2013-06-29, 16:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
De här anklagelserna som ni gör mot Peter Althin är en mycket grov falsk anklagelse, jag anser PA skulle aldrig ha avrådd MA att överklaga till Hovrätten, det är också MA som beslutade om överklagan skulle göras.
Ni slänger ut anklagelser till höger och vänster ibland är det Lars som skulle ha skjutsat MA från Tällberg till N. Bertilsbo och ibland hans syster, sådana här anklagelser kan ses som åtalbara.
Det senaste påståendet att Peter Althin skulle ha rådd MA att överföra försäkringen till Lindas son, det är också en osanning, MA beslutade att försäkringen skulle tillfalla Lindas son som det var tänkt från början när den tecknades, innan Peter Althin var MA advokat.
Vad vet du egentligen om någonting av det du drar upp här?
Du är ju utomstående, har inga som helst band till familjen eller Althin. Du känner inte
människorna överhuvudtaget har du sagt tidigare till skillnad från en sån som Klarsyn
som verkligen vet vad hon talar om för hon stod mycket nära Linda och hela fallet.
Citat:
MA beslutade att försäkringen skulle tillfalla Lindas son som det var tänkt från början när den tecknades, innan Peter Althin var MA advokat
Jaså du!
Det förefaller inte ha varit på det viset eftersom MA själv stod som förmånstagare ifall
Linda skulle falla ifrån.
När Linda ville ha genomfört en ändring så att sonen skulle få pengarna istället så
lät din gunstling bli att tillmötesgå hennes begäran och se till att så blev gjort
enligt hennes önskemål.

Det är SANNINGEN, min herre!
Citera
2013-06-29, 16:14
Medlem
Lagro

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad vet du egentligen om någonting av det du drar upp här?
Du är ju utomstående, har inga som helst band till familjen eller Althin. Du känner inte
människorna överhuvudtaget har du sagt tidigare till skillnad från en sån som Klarsyn
som verkligen vet vad hon talar om för hon stod mycket nära Linda och hela fallet.

Jaså du!
Det förefaller inte ha varit på det viset eftersom MA själv stod som förmånstagare ifall
Linda skulle falla ifrån.
När Linda ville ha genomfört en ändring så att sonen skulle få pengarna istället så
lät din gunstling bli att tillmötesgå hennes begäran och se till att så blev gjort
enligt hennes önskemål.

Det är SANNINGEN, min herre!
Försäkringen betaldes ut efter domen i Tingsrätten till MA som var förmånstagaren, men MA överförde frivilligt försäkringssumman till Lindas son.
Det måste vara något fel på dig om du tror att jag skall gå på dina lögner.
När du lämnat Combigrillen, kan det ses som att du är på rymmen.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-29 kl. 16:18. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-29, 16:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Försäkringen betaldes ut efter domen i Tingsrätten till MA som var förmånstagaren, men MA överförde frivilligt försäkringssumman till Lindas son.
Det måste vara något fel på dig om du tror att jag skall gå på dina lögner.
När du lämnat Combigrillen, kan det ses som att du är på rymmen.
Hur jävla dum är du egentligen, din blinde dåre?

Poängen var ju att MA gav fan i att genomföra den ändring i lärarförsäkringen som Linda
bad honom uttryckligen att göra.
Har du inte läst någonting ur förhören som tar upp hela saken till behandling som jag postade
häromdagen?
Där det framgår bland annat att MA ljugit då han påstod att det inte lät sig göras med
ändringar i efterhand men vid kontakt med personal som handlade dessa försäkringsärenden
så stod det klart att man mycket väl kunde göra så. Ändra alltså, vilket då MA struntade i
att göra.

Det är vad det handlar om här. Inte att skithögen sedermera släppte ifrån sig försäkringssumman
till Lindas son för det var han nästan tvungen att göra ifall det inte ytterligare skulle styrka
åklagarnas uppfattning om vad som var motivet till mordet på Linda Chen.

Men det fattar aldrig du förstås så korkad och pro-almsk som du framstår som.
Citera
2013-06-29, 16:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Försäkringen betaldes ut efter domen i Tingsrätten till MA som var förmånstagaren
Det är alltså just det som Linda inte ville!
Hon ville ha sin son skriven som förmånstagare! Men det tyckte tydligen MA inte om för
han ville stå kvar som förmånstagare och brydde sig alltså inte om hennes vilja i det fallet.
Citat:
När du lämnat Combigrillen, kan det ses som att du är på rymmen
Från vilket ställe du är på rymmen kan man undra över faktiskt.
Och du fick inte med dig somliga mediciner uppenbarligen.
Citera
2013-06-29, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur jävla dum är du egentligen, din blinde dåre?

