2013-06-29, 01:39
Medlem
Bra val att sterilisera dig, grattis!
Det är mycket dumt av staten att dom inte utför denna operation gratis och gärna med lite marknadsföring kring produkten.
Det avlas åt helvete för mycket på taskiga gener i det här landet.
Citera
2013-06-29, 03:13
Medlem
Charmaines avatar
[quote=Snuttegrisarna|44095932]
Citat:

Ja, det är förjävligt!

Likaså är åldersgränsen för sterilisering alldeles för högt satt ( 25-26 år
).

Nja, där kan jag inte hålla med. Anledningen till att åldersgränsen är så pass hög som den är är ju att man inte ska göra ingreppet i alltför ung ålder, innan man kanske är helt säker på om man vill ha barn eller inte. Ens inställning till att skaffa barn kan förändras radikalt mellan te x 19 och 25. En sterilisering är ju ett oåterkalleligt ingrepp (åtminstone så gott som), det ska inte göras för lättvindigt.
Citat:
Jag steriliserade mej för flera år sedan och det var det bästa beslut jag
tagit! Allting blev bättre efter det; mensen, sexet och hälsan. ( antagligen för
att man slipper oroa sej )

Ja, man slipper oroa sig för oönskad graviditet och det naturligtvis skönt. Dock har jag aldrig hört talas om att mensen skulle förändras, det krävs ju hormonella förändringar för att det ska ske.

Men det är förstås inte helt omöjligt att det kan bli så för somliga.
Citat:
När jag gjorde det var det gratis tack o lov, det är helt galet att man ska
betala för det.

Ingen som kan starta ett upprop eller en namninsamling och gå ut i media med
det?

Ja, det är naturligtvis helt sjukt att man själv ska stå för ingreppet, åtminstone när man har medicinska skäl som TS.

Varför startar du inte ett upprop eller namninsamling själv?

Citat:
Till TS: Fortsätt att njuta av sex, risken finns att det inte blir lika skönt
efter klimakteriet, även om man äter östrogen.

Istället gör du regelbunda graviditetstest, för det är inte otäckt med abort.
Man får narkos, sover skönt och sen när man vaknar är problemet borta.
Det gör inte ont heller.

Säger som smurfan12; det här var bland det dummaste jag hört. Även om man inte ser det som ett liv så tidigt i graviditeteen (jag gör iofs det, men det är ju väldigt omdiskuterat när man ska säga att livet startar) så är det i alla fall början till ett liv, något som, om det skulle fått utvecklas i fred och om inget gått på tok, skulle ha blivit en människa. En abort är inget man gör eftersom "det inte är otäckt".

Alla aborter görs inte som du beskriver. Det du pratar om är kirurgisk abort, men så går inte alla aborter till. Det finns även medicinsk abort:

Som Katzyn skrev tidigare i tråden är det ju sjukt att aborter är gratis, medan man får betala för sterilisering själv i vissa landsting. Det verkar som om man tycker det är bättre att liv/början till liv skrapas ut/tvingas ut ur kroppen än att man förhindrar att oönskade graviditeter över huvud taget uppstår...

Att alla inte inser hur sjukt detta är, är...sjukt.
Citera
2013-06-29, 04:05
Medlem
Är det inte dags att vakna upp och inse att staten inte är någon curlingförälder? Varför ska andra betala för dina icke-problem?

Det är inte synd om dig. Ta ditt ansvar istället, statliga medel bör inte användas för att dalta med självömkamde personer som dig.
Citera
2013-06-29, 07:24
Moderator
Sun Rulers avatar
En ganska obehaglig syn att det är en mänsklig rättighet att andra skall bekosta din sterilisering. Huruvida du inte vill ha barn är din ensak.
Citera
2013-06-29, 09:42
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarolina
Vill gärna höra varför "alla" antog att jag var man!?!

För att kvinnans plats icke är framför datorn utan spisen och sängkammaren; redo att ställa upp för sin mans behov. Sitta här och gasta om dina rättigheter att inte föda barn och sedan kräva att övriga skattebetalare ska bekosta din sjuka syn på tillvaron, vad är det för jävla sätt på dig?!

I USA var det en politiker som gnällde på homosexuella par därför han hade räknat ut att ett antal barn inte skulle sättas till världen pga dem och det gjorde honom upprörd. Mig rör det inte ryggen, däremot är det beklämande med unga kvinnor som tror sig veta vad de vill. Det gör de inte. Och det tror jag inte du gör heller, trots din påhittade "kroniska depression".

Skämmes tamefan!

