Att sportbarerna som har varit i Västerås, så här långt inne har funkat, beror så klart på att de har varit för dåliga. Och detta går ju igen i staden som helhet. Västerås verkar vara totalt oförmöget att attrahera någon form av kvalitet. Vad Västerås verkligen behöver är lite kvalitet av något, helst olika, slag. Det är en på det stora hela så kvalitetsfattig stad att invånarna liksom har vant sig vid att det är så. Det är helt obegripligt att restaurangerna, nattklubbarna och barerna(med undantag kanske för Frank och Hattfabriken) får några besökare överhuvudtaget. I en del andra delar av landet hade ju folk blivit galna om de hade fått stå ut med Pluto eller hundra olika varianter av samma torftiga asiatkäk INNE i stadskärnan. Synd för västeråsarna som annars har slagit mig som ett ovanligt lättsamt och okomplicerat släkte.
Och Erikslund sedan. Don't get me started! Ett industriområde förklätt till köpcentrum.
Och hur fan hamnade jag i den här tråden. Hur blev det här min första post på FB? Säg det. Västerås nattliv engagerar tydligen...