Citat:
Ursprungligen postat av
Konservator
Är det inte dags att vakna upp och inse att staten inte är någon curlingförälder? Varför ska andra betala för dina icke-problem?
Det är inte synd om dig. Ta ditt ansvar istället, statliga medel bör inte användas för att dalta med självömkamde personer som dig.
Då antar jag att du anser att den som vill göra abort ska stå för det själv?
För det är ju inte synd om den som blir oönskat gravid. Hon ska ta sitt ansvar istället, statliga medel bör inte användas för att daltas med självömkande personer som hon. Varför ska andra betala för hennes icke-problem?
Så
måste du ju tycka, annars är du ju totalt inkonsekvent.
För att inte tala om de jag pratade om tidigare, de som äter sig till livshotande övervikt eller röker sig till lungcancer. De får ju helt och hållet skylla sig själva, och staten ska inte dalta med dem genom att hjälpa dem med operationer och behandlingar. Eller...?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
En ganska obehaglig syn att det är en mänsklig rättighet att andra skall bekosta din sterilisering. Huruvida du inte vill ha barn är din ensak.
Det kan man absolut tycka. Men om vi säger så här då: Borde det inte vara en mänsklig rättighet att slippa växa upp med en psykiskt sjuk mor? Min mamma har lidit av manodepressivitet, som man kallade bipolaritet då, hela mitt liv och det har satt djupa spår trots att jag slapp bo hos henne (hade turen att få växa upp hos mina morföräldrar).
Eller att slippa växa upp i diverse familjehem, där man kan utsättas för misshandel och sexuellt utnyttjande?
Det är ju mycket bättre att
TS får sin sterilisering så barn slipper en sådan uppväxt. Jag tycker ju en sterilisering är långt mer önskvärd än aborter. Det är bättre att ingen graviditet uppstår än att en graviditet avbryts (anser jag, alltså).
Och apropå aborter, eftersom det pratas mycket om dem i tråden, frågar jag dig också: Tycker du det är okej att aborter bekostas av andra? Varför/varför inte?