Poängen var ju att MA gav fan i att genomföra den ändring i lärarförsäkringen som Linda
bad honom uttryckligen att göra.
Har du inte läst någonting ur förhören som tar upp hela saken till behandling som jag postade
häromdagen?
Där det framgår bland annat att MA ljugit då han påstod att det inte lät sig göras med
ändringar i efterhand men vid kontakt med personal som handlade dessa försäkringsärenden
så stod det klart att man mycket väl kunde göra så. Ändra alltså, vilket då MA struntade i
att göra.

Det är vad det handlar om här. Inte att skithögen sedermera släppte ifrån sig försäkringssumman
till Lindas son för det var han nästan tvungen att göra ifall det inte ytterligare skulle styrka
åklagarnas uppfattning om vad som var motivet till mordet på Linda Chen.

Men det fattar aldrig du förstås så korkad och pro-almsk som du framstår som.
Förtydligas kan att Mats Alm avstod försäkringen under häktningstiden. Givetvis på inrådan av sin advokat. När den utbetalades till Lindas son är i allra högsta grad oväsentligt. Precis såsom Peter Althin avrådde Mats till att överklaga tingsrättens dom.
Senast redigerad av RockRulle 2013-06-29 kl. 17:04. Anledning: mer text
Citera
2013-06-29, 17:15
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det här var nytt för mig. fick idioten pengar för dessa resor?

I inlägg 39334 skriver Lagro att Mats enligt uppgift; ”skall ha studerat fem år efter gymnasiet och har ca 250.000 kr i studieskulder, han skall blandannat ha studerat språk i Tyskland, England och Peru.
Vad jag kan förstå studerade han och lånade pengar för att kunna få ett jobb och kunna försörja sig och naturligtvis betala tillbaka studielånet.”

Det var dessa pengar (250.000 kr) Lagro skrev att han studerade språk för – medan jag tror han studerade kroppsspråkets hemligheter --istället för talets. Det ger inga poäng eller betyg i vanlig mening, men kan vara härligt och roligt. Tyvärr inga seriösa studier.

Hur det gick med det med att jobba och betala tillbaka studielånet? Det har hitintills gått illa har vi förstått.

Bagarn29 skriver i inlägg 39328 bland annat att hans kurskamrater på svetskursen undrade varför han ännu inte hade blivit godkänd.

De sa enligt en artikel i Expressen:
”Är han så trög att han inte klarar kursen eller det är ett sätt att hålla honom sysselsatt för att ge honom bidrag?”

Undrar om Mats någonsin arbetat ÄRLIGT med något --- någon gång??? Stackars föräldrar och släkt!!
Citera
2013-06-29, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
I inlägg 39334 skriver Lagro att Mats enligt uppgift; ”skall ha studerat fem år efter gymnasiet och har ca 250.000 kr i studieskulder, han skall blandannat ha studerat språk i Tyskland, England och Peru.
Vad jag kan förstå studerade han och lånade pengar för att kunna få ett jobb och kunna försörja sig och naturligtvis betala tillbaka studielånet.”

Det var dessa pengar (250.000 kr) Lagro skrev att han studerade språk för – medan jag tror han studerade kroppsspråkets hemligheter --istället för talets. Det ger inga poäng eller betyg i vanlig mening, men kan vara härligt och roligt. Tyvärr inga seriösa studier.

Hur det gick med det med att jobba och betala tillbaka studielånet? Det har hitintills gått illa har vi förstått.

Bagarn29 skriver i inlägg 39328 bland annat att hans kurskamrater på svetskursen undrade varför han ännu inte hade blivit godkänd.

”Är han så trög att han inte klarar kursen eller det är ett sätt att hålla honom sysselsatt för att ge honom bidrag?”

