2013-07-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Sjuk deal Spurs drar in ändå, Halilovic och Jedvaj för €21.5 miljoner plus bonusar. Halilovic är ju en av världens mest eftertraktade offensiva mittfältare. Kan det vara Modric-effekten som påverkat dom i rätt riktning? Båda stannar i Dinamo under nästa säsong och planen är att dom tidigast ska ansluta till England nästa sommar.
Är det 100 procent klart? Läste på ABs sillyblogg att det var inte klart. Bloggen hänvisar tipp goal.com. Vet att det inte direkt är The Guardian kvalité på källorna men så vitt jag vet så är väl inget bekräftat från Spurs än eller har jag missat tillkännagivandet av de två helt?
2013-07-01, 16:17
Medlem
snillet_1s avatar
Oväntat att Sabatini misslyckades med att ro Jedvaj i hamn. Att han alltid ska misslyckas med europeiska spelare.
2013-07-01, 17:32
Medlem
Någon liten tidning har skrivit att Monaco kommer värva Zlatan i sommar. Ett slag under bältet på PSG om det blir så...

https://twitter.com/Betfair/status/351670737263800321
2013-07-01, 17:36
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Självklart så överdriver jag, såpass enormt mycket att inlägget inte ens går att ta på allvar.

Tanken med Cabaye värvningen är dock, om jag har förstått Blanc rätt, att spela med både Matuidi och Cabaye på planen.
Jag har väldigt svårt att se någon peta Matuidi. Han har ju bara hyllats, kallats underskattad, hypats som ligans bästa och så vidare. När han i själva verket är en aning överskattad.

Även Blanc har hyllat honom.

Självklart så har laget potential, men med tanke på hur mycket pengar klubben har slösat på onödiga och dåliga transfers så har jag svårt att se PSG förstärka laget med spelare som verkligen behövs.

Som sagt, det verkar numera bli mycket fokus på Franska spelare. Och det oroar mig då Frankrike är inne i en medioker generation. Cabaye är knappast världsklass. De behöver världsklass på den positionen. Inte Capoue, inte Cabaye.

EDIT: Men ja, den största anledningen egentligen till varför jag vill att han ska lämna är därför att han är för bra för Ligue 1. Det är tragiskt att se honom i den ligan.

Må så vara att Frankrike inte har världens mest glamourösa lag för tillfället, men framtiden ser onekligen spännande ut. Varane, Pogba & Grenier känns alla som framtida världsstjärnor.

Just Grenier hade jag gärna sett prova vingarna i Italien. Lyckas inte Marrotta ro hem Jovetic tycker jag att Juventus skall försöka med Grenier. Han och Tevez hade nog kunnat hitta på en hel del skojigt ihop.
2013-07-01, 17:39
Medlem
dippsis avatar
Djourou har skrivit på för HSV, blir ett lån med köpoption, nu ska Lasse Sobiech(BvB) och Roque Santa Cruz även komma sen är nog Hamburg klara för sommaren.
2013-07-01, 17:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Djourou har skrivit på för HSV, blir ett lån med köpoption, nu ska Lasse Sobiech(BvB) och Roque Santa Cruz även komma sen är nog Hamburg klara för sommaren.

Dåligt av Arsenal att aldrig lyckas bli av med honom. Men nu är i alla fall Squillaci borta.

Mycket rykten nu. Från flera håll, däribland Mediaset, sägs det att El Sharaawy skall vara intressant för Chelsea. Snackas om Torres + pengar. Knappast ett bud Milan borde acceptera. Tror för övrigt inte på det heller, känns inte som att han passar in i Chelsea som det ser ut idag såvida inte Mourinho ändrar spelsystem.

Corriere dello Sport menar att Callejon är riktigt nära Napoli och att Keisuke Honda är överens med Milan. Överhuvudtaget kul att det börjar märkas att köpkraften är starkare i Serie A nu än på flera år, som jag upplever det.
2013-07-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Någon liten tidning har skrivit att Monaco kommer värva Zlatan i sommar. Ett slag under bältet på PSG om det blir så...

https://twitter.com/Betfair/status/351670737263800321

Låter ju osannolikt. Dessutom kommer Monaco få betala skatter som alla andra, om jag uppfattat det rätt.

Går en del rykten om att Ancelotti vill ha Jovetic. Kan han spela som ensam anfallare? annars är det ingen ide att köpa honom.

Någon som har bra Twittersidor för transfers? helst på engelska, inga tomtar heller utan relativt trovärdiga.
2013-07-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Låter ju osannolikt. Dessutom kommer Monaco få betala skatter som alla andra, om jag uppfattat det rätt.

Går en del rykten om att Ancelotti vill ha Jovetic. Kan han spela som ensam anfallare? annars är det ingen ide att köpa honom.

Någon som har bra Twittersidor för transfers? helst på engelska, inga tomtar heller utan relativt trovärdiga.
Jovetic gör sig bäst med en skicklig striker sig bredvid sig skulle jag säga.

Det där med Zlatan verkar ganska osannolikt, dock har även denna sidan skrivit om det:
http://sportige.com/transfer-rumors-monaco-trying-to-sign-zlatan-ibrahimovic-2013-07/

Dom var tydligen tidiga med att Hulk var på g till Zenit. Samtidigt har oddsen på att Zlatan drar till Monaco chocksänkts på den här sidan: http://www.betvictor.com/sports/en/football-specials/transfer-specials/zlatan-ibrahimovic-to-sign-for-before-1st-september-2013/58041110/398296200
2013-07-01, 21:37
Medlem
Yaya Sanogo är nu officiellt klar för Arsenal.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/french-striker-yaya-sanogo-joins-club
2013-07-01, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Yaya Sanogo är nu officiellt klar för Arsenal.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/french-striker-yaya-sanogo-joins-club

Wake me up, Yaya Sanogo, we hope you're better than that cunt from Togo!
2013-07-01, 21:49
Medlem
Igloons avatar
Paulinho verkar vara klar för Spurs enligt folk på twitter
2013-07-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Wake me up, Yaya Sanogo, we hope you're better than that cunt from Togo!

Den där ramsan var extremt WT.

-

Han ska ju tydligen ha en enorm potential enligt Wenger. Men verkar ju tyvärr vara värre än Diaby. Skadad hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in