2013-07-01, 11:43
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Du kunde ha försökt gå in i capen inom 5 secs så att cromwellen skulle vilja komma tillbaka för att inte få en Draw

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag anser nog att det bästa [Ace] hade kunnat åstadkomma är att ta sig tillbaks in i deras cap asap han ser sin egen cap tas och få till en draw i det där läget eftersom han aldrig skulle hinna hem.

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Antingen fortsätt cappa eller kör aggressivt. Campare förlorar nästan alltid. Detta gäller i de flesta skeden av spelet.

Surt läge i vilket fall. Man blir ofta för defensiv när man har låg hp men friskt vågat hälften vunnit. Vet inte hur många matcher jag loosat pga alla fega personer som slutar pusha när de får låg hp. Har själv 37% survival rate men 57% wins. Fega tanks får inte skjuta söta lower glacials

Stod lite för lång ifrån och reagerade lite för långsamt för att hinna med en draw. Det var som att jag inte riktigt trodde på att jag hörde sirenen först.

Men visst är det så, fega campare får aldrig kyssa vackra flickor. Och det var en miss att ens försöka cappa i det läget.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Spartan, cool-headed och steel wall fick jag...tveklöst en av dom där matcherna där en enskild spelares gudomliga erfarenhet och överlägset suveräna taktiska tänkande var skillnaden mellan att förlora och vinna en match.
Du skrev aldrig vad du körde själv? Kul annars att det betalade sig. Känns som att man ofta annars bara kämpar förgäves vid basen samtidigt som det ser ut som att resten av laget har slagit läger och sitter och grillar korv på andra sidan kartan typ.
Väntar fortfarande på dagen då hela laget sätter av mot basen på Himmelsdorf. Scouterna cappar direkt medan resten av laget slår ut de få som brukar ta sig dit för att sen sätta upp ett järnringsdefense på tvärgatorna runt om.

Lika illa är det t.ex. med nya encountern på Lakeville. Trots att basen är i stan så sätter fortfarande halva laget av mot dalen på fel sida av kartan? Som om det skulle vara någon strategisk vinst att komma igenom där? (Dom hinner i princip aldrig runt innan striden är över). Jävla kokosnötter.

Edit: Ok. Jag är med på att skicka 1-2 TD's till dalen och parkera 1 TD på "Sitting Duck Road" (bara för att fördröja de motståndare som förvirrat sig dit) - men när dessutom 3-4 heavies + arty m.m. börjar irra iväg ditåt känns det nära till hands att bara köra ner sin egen kärra i sjön faktiskt. Det enda som hindrar en att göra så är förhoppningen om att motståndarna har samma antal puckon i sitt lag och att det hela blir ett nollsummespel. Vilket faktiskt stämmer, förvånansvärt ofta.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-07-01 kl. 12:15.
Citera
2013-07-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Edit: Ok. Jag är med på att skicka 1-2 TD's till dalen och parkera 1 TD på "Sitting Duck Road" (bara för att fördröja de motståndare som förvirrat sig dit) - men när dessutom 3-4 heavies + arty m.m. börjar irra iväg ditåt känns det nära till hands att bara köra ner sin egen kärra i sjön faktiskt. Det enda som hindrar en att göra så är förhoppningen om att motståndarna har samma antal puckon i sitt lag och att det hela blir ett nollsummespel. Vilket faktiskt stämmer, förvånansvärt ofta.

Pretty much sums it up. Det är något med noobs och att gå till platser på kartan där du är relativt säker på att fienden bara kan komma från ett håll.
Citera
2013-07-01, 15:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Du skrev aldrig vad du körde själv?
Kv-4
Citat:
Kul annars att det betalade sig. Känns som att man ofta annars bara kämpar förgäves vid basen samtidigt som det ser ut som att resten av laget har slagit läger och sitter och grillar korv på andra sidan kartan typ.
Jo, som tur är brukar de flesta tunga vagnar gå upp till kullen men hade de samarbetat mer istället för att försöka cappa så hade jag inte haft en chans, en amx12t i arslet gör rätt ont även för en kv-4.

Citat:
Lika illa är det t.ex. med nya encountern på Lakeville. Trots att basen är i stan så sätter fortfarande halva laget av mot dalen på fel sida av kartan? Som om det skulle vara någon strategisk vinst att komma igenom där? (Dom hinner i princip aldrig runt innan striden är över). Jävla kokosnötter.
Jo det har jag noterat dom 2 ggr jag kört encounter på den kartan men samma sak händer med alla kartor, det lilla som fanns i taktik har totalt förstörts sen assault och encounter kom.
Till exempel steppes, spelar ingen roll om det är standard eller encounter på den, 99% av spelarna kör som det alltid vore encounter.
Citera
2013-07-01, 15:56
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jo det har jag noterat dom 2 ggr jag kört encounter på den kartan men samma sak händer med alla kartor, det lilla som fanns i taktik har totalt förstörts sen assault och encounter kom.
Till exempel steppes, spelar ingen roll om det är standard eller encounter på den, 99% av spelarna kör som det alltid vore encounter.

Kör inte längre assault eftersom jag alltid fick skit för det av de jag körde pluton med.
Lakeville encounter är bra eftersom alla idioter går till valley, medan de bättre går staden. Så slipper man dem för resten av matchen. Brukar visserligen kalla alla som går valley (oavsett mode) för idioter, vilket brukar ha viss effekt.
Citera
2013-07-01, 15:56
Medlem
Lakeville är jätte mysko. Är basen mitt i staden så sticker alla till staden. Ska man ta varandras baser så sticker alla till staden ändå.

