2013-06-28, 16:06
Bannlyst
!

Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser att det är viktigt att MA får till en resning och griftefridsdomen upplöses, därför den här griftefridsdomen är en skam för den svenska rättssäkerheten, gällande den enskilde personen.
När en person blir dömd till långt fängelsestraff utan att det finns det minsta bevis för något begånget brott, finns det ingen rättssäkerhet.
Detta ovan är för fan inget svar på mitt inlägg som du citerade. Förstod du inte vad jag skrev? Eller är du så jävla begränsad när det gäller att förstå skriven text. Detta måste vara bottenrekord i flahsbacks historia.

Jag inser att det är fullständigt meningslöst att föra en seriös diskusson med dig Lagro. Du befinner dig på en nivå som är totalt oacceptabel. Du ljuger, förvanskar, negligerar våra andras argument, när du är överbevisad med rena rama fakta i ämnet. Jag är övertygad om att när du "går in i vedboden så går sågbocken ut fort som fan".
Senast redigerad av RockRulle 2013-06-28 kl. 16:14. Anledning: mer text
Citera
2013-06-28, 18:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ni tycks tro att det här som hände på Combigrillen för c:a 20 år sedan när MA jobbade där, att det finns någon koppling till Lindas död.
Där ägaren till Combigrillen kom och påstod att det saknades pengar i kassan och även hotade med polisanmälan.
För att inte göra en höna av en fjäder gick MA far in och redde upp alltsammans och därmed skulle saken ha varit avslutat.
"Påstod"? Det var ju för helvete fakta att pojkjäveln stulit, inget satans antagande.

Begriper du inte att vad som åsyftas med det jag skrev i det du refererar till är att det
som hände den gången med uppdagandet av dessa systematiska STÖLDER - det
var inte frågan om några simpla snatterier som du i envisas med att mildra det hela till -
fick familjen A*m att SKÄMMAS för pojkjäveln och därför menade jag att MA till varje
pris ville undvika att på nytt framkalla sånt starkt obehag hos de närmaste och vägrade då
ta på sig skulden för Lindas död för det hade blivit för mycket att lasta på dem.

Poängen jag ville ha fram var att utan det som utspelade sig i kombibilen så hade
möjligheterna kanske tett sig bättre för att få honom att stå för sin illgärning och ta det
straff som han förtjänade.

Förresten: har du ingen som helst moralisk synpunkt på att MA tog sig friheten att
bestjäla sin arbetsgivare? Är inte sånt klandervärt kanske i din värld? Ska det ses genom
fingrarna med? För att det var just din gunstling så har du mera överseende?
Någon annan som det hade rört sig om så hade du väl inte haft några problem med
att markera ett rejält och otvetydigt avståndstagande?
Som det är nu med MA så vill du bara bagatellisera saken med de grova stölderna och
tycker tydligen vi är elaka och orättvisa som påminner dig om det hela emellanåt?

För dig, min herre, får nog sköningen i blå mössan och med öronsnibbsdragandet när
det ska till att ljugas, begå precis vad fan som helst av otyg, det rör dig inte i ryggen.

Du är en människa utan all moral och etik, bara så du vet!

Och sen du: bara för att fadern ordnade upp efter sonen och tog ett lån och återbetalade
vad denne stulit, så blir det inte bättre för det: MA är likväl en tjuv som kunde ha hamnat
i fängelse redan då flera år om inte hans arbetsgivare varit så förbannat hygglig att han
avstod från en polisanmälan.
Citat:
Det har skrivits spaltkilometer om den här Combigrillen med tusentals upprepningar, den har naturligtvis ingenting med Lindas död att göra.
Det som hände på kombigrillen belyser ett och annat om personen M*ts A*m och hans
handel och vandel. Hade det inte spelat någon roll alls så hade väl knappast saken
ägnats så pass mycket utrymme i förundersökningen.
Det hela visar på att MA inte drog sig för att begå kriminella handlingar för att tillskansa
sig pengar och tillsammans med Linda hittade han på ett och annat misstänkt också
i den vägen...100 000 spänn lurade han av henne och sedan hade han väl sannolikt
en miljon i sikte också som han dock, tacksamt nog, snuvades på i slutändan, den drulen.
Citat:
Genom att Sverige har stor asylinvandring och papperslös invandring...bla bla
Och vad i helvete har det med Lindas död att göra?

