2012-12-20, 21:58
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Nu hänger jag inte med riktigt.. Utveckla?

Hen, kan vara vem som helst. Jag tror dock att det här rätta personen bakom kontot. Skuldkänslor helt enkelt!
Vad menar du med "hen"? Vad jag vet är det inget ord, lika lite som "orre" i betydelsen "Hora" är det.

För övrigt tror jag som du, men det kan inte uteslutas att det är Merima själv. Oavsett så tycker jag visserligen att det är bra om uppmärksamheten dras till någon annan, anonym, som kan ta det här helvetet ifrån henne.
Citera
2012-12-20, 22:02
Medlem
El-Ministros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Varför detta orimligt höga intresse? Vad har jag missat?
Svårt att säga varför, men jag tror det är en kombination av nyhetstorka och många frustrerade icke-kristna i Göteborgstrakten som inte får några julklappar. Något ska man ha att göra samtidigt som svenskarna firar jul.
Citera
2012-12-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt
Vad menar du med "hen"? Vad jag vet är det inget ord, lika lite som "orre" i betydelsen "Hora" är det.

För övrigt tror jag som du, men det kan inte uteslutas att det är Merima själv. Oavsett så tycker jag visserligen att det är bra om uppmärksamheten dras till någon annan, anonym, som kan ta det här helvetet ifrån henne.

Aftonblader skriver HAN.. men jag vill inte utesluta att det kan vara vem som sitter och skriver. Hon/Han = Hen. Inga egan slutsatser alltså! Somsagt tror att det är 'den rätte'.
Citera
2012-12-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viewt

det är ologiskt att det skulle vara merima. om hon är oskyldig och skriver att sanningen kommer att komma fram så lär hon knappast vilja förvränga sanningen med att börja ljuga för press genom att låta någon vara någon inte är.

och som ni säger det är inte enbart personen som är ute på glid. mobben är som sagt skyldig till ett och annat och glöm inte alla "tipsare"
Citera
2012-12-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimmmyAkesson
Vilken jävla löjlig grej att vara upprörd över.
Slöseri med åklagar-resurser. Man borde åtala de som tagit de bilderna, dvs de ouppfostrade fjortisarna, jävla WT-folk. Antagligen ensamstående morsor med tre barn med tre olika fäder.
De som är upprörda över bilderna borde sinnesundersökas. Dessutom så får de skylla sig själv när de tar sådana bilder. Brainless stupid cows.

P.S. Bilderna är tydligen skit, dvs man ser (om man nu vill det) mer naket på en vanlig badplats i mitten på Juli.

Löjlig grej att vara upprörd över? Har sett denna slutsats väldigt ofta i denna tråd. Men låt oss säga att du går med din dotter på stan och någon kommer fram till er och säger till dig att din dotter är en hora och att hon gillar att suga kuk och få den i analen. Hade det då varit en löjlig grej att vara upprör över?

Internet har spårat ur helt här, man kan i princip skriva vad som helst nuförtiden utan några repressalier.
Citera
2012-12-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
det är ologiskt att det skulle vara merima. om hon är oskyldig och skriver att sanningen kommer att komma fram så lär hon knappast vilja förvränga sanningen med att börja ljuga för press genom att låta någon vara någon inte är.

och som ni säger det är inte enbart personen som är ute på glid. mobben är som sagt skyldig till ett och annat och glöm inte alla "tipsare"

Men om hon är skyldig...

Jag tror dock inte att det är hon som fejkar, troligen någon kompis till henne eller ett random troll.
Citera
2012-12-20, 22:10
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Aftonblader skriver HAN.. men jag vill inte utesluta att det kan vara vem som sitter och skriver. Hon/Han = Hen. Inga egan slutsatser alltså! Somsagt tror att det är 'den rätte'.

Han/hon, personen i fråga, den, osv. Allt är bättre än "hen", "hen" vill stjäla våra identiteter.

Citat:
Ursprungligen postat av stenbrott
http://www.svt.se/kultur/ordet-hen-nu-aven-i-hovratten

det är nog dags att du börjar acceptera hen som ett ord.
I helvete

Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan

Det är så man ljuger smart.

Mobben verkar ha glömt tipsarna, och riktar nu sitt hat mot polisen.
Citera
2012-12-20, 22:13
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraven10
Löjlig grej att vara upprörd över? Har sett denna slutsats väldigt ofta i denna tråd. Men låt oss säga att du går med din dotter på stan och någon kommer fram till er och säger till dig att din dotter är en hora och att hon gillar att suga kuk och få den i analen. Hade det då varit en löjlig grej att vara upprör över?
Det hade varit en löjlig grej att vara upprörd över om man visste att samma person gick fram till 50-60 andra personer och sa exakt samma sak. Så var det i det här fallet.
Citera
2012-12-20, 22:16
Bannlyst
Någon som kan sammanfatta, och försöka vara oberoende, hur media har diskuterat vad som är orsaken bakom upploppen? Hur förhåller sig media till att den större majoriteten av de inblandade har utländsk bakgrund? Försöker media få det till att upploppen handlar om intagramkontona eller finns det andra förklaringar som media försöker få fram?
Citera
2012-12-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det hade varit en löjlig grej att vara upprörd över om man visste att samma person gick fram till 50-60 andra personer och sa exakt samma sak. Så var det i det här fallet.

1. Det skrevs inte "samma sak" i alla dessa bilder.

2. Du kan omöjligt att ha barn. Jag tvivlar på att du inte hade blivit upprörd om någon kallade din dotter på 13-14 år för en hora som gillar att suga kuk. I så fall hoppas jag att du aldrig skaffar barn.

3. Poängen är att man kommer undan alldeles för lindrigt på internet. Var är reglerna...
Citera
2012-12-20, 22:27
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
1. Det skrevs inte "samma sak" i alla dessa bilder.

2. Du kan omöjligt att ha barn. Jag tvivlar på att du inte hade blivit upprörd om någon kallade din dotter på 13-14 år för en hora som gillar att suga kuk. I så fall hoppas jag att du aldrig skaffar barn.

3. Poängen är att man kommer undan alldeles för lindrigt på internet. Var är reglerna...
1. Det skrevs i princip samma saker (jag har sett alla bilderna och läst alla texterna på instagram) om alla tjejerna. Så om personen hade gått fram till mig och 50-60 andra personer och sagt liknande saker (nöjd?) till alla, så hade jag verkligen inte tagit honom på allvar utan bara ruskat på huvudet åt stackarn och gått vidare.

2. Jag har både barn och barnbarn och jag skulle inte ha blivit upprörd om någon sagt ovanstående om min dotter - om han även sagt det om 50 andra. (Dessutom var ju alla påståendena så sjukt och barnsligt överdrivna, att ingen tänkande människa rimligen kunde ta dem på allvar.) Om det däremot varit en anklagelse eller ett tillmäle som enbart avsett henne, då hade det varit en helt annan sak.

3. Här håller jag med dig helt och hållet.
Senast redigerad av Pethrus 2012-12-20 kl. 22:32.
Citera
2012-12-20, 22:31
Medlem
Citat:
Det är inte regler som saknas det är straffen som saknas.

Vi kan inte ha nordkorea-style på internet här i Sverige. Det går bara inte. Men jag håller med dig om att man slipper undan för lätt när man har begått ett brott på internet, och då pratar jag inte om fildelning.

Polisen gör för lite, Facebook gör för lite, vuxna gör för lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in