2013-05-27, 13:31
Medlem
Salorms avatar
Jag har inte spelat så länge alls, har ca 3k matcher och började väl när jag började skriva i den här tråden så det kan man söka sig till. Har en 8 (IS-3) och annars är det bara en herrejävla massa 6or som jag nöter för att komma upp i alla tråden, Arty har jag 2st 5'or som högsta, min SU-8 har jag ca 80k exp på. Jag har inte använt någon free exp ännu.
Kanske är det så att jag gillar själva grejen att köra olika vagnar olika gånger så jag har inte koncentrerat mig på en sort ännu. Kör AMX12t en match för att hoppa över till SU-85 nästa och sen ARL V39 ned till M7 osv osv.. Ja, heavies också men där kör jag bara ryssarna och min TOG II!
Citera
2013-05-27, 13:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Hur länge har folk spelat och hur långt har ni kommit? När jag jämför med andra tycker jag personligen att jag har kommit ganska kort i träden. Jag har en Tier nio... Trodde jag hade fler men har sett helt fel. Har dock ganska många åttor. Och alla sjuor utom T-29 och AMX M4. (heavys, Mediums och lights, Saknar några fler TD´s och Arty har jag bara jobbat med ryska och Tyska)

Har Ca 5K matcher och haft uppehåll under mina två år. Periodvis jobbat borta och bara kunnat spela på helger.. Så jag har väl inte direkt hardcorespelat. Men när jag ger järnet så märker jag hur fort det kan gå. Hur många 8-10or har ni och hur länge har ni haft kontot? Resp hur många matcher? =)

Det låter väl normalt? Jag själv har bara spelat i typ 2 månader (men ganska intensivt). Snart 2k matcher har gett mig en massa 6-or, någon 7:a och några 5-or. Tycker det gått hyggligt fort uppåt men nu börjar det ta emot. Ja, inte spelglädjen utan takten uppåt. Är iofs nära några 7-or men det känns ändå som att jag kommer att sitta på den här nivån ett tag framöver.
Citera
2013-05-27, 14:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För övrigt ska det ta ca 2.5k matcher för att nå tier10 utan att free XPa.
Hur skicklig spelare är det baserat på? inte nån 34% iallafall.
Citat:
Hur länge har folk spelat och hur långt har ni kommit?
Snart 3år och 27k matcher, har allt från tier3 till tier9 vagnar och ett gäng tier 8-10 framforskade.
Kör nästan alltid utan premiumkonto så brukar sluta vid tier 8/9 för sen blir de för dyrt.
Citera
2013-05-27, 14:54
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur skicklig spelare är det baserat på? inte nån 34% iallafall.
Snart 3år och 27k matcher, har allt från tier3 till tier9 vagnar och ett gäng tier 8-10 framforskade.

I det sammanhang det diskuterades på ett annat forum, så förmodligen någon med 50%+.

Har haft vissa funderingar på att skaffa ett konto på EU-servern bara för att köra clan wars på rimliga tider, men 2.5k matcher är lite för mycket och jag är för snål för att freeXPa.
Citera
2013-05-27, 14:58
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Hur menar du med att Tier 9 tar lika lång tid som 1-7? Från 7-9 då eller?
Det är ju från typ sjuan som det är jobbigt så... Ofta strax därefter som jag tröttnar. Det blir för mycket "nötande" för att det ska passa mig. Sen ja, som du säger. Att vinna blir viktigare efter tier 7 såklart..

Att nå tier 8 tar ungefär lika lång tid som att gå 8 till 9, baserat på XP.
Har börjat nya träd ett antal gånger och Tier 3-6 blåser man igenom för att sen börja ta lite längre tid när man nått tier7. Det finns en orsak till att jag sitter på ett gäng tier7 tanks, men knappt några tier5 tanks längre.
Citera
2013-05-27, 14:59
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatusQuote
Kör den inte längre... den behöver bättre frontpansar för att bli kul igen, nu kan den inte mäta sig mot alla nya tank destroyers med jättehög penetration, får den mer pansar kanske jag börjar köra den igen. Spall liner är ett måste för att skydda mot artilleri, sen är ju ventilation och gun rammer bra alternativ för att få snabbare reload men jag kör den som sagt inte förrän fronten får bättre pansar.
jag har den, men inte kört den än...
men tycker när man möter den så kan man bounsa rätt bra på den fortfarande, även med e100 guld ammo mot maus weakspot så är det bounce ibland, sen måste den vara tråkig att köra på öppen karta med 5 arty `? :P
Citera
2013-05-27, 15:24
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
I det sammanhang det diskuterades på ett annat forum, så förmodligen någon med 50%+.

Har haft vissa funderingar på att skaffa ett konto på EU-servern bara för att köra clan wars på rimliga tider, men 2.5k matcher är lite för mycket och jag är för snål för att freeXPa.

Vilken server kör du på? Trodde EU var det självklara valet här?
---

Btw - Är Clan Wars kul? Kör ni med svenska klaner då eller?
Citera
2013-05-27, 16:18
Medlem
AVSTÅND! Det är viktigt... När skall folk lära sig det? Ja, jag tjänar ju bara på att idioter är idioter...
Två lights åker fort som fan. Skjuter den främsta, trackar... Nummer två kör rakt in i röven på honom så han exploderar. Varpå nummer två tappar ett band och jag kan låååååångsamt ladda om och döda tvåan. Fantastiskt.
Citera
2013-05-27, 17:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vilken server kör du på? Trodde EU var det självklara valet här?
Några av oss kör på NA, lite högre ping men de flesta talar engelska.
Citera
2013-05-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Btw - Är Clan Wars kul? Kör ni med svenska klaner då eller?

CW ÄR KUL.

man börjar i afrika för att testa lite sedan försöka ta sig in i europa

Litegrann som risk i övrigt hur själva kartan fungerar.

Jag har spelat med 3 olika svenska klaner men sedan nov förra året är jag i en rysk klan. svenska klanerna verkar ha lite svårt med att få ihop teams eller cw-intresserade spelare, förutom AP då förståss.

hitta en klan som passar ens ambition är nog bättre än bara spela med svenskar.
Citera
2013-05-28, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
CW ÄR KUL.

man börjar i afrika för att testa lite sedan försöka ta sig in i europa

Litegrann som risk i övrigt hur själva kartan fungerar.

Jag har spelat med 3 olika svenska klaner men sedan nov förra året är jag i en rysk klan. svenska klanerna verkar ha lite svårt med att få ihop teams eller cw-intresserade spelare, förutom AP då förståss.

hitta en klan som passar ens ambition är nog bättre än bara spela med svenskar.

Undrar om det finns nån Flashback clan i WoT
Citera
2013-05-28, 08:17
Medlem
teflonpannan69s avatar
Mina tanks: M4a, E8, T20 , E2, Hellcat, Amerikanska Jagdpantern, T29, amerikansk tier 7 arty

Har spelat tre k matcher tror jag sen release älskar dessa tiers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in