2013-07-01, 03:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kanske inte, men poängen här är ju mer ifall han är nyttigare och bättre än Khedira. Jag tycker de är ganska snarlika, men Paulinho har nog bättre teknik.

Nu syftade jag på Spurs, om du nu missat det.

En betydligt bättre värvning för Real. Khedira ska inte ens han en trupplats i en klubb som Real, i mitt tycke.
2013-07-01, 03:51
Medlem
http://www.guardian.co.uk/football/2013/jun/30/newcastle-braced-psg-bid-yohan-cabaye

PSG, laget som skulle erövra Europa! Herregud vilka intetsägande spelare som ryktas dit. Ingen utöver Rooney skulle kunna lyfta laget till en ny nivå. Cabaye? Capoue? Vad i helvete? Jag som trodde klubben hade stora ambitioner.

Men men, samma klubb som betalar 400 miljoner för Pastore och Lucas kan man inte ha höga förväntningar på.

Snälla Zlatan lämna det här skitgänget.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-01 kl. 04:04.
2013-07-01, 04:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
http://www.guardian.co.uk/football/2013/jun/30/newcastle-braced-psg-bid-yohan-cabaye

Superlaget PSG som skulle erövra Europa!!! Herregud vilka intetsägande spelare som ryktas dit. Ingen utöver Rooney skulle kunna lyfta laget till en ny nivå.

Men men, samma klubb som betalar 400 miljoner för Pastore och Lucas kan man inte ha höga förväntningar på.

Snälla Zlatan lämna det här skitgänget.

Cabaye är i och för sig en spelskickligare version av Matuidi. Dessutom är det inget skitgäng, även om det finns stora utvecklingsmöjligheter.
2013-07-01, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Cabaye är i och för sig en spelskickligare version av Matuidi. Dessutom är det inget skitgäng, även om det finns stora utvecklingsmöjligheter.

Självklart så överdriver jag, såpass enormt mycket att inlägget inte ens går att ta på allvar.

Tanken med Cabaye värvningen är dock, om jag har förstått Blanc rätt, att spela med både Matuidi och Cabaye på planen.
Jag har väldigt svårt att se någon peta Matuidi. Han har ju bara hyllats, kallats underskattad, hypats som ligans bästa och så vidare. När han i själva verket är en aning överskattad.

Även Blanc har hyllat honom.

Självklart så har laget potential, men med tanke på hur mycket pengar klubben har slösat på onödiga och dåliga transfers så har jag svårt att se PSG förstärka laget med spelare som verkligen behövs.

Som sagt, det verkar numera bli mycket fokus på Franska spelare. Och det oroar mig då Frankrike är inne i en medioker generation. Cabaye är knappast världsklass. De behöver världsklass på den positionen. Inte Capoue, inte Cabaye.

EDIT: Men ja, den största anledningen egentligen till varför jag vill att han ska lämna är därför att han är för bra för Ligue 1. Det är tragiskt att se honom i den ligan.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-01 kl. 04:21.
2013-07-01, 04:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Självklart så överdriver jag, såpass enormt mycket att inlägget inte ens går att ta på allvar.

Tanken med Cabaye värvningen är dock, om jag har förstått Blanc rätt, att spela med både Matuidi och Cabaye på planen.
Jag har väldigt svårt att se någon peta Matuidi. Han har ju bara hyllats, kallats underskattad, hypats som ligans bästa och så vidare. När han i själva verket är en aning överskattad.

Även Blanc har hyllat honom.

Självklart så har laget potential, men med tanke på hur mycket pengar klubben har slösat på onödiga och dåliga transfers så har jag svårt att se PSG förstärka laget med spelare som verkligen behövs.

Som sagt, det verkar numera bli mycket fokus på Franska spelare. Och det oroar mig då Frankrike är inne i en medioker generation. Cabaye är knappast världsklass. De behöver världsklass på den positionen. Inte Capoue, inte Cabaye.

Katastrof om man tänkt lira med både Matuidi och Cabay.

Varför inte ge Verratti förtroendet fullt ut?
2013-07-01, 04:27
Medlem
Citat:

Well, jag kan ju omöjligen veta OM han kommer att göra det. Men med tanke på att Matuidi är ordinarie i landslaget, ordinarie i PSG, Blanc gillar honom, Blanc är Fransman, Blanc är en stolt Fransman. Så därför har jag otroligt svårt att se Cabaye glida in och peta honom. För att ge plats åt en temperamentsfull Verratti.

Hmm, det skulle väl kanske vara om han spelar med tre stycken centrala mittfältare. Det vill säga, Cabaye, Verratti och Matuidi.