Du snackar om att vi går utanför ämnet när vi uppehåller oss vid kombigrillsstölderna
men vad gör du då när du drar upp invandringen stup i kvarten? Har det någon relevans
för fallet what so ever, din fåne?
Citat:
Det här visar har de mördat en gång, kan de också göra det en gång till.
Ja, det är inte omöjligt att MA kan ha ihjäl en annan brud framöver också.
Det kan nog tyvärr hända faktiskt. Hoppas att ingen enda tjej varken här i landet
eller utrikes låter sig lockas in i något förhållande med den människan.
Han kan förbli singel och hålla sig till högernäven framför datorskärmen när det pockar på.
Senast redigerad av Grandioso 2013-06-28 kl. 18:49.
Citera
2013-06-28, 19:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är möjligt han gjort, men det har ingenting med mordet på Linda att göra, det borde vara självklart.
Inte bara möjligt utan rena jävla sanningen!
Se där alltså, du har så satans svårt att ta till dig av vad MA har gjort i sina dar.
Du bara försöker bortförklara och bagatellisera hela jävla tiden. Det är äckligt att skåda.

Och sedan har stölderna visst här att göra som man försökt förklara för dig.
Citat:
Vad ni har haft för avsikt är att försöka smutskasta MA så mycket som möjligt, med helt ovesäntliga saker.
Den "smutskastningen" som du behagar benämna det hela som är i själva verket bara
kalla fakta kring din gunstling. Ingenting annat.
Men du har däremot ägnat dig sånt som kan kallas smutskastning. När det kommer an
till familjen Chen. Det har skett i omgångar och bland annat har du antytt att någon
ur familjen olovandes lagt beslag på en passhandling som tillhörde Linda.
Jag kan också erinra dig om dina återkommande insinuationer om en av bröderna.
Sedan ska vi bara inte tala hur du farit fram mot Klarsyn här i tråden. Beskyllt
henne för att ljuga med mera. Skäms på dig, otäcking!
Citat:
Den här Combigrillen är helt OT, har ingenting med Lindas mord att göra
Det här med stölderna kommer du att få påminnas om även i fortsättningen.
Det släpps inte bara för att du önskar det. Det säger mycket om personen M*ts A*m
nämligen. Sånt som inte du vill kännas vid.
Citat:
Det är helt ovesäntliga upprepningar som ni sysslat med.
Lär dig stava rätt nån gång är du hygglig.
Begriper egentligen inte vad en sån som du gör på ett debattforum då du varken
har skriv- eller läsförmåga att tala om.
Senast redigerad av Grandioso 2013-06-28 kl. 19:42.
Citera
2013-06-28, 22:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Poängen jag ville ha fram var att utan det som utspelade sig i kombibilen så hade
möjligheterna kanske tett sig bättre för att få honom att stå för sin illgärning och ta det
straff som han förtjänade.
Vilken grym tabbe alltså...det var givetvis kombigrillen som avsågs där.

Det har ju tjafsats så fasligt om det här med kombibilar från ett visst speciellt håll
så det var väl lite därför det blev fel i hastigheten.
Och mer sånt tjafs lär vi få höra om jag känner personen ifråga rätt...
Citera
2013-06-28, 22:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag anser att det är viktigt att MA får till en resning och griftefridsdomen upplöses, därför den här griftefridsdomen är en skam för den svenska rättssäkerheten, gällande den enskilde personen.
När en person blir dömd till långt fängelsestraff utan att det finns det minsta bevis för något begånget brott, finns det ingen rättssäkerhet.

Det är fint att du anser det men du måste förklara hur M*ts A*m ska kunna få resning angående sin dom. Han överklagade inte alltså nöjd förklarade han sig med påföljden, att då komma flera år efteråt och hävda att domen var felaktig blir besvärligt.

Vad exakt skulle kunna ge M*ts A*m resning i målet?
Citera
2013-06-28, 22:27
Medlem
putte-mr-puttes avatar
En tanke
mördar mats bokförde ju alla pengar han stal från grillen.
Tror ni han gjorde likadant med pengarna han lurade L på?

