilken den berusande känslan är få vi veta av KJ & Co när den tiden kommer, men att oddsen för seriemord utförda av dessa är obefintlig, det här är once in a lifetime för de inblandade. Ingenting pekar entydigt på att airsoftaspelare är inblandade. Kan vara naturligtvis, men troligare är att inblandade är kontakter KJ odlat på nätet. Men terrängen där Fallen Angel hölls tror jag är spelplan även för eventet med Vatchareeya.

"Hårdnackad och känslokall" - Det är just total känslokyla som präglar mordet på Vatchareeya, tycker du inte ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-01 kl. 21:49.
Citera
2013-07-01, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, spetsvinkeln på ett sånt järn som letsdoit länkade till är 90°.

Det går ju även att slipa bort 90 graders vinkeln, knappast en omöjlighet för en knivintresseras som KJ.
Citera
2013-07-01, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Den är väldigt lik kniven på din bild. Jag tycker det ser ut som en extragrej längst fram, kanske beror på att bilden är lite suddig. Men hur öppnar han burken, slår han med handen på stämjärnet?
"Extragrejen" ser ut att kunna vara en liten skuggdel, eller ljus som faller in i bilden. - Han ska precis gripa sig an verket. - Ett hårdare tryck samtidigt med några brytrörelser räcker för att få hål; sedan karvar man sig med rel.små rörelser runt burken. - I stället för handen kan han ju använda någon av de andra konservburkarna att slå på stämknivsskaftet med...
Citera
2013-07-01, 21:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja nätkontakter skulle ju kunna vara en möjlighet. Minns inte, men hade han gillat några suspekta sidor? Finns det ngn indikation att det var annat än vapen och militär som han tyckte om förutom extrem överlevnad.
Det som slog mig är att han inte flydde, utan stannade kvar i Boden som om inget hänt. Tänker ni att detta skedde för att inte verka så suspekt och skyldigt, eller att han hade sopat undan spåren så pass bra eller tänker ni att han är helt oskyldig?

KJ helt oskyldig ? Det enda som hittills inte inträffat är att han ännu inte blivit överbevisad om inblandning. Men han är skyldig till något av det som hänt VB, no doubt.
Citera
2013-07-01, 21:58
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det har jag glömt. Det var bra att du påminde mig. Kan KJ ha inspirerats av Jihad-mördaren i New Jersey?

Nu vet jag inte om du är allvarlig... Men om vi fortsätter på "denna nivå" kan jag slänga in ett gammalt inlägg från maj...

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ja när jag såg den somaliska krigarsidan sprang min fantasi iväg med mig... KJ var ute i skogen och lekte krig då han stötte på några somaliska flyktingar som värvade honom till rörelsen... Mordet på VB var således ett inträdesprov.

Svensk militär vill ju inte ha KJ, men KJ vill kriga och döda till varje pris. Pga bitterhet tar han värvning i al kajda...

Förresten kanske vi inte ska svamla iväg med allt nu...
Citera
2013-07-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Gå in på Google och slå in ( Jihad murder in New Jersey ) där kan du läsa intressanta saker vad gäller det här ämnet.
Jag tror att bara i två islamiska länder (Saudiarabien och emiraten) hugger man den biten av handen som fingrar sitter om någon har stulit något. Resten är lögner.

Edit, Och som Quarrel skrev man hugger av bara en hand inte båda.
Senast redigerad av matematiker 2013-07-01 kl. 22:07.
Citera
2013-07-01, 22:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Extragrejen" ser ut att kunna vara en liten skuggdel, eller ljus som faller in i bilden. - Han ska precis gripa sig an verket. - Ett hårdare tryck samtidigt med några brytrörelser räcker för att få hål; sedan karvar man sig med rel.små rörelser runt burken. - I stället för handen kan han ju använda någon av de andra konservburkarna att slå på stämknivsskaftet med...
Och kanten på den öppnade burken ser taggig ut, inte alls som när man öppnat med en riktig öppnare.
Citera
2013-07-01, 22:14
Medlem
ME077s avatar
Då är alltså frågan. Varför mördades och styckades BO?
1. Islam?
2. Satanism?
3. Asperger?
Citera
2013-07-01, 22:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Kan du förtydliga, det är alltså du på bilden och den har inget med KJ att göra?
Nej, det är kompisen X som tillsammans med mt befinner sig på någon slags utflykt eller upptäcktsfärd. - Kompisen X har numera stängt butiken och vill inte längre visa var han och mt befunnit sig, men att döma av bilderna har de besökt något gammalt militärt område, kanske i utkanterna av Boden.
Citera
2013-07-01, 22:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Och kanten på den öppnade burken ser taggig ut, inte alls som när man öppnat med en riktig öppnare.
Nej, burken är öppnad medelst hugg, ev. slag, tryck och diverse vickningar med stämknivens eggvinkel. Det blir ju då en oregelbunden, lite "trasig" kant på den öppnade plåtburken.
Citera
2013-07-01, 22:24
Medlem
ME077s avatar
NSD idag:

"Det är färre poliser som finns på plats för att ta emot anmälningar i Luleå och Bodens polisstationer under sommaren. En omprioritering som har varit nödvändig för att få personalen att räcka till. Poliserna som vanligtvis finns på plats arbetar också parallellt med att utreda brott.

Vi har valt att prioritera en del av personalen till det intensiva arbetet med mordet på Vatchareeya Bangsuan som inträffade i Boden."
Citera
2013-07-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
En allmän tanke bara om sårdjup och sånt. I vilken viktklass var VB och vad hade hon för midjemått och sånt? Thailändskor brukar ju vara späda, men VB ser ut att ha varit lite kraftigare än genomsnittsthailändskan. Om någon kniv gått igenom på andra sidan så vet man att den var längre än hennes bredd så att säga.
Jag menar från åklagarsida.

Edit, Inlägget redigerad.
Senast redigerad av matematiker 2013-07-01 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in