Fast nja...

EDIT: Spelar inte de två tillsammans som mittfältsduo i landslaget? Det var katastrof sist jag såg det.

EDIT : Just det. Thiago Motta tillhör ju klubben. Lätt att glömma bort det när han alltid är skadad. Då är Cabaye givetvis tänkt som ersättare till honom.

Thiago Motta gick då åtminstone före Verratti under Ancelotti. Och Matuidi spelade alltid.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-01 kl. 04:34.
2013-07-01, 08:55
Medlem
Citat:

De skulle ju kunna spela alla tre samtidigt (Cabaye, Veratti, Capoue) med en 4-3-3 formation. Men vet inte hur Blanc ställer sig till det.

Det jag hade tänkt mig var:

..................................Sirigu.......... ..........................
...........Van der Wiel- Sakho - Silva - Maxwell................

............................Capoue - Veratti...........................

..................................Cabaye.......... ........................

.....................Lucas - Ibrahimovic - Lavezzi..................

Hmm, undrar hur det skulle fungerat IRL.

Tänkte att Cabaye får vara den som leverar bollarna till kanterna och Zlatan men undrar ifall Veratti kanske skulle passa bättre i den rollen. Har bara sett honom spela vid några enstaka tillfällen. (Veratti)

Men när det kommer till Capoue och Cabaye, enligt mig så skulle de vara riktigt bra värvningar för PSG, speciellt Capoue då han också kan spela mittback.
2013-07-01, 11:32
Medlem
zizacons avatar
Enligt The Guardian verkar det troligt att Cesar hamnar i Arsenal. Cesar vill enligt The Guardian helst stanna i London, och därtill få speltid inför VM för att vara säker på sin position i landslaget. Konkurrenterna anses vara ett par klubbar i Italien (Roma och Fiorentina), men det verkar som Arsenal är favorit.

Th Guardian skriver också att higuain-affären borde bli klar de närmaste dagarna.

http://www.guardian.co.uk/football/2013/jun/30/arsenal-julio-cesar-qpr
2013-07-01, 12:45
Medlem
schlafhunds avatar
Sylvain Armand till Rennes.

http://www.staderennais.com/index.php?rb=22&id=BR6573
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1045048_10151447223056389_300444146_n.jpg
2013-07-01, 15:17
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Efter varje säsong flyttas flera lag ner till andraligan i sina respektive länder. Priset på spelarna sjunker och klubbarna är i desperat behov av pengar. Samtidigt vill de bästa spelarna nästan alltid lämna. Då borde man passa på att fynda lite och här är ett urval av de spelare som man kan värva för en billig slant.

Maynor Figueroa - Wigan
Arouna Kone - Wigan
Pavel Pogrebnyak - Reading
Ezequiel Munoz - Palermo
Fabrizio Miccoli - Palermo
Abel Hernandez - Palermo
Josip Ilicic - Palermo
Vladimir Weiss - Pescara
Antonio Lopez - Mallorca
Giovani Dos Santos - Mallorca
Javier Arizmendi - Mallorca
Romaric - Zaragoza
Ivan Obradovic - Zaragoza
Franco Zuculini - Zaragoza
+ De flesta spelare från QPR, beroende på hur villiga/ovilliga spelarna är att stanna för den höga lönens skull.

Nästa steg är att ta reda på vilka "free agents" det finns ute på marknaden just nu. Har dock ingen sån lista för tillfället...
Bump! Christian Karembeu & co. verkar ha lyssnat på mina råd. Vladimir Weiss blev nämligen klar för Olympiakos för 2 dagar sedan. Priset är dock fortfarande okänt.
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/06/28/klart-vladimir-weiss-till-olympiakos/
2013-07-01, 15:39
Medlem
4522s avatar
Sjuk deal Spurs drar in ändå, Halilovic och Jedvaj för €21.5 miljoner plus bonusar. Halilovic är ju en av världens mest eftertraktade offensiva mittfältare. Kan det vara Modric-effekten som påverkat dom i rätt riktning? Båda stannar i Dinamo under nästa säsong och planen är att dom tidigast ska ansluta till England nästa sommar.
2013-07-01, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Sjuk deal Spurs drar in ändå, Halilovic och Jedvaj för €21.5 miljoner plus bonusar. Halilovic är ju en av världens mest eftertraktade offensiva mittfältare. Kan det vara Modric-effekten som påverkat dom i rätt riktning? Båda stannar i Dinamo under nästa säsong och planen är att dom tidigast ska ansluta till England nästa sommar.

Helt klart eller? Imponerande.. Dinamo är en talangfabrik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in