2014-02-04, 16:25
Medlem
noreason2lives avatar
Inget annat märke än Audi du kan tänka dig?... Vad vill du ha för slags bil och när ska du använda den?
Citera
2014-02-04, 16:32
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Det går ju att ta reda på vilka ägarna har varit genom transportstyrelsen och tänk på att alla bilfirmor som säljer dem står som ägare. Med andra ord kan det vara 2-3 av de ägarna som är bilfirmor.

Det är dock också priset man får ta när man inte köper nytt. Inget som säge att 15 olika ägare är värre än en om den ena är kass. Har de inte haft bilen så länge har de heller inte hunnit rasera den så mycket förhoppningsvis därför är det nog viktigast att i såfall bedöma nuvarande ägare och hur länge den personen i fråga haft den.

Dessa bilar har ofta många ägare för att många tycker det är coolt att ha en sådan men inser snart att det inte är så kul och tröttnar eller inser att de inte har råd (något vi diskuterat innan).
Bra skrivet, håller med dig helt! Ska provköra både b7 och b8 samma dag, verkar ha blivit många uppgraderingar för b8.
Citat:
Ursprungligen postat av noreason2live
Inget annat märke än Audi du kan tänka dig?... Vad vill du ha för slags bil och när ska du använda den?
Vi har ju toyota hemma, bmw är inget val för mig. Vill helst ha någon trevlig 2 liters motor med turbo. Fastnade för Audi sen första turen helt enkelt, är nog därför jag är så inne i det märket. Bor lite utanför stan, vore trevlig med 4 hjulsdrivet även om det inte är ett måste. Vill ha en kombi ifall utrymmet behövs, kanske blir någon liten tripp då och då med familjen, sen ska vi skaffa en hund snart. Kommer använda bilen till och från jobbet, samma sak med gymmet, alltså nästan jämt när man ska någonstans.
Citera
2014-02-04, 17:51
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ter-minator
Tycker b7 är mycket snyggare, b8 finns inte ute i S-line än va?
b8 har alltid funnits i s-line
Citera
2014-02-04, 17:55
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
b8 har alltid funnits i s-line
Aha, visste inte det! Är den också utrustad med andra saker? Prestandamässigt alltså!
Citera
2014-02-04, 19:39
Medlem
Citat:
Aha, visste inte det! Är den också utrustad med andra saker? Prestandamässigt alltså!
Om den är utrustad med prestandasaker? Tja, den finns med alla möjliga motoralternativ.

B7 kommer att rasa rejält i pris, det kommer B8 också att göra med det är alltid fel att köpa en modell som är på väg ut. Plus, B8 är rimligen en mycket bättre bil på alla sätt och vis.

Varför vill du inte ha elektronisk handbroms? Vi hade faktiskt problem med handbromsen på vår B7, när jag tänker efter. Det, diverse elfel och motorn då som inte var bra (startproblem, oljeförbrukning).
Citera
2014-02-04, 19:54
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Tror du har blandat ihop s-line med TS (turbo sport typ, dom har större turbo osv, fanns redan på b5) s-line är ett paket för att få s4 front, större takvinge, s-line märken lite här o var, sportratt osv. En TS behöver alltså inte ha s-line paketet vad jag vet.
Citera
2014-02-04, 22:36
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Om den är utrustad med prestandasaker? Tja, den finns med alla möjliga motoralternativ.

B7 kommer att rasa rejält i pris, det kommer B8 också att göra med det är alltid fel att köpa en modell som är på väg ut. Plus, B8 är rimligen en mycket bättre bil på alla sätt och vis.

Varför vill du inte ha elektronisk handbroms? Vi hade faktiskt problem med handbromsen på vår B7, när jag tänker efter. Det, diverse elfel och motorn då som inte var bra (startproblem, oljeförbrukning).
Jo det stämmer ju.. Hmm vad surt att det strulade, läst att det är mycket strul med elektronisk handbroms, känns skönt med en handbroms istället för en liten knapp. Däremot så har ju den elektroniska bromsen många nya fördelar också.. Har du kört nån b8?
Citat:
Tror du har blandat ihop s-line med TS (turbo sport typ, dom har större turbo osv, fanns redan på b5) s-line är ett paket för att få s4 front, större takvinge, s-line märken lite här o var, sportratt osv. En TS behöver alltså inte ha s-line paketet vad jag vet.
Hmm aha trodde allt det ingick i en S-line, utifrån vad jag läst på internet. Menar i alla fall TS som du tänker på!
Citera
2014-02-07, 14:36
Medlem
Ter-minators avatar
Sådär grabbar, fick precis jobb!!! Ska köra upp om 2 veckor bara Blir en b7!! Har ni några tips eller kan ni länka några annonser som ni tycker är bra? Inom 120 tusen, helst ifrån firma!
Citera
2014-02-07, 16:05
Medlem
Citat:
Sådär grabbar, fick precis jobb!!! Ska köra upp om 2 veckor bara Blir en b7!! Har ni några tips eller kan ni länka några annonser som ni tycker är bra? Inom 120 tusen, helst ifrån firma!

Jag vet att jag tjatar, men är det bara handbromsen du inte gillar på B8 så fundera igen, värdeminskning kommer bli enorm så driftskostnaden på handbromsen är inget att fästa vikt vid.

Köp en så billig som möjligt, om tre år är de väl värda 40-50' så värdetappet blir mycket större på en bil för 120 än en som kostar 85'.

Det finns en som ser fin ut för 89' i Uppsala
Citera
2014-02-08, 14:43
Medlem
Hej!
Vet inte om ja kommit rätt men ställer frågan här.
Det är så här att jag har en Audi a6, årsmodell 2009 avant 2.0 TDI 170 hästar Automatlåda.
Hur kan man öka hästkrafterna på ett billigt sätt?
har frågat runt om chiptrim, men med tanke på att det e en automat låda så sa de att den kan överhettas lr ngt liknande.
Tänkte byta ut luftfiltret till ett sportfilter men så fick jag höra att luftmassemätaren kan gå sönder.
haha alla mina idéer tog slut så nu frågar jag er. Tacksam för svar.
Citera
2014-02-08, 15:20
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ep92
Hej!
Vet inte om ja kommit rätt men ställer frågan här.
Det är så här att jag har en Audi a6, årsmodell 2009 avant 2.0 TDI 170 hästar Automatlåda.
Hur kan man öka hästkrafterna på ett billigt sätt?
har frågat runt om chiptrim, men med tanke på att det e en automat låda så sa de att den kan överhettas lr ngt liknande.
Tänkte byta ut luftfiltret till ett sportfilter men så fick jag höra att luftmassemätaren kan gå sönder.
haha alla mina idéer tog slut så nu frågar jag er. Tacksam för svar.
Ja chippa inte automat
Haha öka hk med sportluftfilter? Skönare ljud men tror inte den blir en sportbil :-D
Kcr box?
Annars vet jag inte, byt bil? A6 diesel är ingen raket
Citera
2014-02-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ja chippa inte automat
Haha öka hk med sportluftfilter? Skönare ljud men tror inte den blir en sportbil :-D
Kcr box?
Annars vet jag inte, byt bil? A6 diesel är ingen raket
haha nja den går ju helt ok men vill ha mer nu :P
kcr box? vad e det? är det skadligt för automatlådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in