Jag tror att om polisen söker i hans pojkrum kan dom nog finna
anteckningar om både mordet + motiv

för det finns ju en metod att skriva av sig för att lätta på ångesten
Citera
2013-06-29, 10:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Lagro -- du skrev i detta inlägg nr. 39394 på sidan 3283 -- IRLAND??? I ett annat inlägg på sidan 3278 och i inlägg 39378 skrev du: Tysklad, ENGLAND och Peru.

Bra att du ändrade dig, när jag skrev att *ats *lm aldrig varit i England enligt vad Linda sagt.

Vad är då den gemensamma nämnaren i dessa länder?? Ja inte är det språkkunskaperna det väsentligaste. Nää -- fortfarande gällde det att "låtsas" studera språk på lånade pengar -- men det var istället kvinnorna, som var objektet i sammanhanget.

I Tyskland fanns det en flickvän. I Peru en fru, som sedan flyttade till Irland för att studera. Där bodde hon tills *ats så gement bad om skilsmässa via mejl. Undrar -- egentligen om *ats någon gång varit ens i Irland?

Undrar varför *ats inte säger att han bedrivit språkstudier i Kina????? Han var ju där med *inda.
Kanske att de många kinesspråken hon talade var lite överkurs för honom att förstå?

det här var nytt för mig. fick idioten pengar för dessa resor?

annars är det mest intressanta som kommit fram i den här tråden hur maria, britt-marie etc var så utstuderat samstämmiga om mats böcker i förhören. maria verkar mer insyltad än vad jag tidigare trott.

att mats går lös är en rättsskandal. att hans familj hjälper och skyddar en mördare är vidrigt. hoppas därför att folk som rör sig i bollnäs inte är sena med att fotografera idioterna om de får syn på dom.
Citera
2013-06-29, 13:40
Medlem
Lagro

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är fint att du anser det men du måste förklara hur M*ts A*m ska kunna få resning angående sin dom. Han överklagade inte alltså nöjd förklarade han sig med påföljden, att då komma flera år efteråt och hävda att domen var felaktig blir besvärligt.

Vad exakt skulle kunna ge M*ts A*m resning i målet?
MA kan få resning därför det finns många händelser som inte tagits upp, som skulle ha förändrat hela fallet och bevisat att MA hade ingenting med Lindas död att göra.
En viktig sak är att det fanns inga bevis att MA hade begått något griftefridsbrott och han dömdes mot sitt nekande.
Det finns ingen tvekan om det, Hovrätten skulle acceptera en resning och sedan tas fallet upp i en Tingsrätt.
Jag anser MA gjorde ingen överklagan efter Tingsrättens dom, därför han blev påverkad av påståenden att om han överklagar till Hovrätten kommer det bli mycket högre straff. Det var en skrämseltaktik som användes med motiv att han skulle inte överklaga griftefridsdomen i Tingsrätten.
Det finns förståelse för MA agerande eftersom han blev dömd till 18 månaders fängelse för något som han aldrig gjort, han kunde aldrig veta vad nästa smäll skulle bli.
Han måste ha tappat all tro på någon rättvisa och något rättssamhälle överhuvudtaget, det skulle jag själv ha gjort i den situationen han befann sig.
Att åklagarna skulle ha överklagat anser jag hade varit helt orimligt, därför de hade väckt åtal mot MA, utan att det fanns några bevis mot honom.
Den som påstår att det fanns bevis, borde lägga fram vad det skulle vara för bevis.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-29 kl. 13:44. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-29, 14:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
MA kan få resning därför det finns många händelser som inte tagits upp, som skulle ha förändrat hela fallet och bevisat att MA hade ingenting med Lindas död att göra.
En viktig sak är att det fanns inga bevis att MA hade begått något griftefridsbrott och han dömdes mot sitt nekande.
Det finns ingen tvekan om det, Hovrätten skulle acceptera en resning och sedan tas fallet upp i en Tingsrätt.
Jag anser MA gjorde ingen överklagan efter Tingsrättens dom, därför han blev påverkad av påståenden att om han överklagar till Hovrätten kommer det bli mycket högre straff. Det var en skrämseltaktik som användes med motiv att han skulle inte överklaga griftefridsdomen i Tingsrätten.
Det finns förståelse för MA agerande eftersom han blev dömd till 18 månaders fängelse för något som han aldrig gjort, han kunde aldrig veta vad nästa smäll skulle bli.
Han måste ha tappat all tro på någon rättvisa och något rättssamhälle överhuvudtaget, det skulle jag själv ha gjort i den situationen han befann sig.
Att åklagarna skulle ha överklagat anser jag hade varit helt orimligt, därför de hade väckt åtal mot MA, utan att det fanns några bevis mot honom.
Den som påstår att det fanns bevis, borde lägga fram vad det skulle vara för bevis.

