2013-06-28, 22:06
Medlem
Mina smartcast spell funkar inte som förrut för behövde jag bara Trycka R så kastade fizz ulti på folk nu måste jag sikta helt plötsligt är det något jag gör fel eller?
Citera
2013-06-28, 22:19
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Ashe är okej, Kommer förmodligen bli buffad. Men det finns dock mycket bättre och lättare champs att carria med i silver, Draven varus cait ez vayne för att nämna några
Draven lätt? Förklara.
Citera
2013-06-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrisBlack
Mina smartcast spell funkar inte som förrut för behövde jag bara Trycka R så kastade fizz ulti på folk nu måste jag sikta helt plötsligt är det något jag gör fel eller?

Du har satt på Smart cast indicators. Finns i menyn där nånstans.
Citera
2013-06-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Draven lätt? Förklara.

Han är pubstomp, äcklig dmg early och mid. Dominerar lane.
Citera
2013-06-28, 22:38
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Draven lätt? Förklara.

Lättare att carrya med, inte lätt mekaniskt.
Draven är ju den överlägset starkaste adc just nu.
Citera
2013-06-28, 23:11
Medlem
TheReefs avatar
Detta är sjukt, jag får +6 lp för wins mot plat spelare när jag är i guld. För nån timme sedan fick jag konstant +/- ~15. Någon som har nån susning?
Citera
2013-06-28, 23:33
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Detta är sjukt, jag får +6 lp för wins mot plat spelare när jag är i guld. För nån timme sedan fick jag konstant +/- ~15. Någon som har nån susning?

Kom ihåg att du inte kan sjunka i divisioner. Dvs ligger du i guld kommer du aldrig kunna komma längre ned än till Guld 5 genom att förlora. Du kan endast åka ned för att vara inaktiv. Så du möter väl Plat som har liknande MMR som du har?
Citera
2013-06-29, 00:05
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Lättare att carrya med, inte lätt mekaniskt.
Draven är ju den överlägset starkaste adc just nu.

Han har otroligt hög damage om han får komma igång och mata på en, hade 8/2 varus + en heldel cs, draven låg på 2/6 och lägre CS, samt hade mindre items änn mig, ändå lyckades han + en liten hög minions nästan sänka en, så man hamnade på ca 8% hp kvar från fullt, och då var det att verkligen både använde allt man hade mot varandra, och båda började på full hp från början.

Så stark som satan är han verkligen när det kommer till ren damage output, och han kan verkligen dominera lanen om man inte spelar på rätt sätt mot honom, vilket jag märkt är att poka han hårt från avstånd och ta lätta skott på han när det är möjligt, och hoppas att ens support inte är så jävla dum att försöka starta en 2v2 i början mot en duo som har full hp, för det lär man förlora om det är en draven på andra sidan.
Citera
2013-06-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Han har otroligt hög damage om han får komma igång och mata på en, hade 8/2 varus + en heldel cs, draven låg på 2/6 och lägre CS, samt hade mindre items änn mig, ändå lyckades han + en liten hög minions nästan sänka en, så man hamnade på ca 8% hp kvar från fullt, och då var det att verkligen både använde allt man hade mot varandra, och båda började på full hp från början.

Så stark som satan är han verkligen när det kommer till ren damage output, och han kan verkligen dominera lanen om man inte spelar på rätt sätt mot honom, vilket jag märkt är att poka han hårt från avstånd och ta lätta skott på han när det är möjligt, och hoppas att ens support inte är så jävla dum att försöka starta en 2v2 i början mot en duo som har full hp, för det lär man förlora om det är en draven på andra sidan.

Har inte spelat den matchupen själv ( Alltså när draven och varus bara matar på varandra) men det känns faktisk som att du borde kunna ta honom relativt enkelt. Draven är sjukt svag mot slows, så lyckas du slowa honom tappar han yxan. Om inte det hjälper så ultar du och då har han definitivt ingen yxa. Draven utan yxa har lägre dmg output än de flesta adc.
Citera
2013-06-29, 00:41
Medlem
Lite nyfiken, när uppstod Adc support metan? Läste att det var EU som började med det, men man vet ju aldrig med internet. Någon som vet när denna meta uppstod och vilka lag som började med den? Den kan ju ha uppstått relativt samtidigt överallt men känns som en region borde varit innovatör.
Citera
2013-06-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Lite nyfiken, när uppstod Adc support metan? Läste att det var EU som började med det, men man vet ju aldrig med internet. Någon som vet när denna meta uppstod och vilka lag som började med den? Den kan ju ha uppstått relativt samtidigt överallt men känns som en region borde varit innovatör.

Måste varit någonstans i mitten av season 1
Citera
2013-06-29, 10:01
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Menar du ADC som support eller ADC + support?

För carry + support har ju funnits sedan dota 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in