Undrar om Mats någonsin arbetat ÄRLIGT med något --- någon gång??? Stackars föräldrar och släkt!!
Ja! Och stackars dig Klarsyn och Lindas son, mamma och bröder. Er skänker jag mina allra djupaste sympatier till.
Citera
2013-06-29, 17:31
Medlem
Lagro

Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn

MA hade långtidsvikariat vid Domnarvets skola som lärare i spanska, där han hade blivit lovat att de kunde bli fast anställning.
Men genom att han utsågs till offret att få skulden för Lindas död förlorade han jobbet som lärare.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-29 kl. 17:32. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-29, 17:37
Medlem
Grandiosos avatar
Det här med lärarförsäkringen och att MA underlät att tillmötesgå Lindas
begäran om en ändring i förmånstagarförordnandet är ju helt centralt för fallet som påtalats
så många gånger tidigare fast utan att en viss speciell person begripit allvaret i det som då
ger sig till känna och aldrig lär komma att fatta heller eller bara blundar i sin förnekelse inför.

Det visar på ett möjligt uppsåt. Det visar på att det är fullt tänkbart att MA verkligen
planerade att beröva sin fästmö livet. För något så vidrigt som snöd ekonomisk
vinnings skull.
Och i sammanhanget måste då erinras om faktumet att MA redan i förhållandet med flickan
från Peru - till vars "nödställda" familj grabben visst skulle ha överfört "bytet" från kupperna
i kombigrillen - ville övertala denna unga kvinna att teckna en livförsäkring
med honom som förmånstagare och det lika anmärkningsvärt tidigt in i relationen som
fallet var med Linda Chen, men det blev lyckligtvis aldrig av.
Jag tror bestämt att den tjejen fick vissa onda aningar när något sådant fördes på tal
och det var mycket klokt av henne att hon hade förstånd nog att avstå från att göra den
svenske mannen till viljes i detta för annars så vet man aldrig vad som hade hänt
redan den gången...
Jag påminner mig då en artikel där just denna kvinna från Peru uttrycker något i stil
med att "ja, det kunde ju ha varit jag som drabbats istället" för Linda.

Ingenting egentligen undanröjer misstanken om att M*ts A*m tog livet av fästmön
som skulle stått brud på grund av ett ekonomiskt motiv.
Snarare har den misstanken bara förstärkts genom åren.
Och icke att glömma heller är det ostridiga förhållandet att MA blankt struntade i allt
förberedelsearbete inför bröllopet genom att exempelvis icke göra en matbeställning.

Och utan mat och dryck inget bröllopskalas.
Sålunda: MA hade ingen tanke på att gifta sig med Linda.
Han utnyttjade henne ekonomiskt systematiskt så länge det gick och när det inte gick
längre var det dags att försöka "kamma" hem den sista vinsten på detta förhållande
med en kvinna som han kanske aldrig haft några direkta varma känslor för - vilket
avspeglas i mailen till tyskan som bekant, vilka han skyller på Linda som upphovsman
till på sitt vanliga lögnaktiga sätt - och därför dog sannolikt samma Linda.

Rättsskandal, ja! Att en sån uppenbar mördare slapp undan så pass lätt.
Senast redigerad av Grandioso 2013-06-29 kl. 17:51.
Citera
2013-06-29, 17:42
Bannlyst
Citat:
MA hade långtidsvikariat vid Domnarvets skola som lärare i spanska, där han hade blivit lovat att de kunde bli fast anställning.
Källa på det! Har du sett Mats Alms anställningsavtal?
Citat:
Men genom att han utsågs till offret att få skulden för Lindas död förlorade han jobbet som lärare.
Om man inte kan fullgöra ett vikariat så faller per automatik en vikariatsanställning. Hade vikariatsanställningen löpt ut när Mats Alm släpptes ur häktet?
Senast redigerad av RockRulle 2013-06-29 kl. 18:01. Anledning: mer text
Citera
2013-06-29, 17:56
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:

Mats själv gjorde detta möjligt. Mats var inget offer. Det var LINDA, som var offret -- GLÖM INTE DET!

Citat:
Ursprungligen postat av RockRulle
Om man inte kan fullgöra ett vikariat så faller per automatik en vikariatsanställning. Hade vikariatsanställningen löpt ut när Mats Alm släpptes ur häktet?

Mats hade ju nyss börjat sin anställning, om jag inte minns fel. Han skulle börja måndagen efter bröllopet den 8 augusti, vilket han också gjorde. Minus bröllopet då förstås.

Tror faktiskt att en vikariat-anställning upphör i och med att en person häktas.
Citera
2013-06-29, 18:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Enda offret i den här historien är Linda Chen och ingen annan, din enögde fan!
Senast redigerad av Grandioso 2013-06-29 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in