Nej Lagro, det du skriver hjälper inte M*ts A*m att få resning om han skulle vilja det, M*ts A*m dömdes för att han inte på något trovärdigt sätt kunde förklara hur han lyckades finna Lind*,s kropp
samma dom skulle han ha fått i hovrätten, du måste lägga fram vad för nytt som tillkommit som inte har tagits upp i förhandlingen i tingsrätten.

Vad är det för något som är nytt och inte avhandlat redan?
Citera
2013-06-29, 14:59
Medlem
upsteppers avatar
Citat:

Du visar återigen att du inte förstår de juridiska processer som avhandlas i Sverige.
Domen kunde överklagas, Mats Alm vågade inte chansa, han riskerade att dömas för
mordet på Linda Chen. Alternativ gärningsman saknas.

För att resning skall beviljas i fallet måste nya omständigheter framkomma, resning
beviljas inte på det material som redan avhandlats i Tingsrätten.

Jag har aldrig hört talas om någon oskyldig som INTE överklagar en fällande dom,
Mats Alm bevisar att han är skyldig genom att inte överklaga.
Peter Althin skulle gärna tjäna lite mer pengar på fallet om han trodde att det gick
att undanröja brottet mot griftefriden i Hovrätten men han förstod att det inte fanns
några sådana förutsättningar, brottet var styrkt bortom rimligt tvivel.

I Hovrätten riskerade Peter Althin att förlora målet helt och hållet, Mats Alm
kunde ha dömts för mord och fått ett straff på 14-15 år.
Citera
2013-06-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Du visar återigen att du inte förstår de juridiska processer som avhandlas i Sverige.
Domen kunde överklagas, Mats Alm vågade inte chansa, han riskerade att dömas för
mordet på Linda Chen. Alternativ gärningsman saknas.

För att resning skall beviljas i fallet måste nya omständigheter framkomma, resning
beviljas inte på det material som redan avhandlats i Tingsrätten.

Jag har aldrig hört talas om någon oskyldig som INTE överklagar en fällande dom,
Mats Alm bevisar att han är skyldig genom att inte överklaga.
Peter Althin skulle gärna tjäna lite mer pengar på fallet om han trodde att det gick
att undanröja brottet mot griftefriden i Hovrätten men han förstod att det inte fanns
några sådana förutsättningar, brottet var styrkt bortom rimligt tvivel.

I Hovrätten riskerade Peter Althin att förlora målet helt och hållet, Mats Alm
kunde ha dömts för mord och fått ett straff på 14-15 år.
De här anklagelserna som ni gör mot Peter Althin är en mycket grov falsk anklagelse, jag anser PA skulle aldrig ha avrådd MA att överklaga till Hovrätten, det är också MA som beslutade om överklagan skulle göras.
Ni slänger ut anklagelser till höger och vänster ibland är det Lars som skulle ha skjutsat MA från Tällberg till N. Bertilsbo och ibland hans syster, sådana här anklagelser kan ses som åtalbara.
Det senaste påståendet att Peter Althin skulle ha rådd MA att överföra försäkringen till Lindas son, det är också en osanning, MA beslutade att försäkringen skulle tillfalla Lindas son som det var tänkt från början när den tecknades, innan Peter Althin var MA advokat.
Citera
2013-06-29, 16:04
Medlem
upsteppers avatar
Som du vet Lagro så tecknades försäkringen av den penningkåte tjuven som stal
från sin arbetsgivare, den psykiskt störde lögnaren, han som vägrade att ändra
förmånstagare trots att Linda Chen ville det.
Även i polisförhör så ljuger han om en så lättkontrollerbar sak, fakta kom fram som
bevisade att han ljög än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in