Citat:
Ursprungligen postat av
Hawkbill
Tycker fortfarande inte att det berättigar sådant beteende. Det var en idiotisk handling, bara onödig. Lika idiotiskt som om de hade gått in på en biograf och flashat pattarna och stojat. Man gör inte så helt enkelt.
Sen att muslimerna lär bli rasande, dom blir ju ofta det, gör det hela bara ännu mer onödigt...
Helt onödigt tycker jag inte att det är..
Jag tycker det är på tiden att kvinnors rättigheter inom Islam i Sverige lyfts, här gäller svensk lag och jämställdhet mellan könen. Moskéer och muslimska grupper är inget undantag, verkar de i Sverige så får de anpassa sig. Sverige ska inte anpassa sig och tillåta förtryck och begränsningar av kvinnors frihet, Islam får anpassa sig i det fallet..
Din liknelse med en biograf är naiv, mig veterligen så har vi inga jämställdhetsproblem på biografer?
Men hade det varit så att kvinnorna fick sitta i en skrubb medan männen titta på film i biografen så hade det antagligen funnits fog för en protest hos SF också.
Ser inte riktigt problemet, eller rädslan för att muslimer ska bli rasande?
Det kanske är dags att de faktiskt får kritik för hur kvinnor behandlas inom den religionen och i moskéerna. Jag tror säkert de fanns män som blev sur och gapade högt när kvinnlig rösträtt krävdes, såhär i efterhand kanske även du kan ge medhåll att det var värt att trampa några på tårna för den goda sakens skull?