Citat:
Ursprungligen postat av
platyzma
Om man tar hänsyn till att en av dom "helt oskyldiga" mammorna lyckats uppfostra denna stjärna till skvallerqueenwannabee (känns som hon ser upp till den äckliga kvinnan Gotti i nån amerikansk skvallerdoku) och dessutom minst en (troligen flera) tunga medlemmar i Backagänget så kanske hon ska ha en liten knäpp på näsan (pengar till bötesbeloppet kan hon ju fråga sonen om).
Du verkar inte han några barn i den åldern själv eller så har du inte lärt dig någonting. Möjlighetn finns att du haft (tur) och fått en unge som inte vågat göra något alls på eget bevåg.
Jag har två halvuxna barn. Båda är uppfostrade exakt på samma sätt. Vi har krav på dem att de skall arbeta hemma för att få pengar av oss. Ständiga diskusiiner har vi om att man kan råka illa ut. Vi pratar också ofta om droger, rökning osv.
Idag har jag två halvuxna barn där båda nyligen flyttat hemifrån. En av dem är ett lysande exempel på att jag gjort rätt i min uppfostran (om det nu skulle bero på det) den andre har jag varit och hämtat hos Polisen ett par gånger på ca 6mån. Spelar bort pengar, struntar i ordningen hemma hos sig, både röker och dricker. Jag misstänker nu också att han/hon tar andra droger.
Är jag en dålig förälder?
Borde jag få straff när/om han åker fast?
Kommer jag att bli följetong på Flashback?
Nä, det är inte så jävla enkelt som man tror! Barn är människor med egen vilja och egen utveckling. Föräldrarna kan bara hålla dem hemma när de är under 16år så att de inte eldar bilar på nätterna. Mycket mer än så kan en förälder inte göra om de annars gjort allt de kan, tyvärr!