2013-06-28, 05:20
Medlem
Kebabsugers avatar
vad har cromwell för kanon?(jobbar)
typisk brittisk? typ 100ish pen och 100ish dmg och snabb skjutande?
aldrig sett cromwell som ett hot,.brukar nästan oneshotta dom med kv1 derp

jag hade försökt hitta en pos där cromwell bara kunde komma från så få vinkla som möjligt, fortfarnde i cap och hoppats han inte.hade super cammo
Citera
2013-06-28, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
winrate säger nästan ingenting. Jag pratar om win7 samt performance rating..

Det beror på var din prio ligger - jag ligger på bara 1500+ win7 medan jag har en winrate på 59%

Är man ute och horar efficency eller tar utsatta flanker för att hjälpa laget - själv så föredrar jag att hjälpa laget till vinst - med lägre dmg och eff som följd.

10k+ fights och i princip helt solo pubs.
Citera
2013-06-28, 07:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
winrate säger nästan ingenting. Jag pratar om win7 samt performance rating..

Win rate säger en hel del, åtminstone när man nått det antal matcher för att statistiken ska jämna ut sig.
WN7 ger väl högre effiency till högre tier, samt för damage och KDR. Något som går att farma, men inte lika bra som efficiency.
Å andra sidan bryr sig bara bra spelare om detaljerna i detta, så det spelar mindre roll.
Citera
2013-06-28, 11:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Du svarar ju egentligen själv. Direkt du lämnar din cap sätter du dig själv i ett dåligt utgångsläge givet att det är en bra spelare du möter (vilket du skrev att han var med 7 kills). Han har 8% och är defensivt lagd redan från början. När du sedan lämnar cap kan han köra iväg till er bas och cappa. Det värsta som kan hända honom då är att du börjar cappa medan han är på väg er bas och då hinner han ändå tillbaks till egen bas (Cromwell) och vet precis var du är (inom cap circle). Det bästa som kan hända honom är att du lämnar cap och campar precis som du gjorde för då har han typ instavunnit direkt han börjar cappa eftersom han vet att du sitter i en långsam tank.

Antingen fortsätt cappa eller kör aggressivt. Campare förlorar nästan alltid. Detta gäller i de flesta skeden av spelet.

Surt läge i vilket fall. Man blir ofta för defensiv när man har låg hp men friskt vågat hälften vunnit. Vet inte hur många matcher jag loosat pga alla fega personer som slutar pusha när de får låg hp. Har själv 37% survival rate men 57% wins. Fega tanks får inte skjuta söta lower glacials

Jag anser nog att det bästa han hade kunnat åstadkomma är att ta sig tilbaks in i deras cap asap han ser sin egen cap tas och få till en draw i det där läget eftersom han aldrig skulle hinna hem.
Citera
2013-06-28, 13:55
Medlem
Är det någon mening att ha flera tanks av samma typ? Köpte just SU-8 och jag undrar om det finns någon mening med att spara föregångaren SU-122A.
Citera
2013-06-28, 14:19
Medlem
du har fler vagnar att göra dagens dubbel på, dvs mer free xp. men förutom det inte annat än rent egoistiska skäl.. roligt att ha fler, gillar en viss typ mm.
Citera
2013-06-28, 14:21
Medlem
Daggens dubbel är dock bara xp för den specifika stridsvagnen. Plus att jag skulle behöva skaffa mer manskap eftersom dom väldigt lägligt glömde hör man kör den tidigare versionen.
Citera
2013-06-28, 14:39
Medlem
Känn på den era jävla tenn-vagnar. Artilleri är inte gjort av papper längre

För övrigt var det inte ens min idé. Jag försökte sikta när han drog in i arslet på mig efter att hans skott missat.
Citera
2013-06-28, 15:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Är det någon mening att ha flera tanks av samma typ?
Ja, aldrig fel att spara en kul vagn.
Citera
2013-06-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja, aldrig fel att spara en kul vagn.

Men inga av dom tidigare har varit roligare än den som ersätter dom.
Citera
2013-06-28, 15:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Du var på SU-8 nu va? Spara den när du kommer till SU-14 för SU-8 tyckte jag var fantastiskt mycket roligare än den jävla superklumpedunsen SU-14
Citera
2013-06-28, 16:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Då är de bara att sälja av om du inte ska hoarda xp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in