2013-06-03, 21:46
Medlem
namgrebs avatar
Tråd infogad.

/MOD
Citera
2013-06-11, 18:47
Medlem
Hej!

Jag ska följa med min polare till huvudstaden i morgon, och vi tänkte dra ut på kvällen.
Drar gärna till nåt ställe med mycket folk. Något klubbliknande hak.

vanligtvis är det väl lättare, men det är ju onsdag i morgon så jag har ingen aning om vart vi skulle kunna dra.

Vi är båda 20 men blir 21 senare denna månaden.
Förslag på ställen?
Citera
2013-06-11, 22:49
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygma
Hej!

Jag ska följa med min polare till huvudstaden i morgon, och vi tänkte dra ut på kvällen.
Drar gärna till nåt ställe med mycket folk. Något klubbliknande hak.

vanligtvis är det väl lättare, men det är ju onsdag i morgon så jag har ingen aning om vart vi skulle kunna dra.

Vi är båda 20 men blir 21 senare denna månaden.
Förslag på ställen?

Om ni inte ser ut som bondlurkar och vill ha det hypokritiska Stockholms röjjet (finklätt och skumpa) kan ni dra:
Collage 18års ställe på Onsdagar, härligt folk bara lite väl låg musik
Pure Riktigt bra drag
Whiteroom standard med kokain och skumpa
Ambassadeur lite invandrar packat på vissa dagar, oftast efter löning/studiebidrag, annars bra krök
Rose bra röj, lite litet bara
Hell's Kitchen en av de finare klubbarna på Stockholm, bra mingel
Nype hit ska ni om ni vill ha ligg om allt annat skiter sig, massa brudar på 18 år som inte vill mer än att ligga. Bara flasha med hotellkortet.
Magenta, bra musik och dans

Beror helt på vad du vill göra. Vill du dansa, dra Magenta, Nype, Pure eller Whiteroom. Lite mer moget folk på Whiteroom, mer fjortisar på Nype. Nype är bra då man bara vill tömma sig lite. Magenta är lite mittemellan. Pure är också lite mer moget fast inte lika stroppigt som Whiteroom. Collage är även bra om man vill dansa. Lokalen är relativt stor och har bra med bord utomhus (innegård), så vill du dansa och sedan vila lite/mingla så kan du gå ut och göra det.
Collage ger lite två av bästa världar, dock så är Collages bar ganska kass med långa köer och jobbig personal.
Vill du sitta och chilla med krök dra Hell's Kitchen om du har deg, annars gå Victoria på Kungsträdgården (riktigt mysig uteservering).

Om du inte vill festa med stureplansfolk kan du alltid dra gröne jägaren på Södermalm

Ps. Det finns åldersgränser högre än 20-21 på många av de ställerna jag har nämnt fast du kommer in om du ser välvårdad ut. Jag är själv 18 men kommer in 9 av 10 gångerna på alla ställen oavsett min ålder. Gäller bara att ha pondus.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2013-06-11 kl. 23:00.
Citera
2013-06-17, 21:36
Medlem
Jag och två kompisar tänkte dra ut på onsdag och undrar vart det kan vara drag. Vi brukar vara en del på Sommar, men har börjat tröttna på det stället.

Vi är i åldrarna 19-21 år.

Kan Berns, F12 eller Collage vara något? Eller är vi för unga?

Vi söker ett ställe med en del folk, gärna skön stämning utan varken WT:n och stekare. Helst inte överdrivet dyrt heller.
Citera
2013-06-19, 19:10
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag och två kompisar tänkte dra ut på onsdag och undrar vart det kan vara drag. Vi brukar vara en del på Sommar, men har börjat tröttna på det stället.

Vi är i åldrarna 19-21 år.

Kan Berns, F12 eller Collage vara något? Eller är vi för unga?

Vi söker ett ställe med en del folk, gärna skön stämning utan varken WT:n och stekare. Helst inte överdrivet dyrt heller.

F12 är WT-Skit
Berns är för lite äldre 25-35

Bästa valet för er enligt era alternativ är Collage. Klubben har 18års gräns på Onsdagar så det är oftast folk i er åldersgrupp på Collage.
Citera
2013-06-27, 22:03
Bannlyst
Hur ser stureplan och klubbarna i närheten ut under sommaren? Har tänkt och åka om 2 veckor till Stockholm. Tänkte festa mycket så jag förväntar mig att det ska vara bra drag. Brukar det vara mycket folk ute på klubbarna eller är det dött under sommaren?

Tack för svar!
Citera
2013-06-29, 13:06
Medlem
DapperDons avatar
Vilka ställen kring Stureplan har 18-årsgräns under helgerna nu i sommar? Det känns som att nästan alla ställen där man kommer in som 18-åring är sommarstängda utom Café Opera, men där är ju medelåldern säkert 50+ under helgerna. Jag vill inte bli raggad på av män som skulle kunna vara min pappa. Tips någon?
Citera
2013-06-30, 22:09
Medlem
ibutus avatar
Jag och 4 polare har tänkt att dra till Stockholm någon helg under sommarn och se vad det bjuds på för festligheter! Vi har ingen aning om var vi ska dra osv.. Vi är i åldrarna 18 - 22, vad kan ni rekommendera för ställen? Gärna något ställe med lite mer "lättfotade" sliddjur...

Har ni även något fint hotell att tipsa om kanske?
Tack på förhand!
Citera
2013-06-30, 22:24
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Jag och 4 polare har tänkt att dra till Stockholm någon helg under sommarn och se vad det bjuds på för festligheter! Vi har ingen aning om var vi ska dra osv.. Vi är i åldrarna 18 - 22, vad kan ni rekommendera för ställen? Gärna något ställe med lite mer "lättfotade" sliddjur...

Har ni även något fint hotell att tipsa om kanske?
Tack på förhand!
Gröna jägarn brukar jag besöka när jag är ner till Stockholm, billig öl och trevliga damer..
Citera
2013-07-01, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Hur ser stureplan och klubbarna i närheten ut under sommaren? Har tänkt och åka om 2 veckor till Stockholm. Tänkte festa mycket så jag förväntar mig att det ska vara bra drag. Brukar det vara mycket folk ute på klubbarna eller är det dött under sommaren typ från nästa vecka?

Tack för svar!

Kom igen nån från sthlm måste veta nåt??
Citera
2013-07-01, 23:53
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDon
Vilka ställen kring Stureplan har 18-årsgräns under helgerna nu i sommar? Det känns som att nästan alla ställen där man kommer in som 18-åring är sommarstängda utom Café Opera, men där är ju medelåldern säkert 50+ under helgerna. Jag vill inte bli raggad på av män som skulle kunna vara min pappa. Tips någon?

Haka inte upp dig för mycket på 18 års åldersgräns. Ställen som har 20-23 gräns brukar släppa in 18 åringar så länge du inte är full och om du är där tidigt.
Citera
2013-07-02, 12:38
Medlem
DapperDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Haka inte upp dig för mycket på 18 års åldersgräns. Ställen som har 20-23 gräns brukar släppa in 18 åringar så länge du inte är full och om du är där tidigt.

Mjo, vissa gör det, men på flera ställen kan det vara ganska kinkiga efter egen erfarenhet. Jag ar alltid välklädd och kan uppföra mig nyktert även om jag druckit. Dock är jag inte den fagraste flickan på stan, vilket jag tror leder till att jag nekats ibland. Eller jag intalar mig det. Sen är ju vissa ställen så klart hårdare på sina gränser, som Sturecompagniet till exempel. Men tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in