Tjena! Börjar bli dags att köpa bil, ska skriva upp om 3 veckor och bilarna vi har hemma används av föräldrarna mina, har då kommit överens med mina föräldrar att vi ska köpa bil direkt när jag tagit kortet.
Har länge varit sugen på en Audi A4 2.0 TFSI (nya modellen som kom 2005/2006) då en polare hade en sådan, efter att ha kört den ett flertal gånger så fastnade jag! Har också kollat runt lite på blocket efter Audi A6 3.0 TDI och A6 3.2 FSI (dock ingen turbo), är ju lite större och tyngre bilar, men vilken bil har bäst prestanda? Vet ju att diesel bilar är starkare på låga varv, drar inte lika mycket osv. Men vilken av dessa 3 bilar har bäst drag och vilken kommer jag tjäna mest på? TFSI motorn går väldigt väldigt bra tycker jag, svarar bra vid gaspådrag och så, men verkar vara rätt törstig om man är lite gasglad. Kan tillägga att Quattro och Kombi är ett måste!
Har tänkt lägga ut max 100 - 110 tusen.. Vet att man inte får en ny bil för dessa pengarna, men finns bra bilar att hitta som inte är slut.
Tack på förhand