Citera
2013-06-29, 10:48
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12
Så TS ska knulla vidare o göra abort på abort för det är inte otäckt. Det är det dummaste jag hört. Finns för satan skydd mot allt, använd det

Nej, det finns inte skydd för alla!

Har själv blivit gravid på p-piller trots att jag var jättenoga med att ta dom. Hormonstaven gjorde att jag blödde i 6 månader i sträck, kondomerna passade inte killen osv....

Ts ska inte offra sitt sexliv pga rädslan över att bli gravid, därför tycker jag att en abort är ett litet pris att betala i sammanhanget.

Det är inte ett barn man aborterar, det är en liten cellklump som ändå med stor sannolikhet skulle ha spontanaborterats efter en tid.
Citera
2013-06-29, 11:17
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
För att kvinnans plats icke är framför datorn utan spisen och sängkammaren; redo att ställa upp för sin mans behov. Sitta här och gasta om dina rättigheter att inte föda barn och sedan kräva att övriga skattebetalare ska bekosta din sjuka syn på tillvaron, vad är det för jävla sätt på dig?!

I USA var det en politiker som gnällde på homosexuella par därför han hade räknat ut att ett antal barn inte skulle sättas till världen pga dem och det gjorde honom upprörd. Mig rör det inte ryggen, däremot är det beklämande med unga kvinnor som tror sig veta vad de vill. Det gör de inte. Och det tror jag inte du gör heller, trots din påhittade "kroniska depression".

Skämmes tamefan!

Troll eller det troligtvis dummaste inlägget jag har läst här någonsin.
Citera
2013-06-29, 11:45
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Troll eller det troligtvis dummaste inlägget jag har läst här någonsin.

Vet du ens vad ett "troll" är för något, eller är det bara ett begrepp du slänger dig med för att vara en i mängden? I övrigt har du inte ens bemött mitt inlägg utan gör dig bara dum istället. Jag säger vad jag tycker och jag påpekar vad väldigt många redan tänker.

Idiot.
Citera
2013-06-29, 11:59
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Vet du ens vad ett "troll" är för något, eller är det bara ett begrepp du slänger dig med för att vara en i mängden? I övrigt har du inte ens bemött mitt inlägg utan gör dig bara dum istället. Jag säger vad jag tycker och jag påpekar vad väldigt många redan tänker.

Idiot.

Tog det som ett skämt och förutsatte att du tramsade, alltså var ett "troll". Kanske var det ditt sätt att uttrycka dig som ledde mig till den slutsatsen. Fel var det tydligen hur som helst.
Jag håller delvis med dig om en del av det du skriver faktiskt, men vissa saker tyder på att du inte har brytt dig om att läsa tråden ordentligt och därför tycker jag, fortfarande, att inlägget var onödigt och väldigt dumt. Det där med politikerna och de homosexuella förstår jag inte riktigt varför du tog med heller.
Det är absolut så att man skall få,bestämma själv om man vill ha barn eller inte, men jag tycker verkligen att det är synnerligen tveksamt om man skall ha rätt att få medicinska ingrepp gratis, eller nästan helt gratis, bara för det. Det är faktiskt inte så svårt att se till att inte bli gravid. Inte heller tycker jag att man skall använda sig av abort som ett preventivmedel likställt med kondom eller p-piller.
Synen på kvinnans plats i samhället eller familjen delar jag inte med dig, men jag bryr mig inte tillräckligt om saken för att debattera det med dig här. Detta är inte rätt plats för den debatten.
Om jag säger att ditt inlägg är dumt så uttrycker även jag vad "jag tycker" och därtill troligtvis vad "vad väldigt många redan tänker". Att döma mig som idiot baserat på det enda inlägget tyder på att jag i så fall inte är ensam.
Citera
2013-06-29, 15:31
Medlem
Jag tänker inte ens gå in på när ett barn blir ett barn. Men att säga att det är ett litet pris för att kunna ha 6 när man känner för det. Nej för satan, blir helt galen på sånt resonemang. Abort efter abort för att TS ska kunna ha det så jäkla kul.
Citera
2013-06-29, 15:38
Medlem
shady_ladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12
Jag tänker inte ens gå in på när ett barn blir ett barn. Men att säga att det är ett litet pris för att kunna ha 6 när man känner för det. Nej för satan, blir helt galen på sånt resonemang. Abort efter abort för att TS ska kunna ha det så jäkla kul.

vadå? Hon vill ju inte göra massa aborter; hon vill ju sterilisera sig??
Citera
2013-06-29, 15:41
Medlem
Snuttegrisarna tyckte hon kunde ha fortsatt 6 om inte steriliseringen går igenom för att göra abort är inte så farligt, det är det jag tycker är dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in