2013-06-29, 10:53
Medlem
watcher1970s avatar
Jag skulle själv undvika sexorna pga konstruktionsfelet och kommande värderas. Inget tyder på att törstiga bilar skall få en ökad efterfrågan..

A3 Sportback är ju en lite mindre " kombi". I Din ålder skulle jag tveklöst ta en sådan, sportig och ungdomlig. Helst en 2,0 med 200 turbohästar och en S-linemodell med halvläderklädsel.

A6 är en skön och stor familjebil. Som alla stora bilar- mera bekväm än sportig..
A4 är inte heller dum, tyvärr måste Du ju köpa en Avant om Du vill ha en praktisk bil.. Men som vanligt, ut och provkör några olika modeller, brukar vara bra att fräscha upp minnet och få lite nya intryck!
Citera
2013-06-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Nej, bara nej! Brorsan och hans kompisar har varit Audifantaster länge, och lyckats hålla kostnaderna nere genom att skruva mycket själva (som han sa: "skulle aldrig vågat om jag inte var mekaniker!") men nu verkar dom ha tröttnat; brorsan satsar på Toyota efter fyra Audis och hans kompis på Subaru efter lika många (även han tidigare mekaniker).

http://www.funnyjunk.com/funny_pictures/3939308/Macgyver/

Kan bara instämma, Audi är junk. Efter två audis lovade jag mig själv att aldrig mer köpa en europeisk bil, blir bara japanskt hädanefter. Köp en Honda!
Citera
2013-06-30, 02:58
Medlem
Ter-minators avatar
Jo det med A6 har jag också hört lite om men visste inte att de var så mycket krångel med Audi annars? Aldrig hört nå dåligt om bilarna förutom att de är dyra delar och att service är dyrt. Familjen kör bara Toyota, vi har även en Avensis ifrån 1999 som ännu tickar som en klocka, aldrig varit något fel!
Har dock fastnat för draget och utseendet när det gäller Audi, kommer det inte löna sig om man köper en fin A4 t.ex. som gått runt 10 000? Kommer ju sköta bilen så klart, är ingen gasglad raggare.
Citera
2013-06-30, 12:44
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Jo det med A6 har jag också hört lite om men visste inte att de var så mycket krångel med Audi annars? Aldrig hört nå dåligt om bilarna förutom att de är dyra delar och att service är dyrt. Familjen kör bara Toyota, vi har även en Avensis ifrån 1999 som ännu tickar som en klocka, aldrig varit något fel!
Har dock fastnat för draget och utseendet när det gäller Audi, kommer det inte löna sig om man köper en fin A4 t.ex. som gått runt 10 000? Kommer ju sköta bilen så klart, är ingen gasglad raggare.

Räkna med att avsätta minst 15000:- inom loppet av 3 år på en A4 som gått ca: 10k mil i ren servicekostnad.
Då täcker det slitdelar såsom bromsar, kamremsbyte, vatten och oljepump samt vanlig serviceintervall?

I övrigt är det få problem med modellen överlag och jag tror du får en hel del nöje med bilen.
Citera
2013-06-30, 15:12
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Räkna med att avsätta minst 15000:- inom loppet av 3 år på en A4 som gått ca: 10k mil i ren servicekostnad.
Då täcker det slitdelar såsom bromsar, kamremsbyte, vatten och oljepump samt vanlig serviceintervall?

I övrigt är det få problem med modellen överlag och jag tror du får en hel del nöje med bilen.
Jaha okej, ja det kan jag klara.. tänkte bara om de verkligen var så mycket strul med Audi som det sägs. Ja det är underbara bilar
Citera
2013-06-30, 17:51
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Jaha okej, ja det kan jag klara.. tänkte bara om de verkligen var så mycket strul med Audi som det sägs. Ja det är underbara bilar

Rent generellt finns det alltid måndagsexemplar och slutkörda varianter, men krasst skulle jag nog säga att det är ganska överdrivet att påstå att samtliga Audis är "problembilar".
Citera
2013-06-30, 19:06
Medlem
Ett hett tips är att ställa dina frågor på nordicaudi.com. Kolla även in köpguiderna där, mycket fina.
Citera
2013-06-30, 20:07
Medlem
Ter-minators avatar
Tack så mycket, ska kolla in det!
Citera
2013-07-01, 12:30
Medlem
Ter-minators avatar
Sorry för jag skriver igen, har en sista fråga bara. Har bestämt mig för en A4 men blir det stor skillnad effektmässigt mellan sedan och kombi? Tycker kombin är mycket snyggare och sedanen verkar så trång av sig.. men vill ju ha de som går bäst. Sedan finns det ju S-line med 220 hästar istället, någon som har en sådan eller kört en sån? Är ju 20 hästar mer än original men är det värt att pröjsa lite extra för dem?
Citera
2013-07-01, 12:39
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Sorry för jag skriver igen, har en sista fråga bara. Har bestämt mig för en A4 men blir det stor skillnad effektmässigt mellan sedan och kombi? Tycker kombin är mycket snyggare och sedanen verkar så trång av sig.. men vill ju ha de som går bäst. Sedan finns det ju S-line med 220 hästar istället, någon som har en sådan eller kört en sån? Är ju 20 hästar mer än original men är det värt att pröjsa lite extra för dem?

Nej, du märker ingen skillnad på effekt. På papper brukar det skilja 0.1 sekunder på 0-100 mellan sedan och kombi.
Citera
2013-07-01, 12:52
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Nej, du märker ingen skillnad på effekt. På papper brukar det skilja 0.1 sekunder på 0-100 mellan sedan och kombi.
Okej tack!
Citera
2014-01-14, 13:09
Medlem
Ter-minators avatar
Jag vart riktigt sugen på denna, dock kom jag på att de är utrustade med den nya el-handbromsen istället för den vanliga gamla kryckan..vilket jag faktiskt ogillar.. Har för mig att de slutade med vanlig handbroms efter den modellen jag egentligen kollat runt mest på..? Alltså A4 b7

http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A4_AVANT_2_0_TFSI_211HK_Quattro_50879960.htm? ca=8&w=3

Men nu får jag återigen kolla på den modellen jag velat ha först, kollade nyss igenom blocket och kom fram till en jävla kap!! Enligt mig själv då..
Vad tycker ni? Värt priset? Funderar på att åka och kolla!!

http://www.blocket.se/lund/Audi_A4_2_0_T_Sport_Avant_Quattro__220hk_1aga_5159 2889.htm?ca=8&w=3
Senast redigerad av Ter-minator 2014-01-14 kl. 13:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in