Citat:
Nej jag känner inte SB mer än de videoklipp jag sett där han uppenbart tvångsmässigt ljuger som expert och mot bättre vetande undviker det väsentliga i frågan. Expertisen vet att skotten mycket väl kan ha kommit från två olika vapen med både lång och kort pipa från skilda håll fast också uddis med insiderinfo lika krampaktigt försökte bortförklara detta. I skytteligan som bildades efter mordet samlades experterna av olika slag som uppenbart visste mer än lovligt för PU. Man kan mycket väl ha gjort upp gemensamt om att hålla tyst men samtidigt fanns SB från PU mitt i smeten. Troligen måste SB då vinkla info åt alla håll för att själv hålla ryggen fri.
So*ny är onekligen lurig!
Men angående teorin om två skyttar - en nära och en på avstånd - så tycker jag det verkar helt orimligt att ta den risken för den nära skytten. Skulle du i deras ställe skjuta prick på avstånd om din kollega/kumpan stod på armslängds avstånd till målet? Skulle du acceptera ett sådant upplägg om du var han som skulle gå upp bakom makarna Palme? Nu är varken du eller jag några mördare men om man föreställer sig situationen. Något slags säkerhetstänkande antar jag att de haft konspiratörerna. Ingen av oss här tror väl på ensam galningteorier. Inte heller ett par tokar som agerar i par?
Om vi utgår från att GM/konspiratörer professionella - (troligtvis) inte som statsministermördare men med utbildning och erfarenhet från militär/polis/skytte - då bör de väl ha ett säkerhetstänkande i ryggmärgen antar jag. Hur bra man än är på något, t ex prickskytte, så kan man alltid göra misstag, särskilt i pressade lägen. Tror inte man kalkylerar med sådana risker för kamrater eller sig själv.
Vad säger du om detta?