Sedan finns det en del kartor som Arty inte fungerar så bra på och dom gillar jag inte alls.

South Coast
Himmelsdorf (extra kass)
Abbey
Arctic Region
Cliff (varierar, kan fungera)
Dragon Ridge
Ensk
Fjords
Mines
Mountain Pass
Pearl River (katastrof)
Port (varierar beroende på hur dumma folk är men för det mesta kass)
Ruinberg
Widepark.

Sacred Valley ska vara en dålig arty karta men kör man upp på berget så har man sikt över i alla fall 90% av kartan och skott över alla populära skydd.

Det känns som om det borde finnas ett alternativ till att placera arty på kartor som är gjorde för ren närstrid. Jag menar det är redan brist på arty på alla andra kartor så dom kanske kunde placeras där istället och så kan närstridskartorna vara utan Arty
Citera
2013-07-01, 16:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Lakeville är jätte mysko. Är basen mitt i staden så sticker alla till staden. Ska man ta varandras baser så sticker alla till staden ändå.
Du kör då inte på NA det hörs, där går varenda djävel inklusive scouts mot "valley of death"

Citat:
Himmelsdorf (extra kass)
Rätt spg med rätt supportvagn kan göra grymt med skada, för ett tag sen körde jag T95 och tänkte campa vid "deathalley".
Sluta med att jag hade en S-51 som stog kloss an bakom mig och gav mig ny frisyr 4ggr, T95:an va så låg och S-51:ans kanon så hög att han kunde skjuta över mig samtidigt som jag gav honom skydd.
Djävla fint samarbete

Citat:
Arctic Region
Beror helt på medspelarna om man lyckas som spg, för många idioter ska pressa runt G8(kurvan nere till höger) vilket gör att medspelarnas spg inte kan skjuta och motspelarnas spg kan hjälpa till.

Citat:
Mines
Börjar man i norr funkar det, börjar man i söder är man ju fan tänd såfort nån sticker upp på kullen.
Citat:
Pearl River (katastrof)
Lite svår men med skydd så finns det ett par bra platser men nästan krav på att ha en spg som kan köra snabbt.
Med lorr 15550 har jag varit uppe i ~4000 skada några gånger, börjat på västra sidan och direkt stuckit upp på bergsvägen en bit men krävs att man har lite skydd annars blir man kanonföda åt första bästa scout.

Citat:
Sacred Valley ska vara en dålig arty karta men kör man upp på berget så har man sikt över i alla fall 90% av kartan och skott över alla populära skydd.
Körde den igår första gången med spg och encounter, kör från norrhöger till sydhöger för inser direkt att fienden kommer komma rullandes.
2 andra spg stannade uppe i norr till höger och blev slaktade rätt snabbt, en annan hann få in ett par träffar innan "failteam" dog.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Kör inte längre assault...
Stängde av de förra veckan och känns enna lite bättre, assault är bara lotteri...
Campinovka till exempel, kan ha hur bra vagnar som helst, inga spg och ha kullen men ändå förlora för idioterna kör iväg en och en till fienden.
Likaväl kan man förlora när man ska ta basen, har 4 spg per lag och bästa vagnarna...
Citera
2013-07-01, 16:44
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Rätt spg med rätt supportvagn kan göra grymt med skada, för ett tag sen körde jag T95 och tänkte campa vid "deathalley".
Sluta med att jag hade en S-51 som stog kloss an bakom mig och gav mig ny frisyr 4ggr, T95:an va så låg och S-51:ans kanon så hög att han kunde skjuta över mig samtidigt som jag gav honom skydd.
Djävla fint samarbete

T95 och Jagdtiger tillsammans är ju kända som Wall of Death. T95:an står först och Jagdtigern står bakom vilken gör dem oerhört svåra att penetrera eftersom T95:an skyddar Jagdtigerns lower plate. Man vill inte köra ut framför dessa två kanoner för då får man ont. T95 tillsammans med T30 funkar också bra.
Citera
2013-07-01, 16:47
Medlem
Citat:
Du kör då inte på NA det hörs, där går varenda djävel inklusive scouts mot "valley of death"

Startar man i norr så kan man ha rätt bra arty läge för "valley of death" dock arty i söder kan knappt skjuta förbi en enda sten.

Citat:
Djävla fint samarbete

Det enda jag gör på himmelsdorf nu är att ställa mig vid trappan i central-norr så jag kan täcka 75% av gräsmattan uppe på berget och sedan väntar jag på att någon ska titta ut över kanten och så tar jag dom.

Alltid någon... Ofta fler.

Citat:
Beror helt på medspelarna om man lyckas som spg, för många idioter ska pressa runt G8(kurvan nere till höger) vilket gör att medspelarnas spg inte kan skjuta och motspelarnas spg kan hjälpa till.

Jag tycker alla strider på den kartan hamnar vid kurvan. Som arty från norr så kan man inte täcka den ordentligt utan att Tank Destroyers tar en. Det finns ett högt berg i central-nord som man kan skjuta bra ifrån men där blir man upptäckt om man gör så mycket som att snyta sig.
Senast redigerad av JoanJen 2013-07-01 kl. 16:50.
Citera
2013-07-01, 16:52
Medlem
Var stänger man av assault mode?
Citera
2013-07-01, 16:54
Medlem
Mina 2 favoritkartor är Murovanka och Redshire.
Citera
2013-07-01, 16:58
Medlem
Murovanka och Mines för mig tror jag...
Citera
2013-07-01, 17:05
Medlem
Inzaneclowns avatar
Sand River är min klara favorit. Sen gillade jag Komarin innan den togs bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in