2013-06-29, 10:13
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Lite nyfiken, när uppstod Adc support metan? Läste att det var EU som började med det, men man vet ju aldrig med internet. Någon som vet när denna meta uppstod och vilka lag som började med den? Den kan ju ha uppstått relativt samtidigt överallt men känns som en region borde varit innovatör.

Som personen ovan skrev, ungefär i mitten av s1. Jag saknar då de körde taric garen botlane i DH och slaktade allt i sin väg, jag och polaren körde anivia swain och förlorade aldrig. Det var tider de...

Vilken region som "kom på" det vet jag inte.
Citera
2013-06-29, 11:25
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Som personen ovan skrev, ungefär i mitten av s1. Jag saknar då de körde taric garen botlane i DH och slaktade allt i sin väg, jag och polaren körde anivia swain och förlorade aldrig. Det var tider de...

Vilken region som "kom på" det vet jag inte.

När jag och en polare levlade våra acc så körde vi AD TF och akali. Vad vi slaktade!
Citera
2013-06-29, 12:30
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
När jag och en polare levlade våra acc så körde vi AD TF och akali. Vad vi slaktade!

Pantheon Riven i botten! Fyfaen!
Citera
2013-06-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Pantheon Riven i botten! Fyfaen!

taric sion good times
Citera
2013-06-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Menar du ADC som support eller ADC + support?

För carry + support har ju funnits sedan dota 1.

Alltså ADC + Support. Som sagt, har ingen aning men tror inte det har varit meta sedan starten av lol.
Själv började lag lira vid starten av säsong 2( och aldrig lirat moba innan) så för mig har det bara varit adc+support som gäller. Såg en match där Jatt pratade om hur NA scenen i säsong 1 spelade Taric+ Garen bot ( det var typ go-to comp elr nåt)

Som sagt, bara nyfiken Är ganska intresserad av metan och hur den förändras. Det är en stor anledning till att jag gillar spelet.

Edit: Fick svar på det mesta nu, d var jag inte helt ute och cyklade
Citera
2013-06-29, 16:45
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
AD + Support metan blev en del av spelet under DHS2011.

Jänkarna kom till Jönköping med AD Mid, jungle, AP top och två stycken som inte fick plats någon annanstans bot. Européerna hade bestämt att AD bot tillsammans med en support var bäst. Eftersom de kunde harassa sönder motståndarnas (ofta melee) botlane kunde de enkelt vinna, och så blev det som en reaktion att alla satte sin ADC bot tillsammans med Support.
Citera
2013-06-29, 17:30
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome

Jänkarna kom till Jönköping med AD Mid, jungle, AP top och två stycken som inte fick plats någon annanstans bot. Européerna hade bestämt att AD bot tillsammans med en support var bäst. Eftersom de kunde harassa sönder motståndarnas (ofta melee) botlane kunde de enkelt vinna, och så blev det som en reaktion att alla satte sin ADC bot tillsammans med Support.

Vilken adc borde jag köpa - Draven eller Varus? Är mest sugen på Draven men då han blir bannad så ofta i SoloQ vet jag inte. Vad tycker ni?
Citera
2013-06-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome

Precis detta var svaret jag letade efter! Gött mos.
Citera
2013-06-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Vilken adc borde jag köpa - Draven eller Varus? Är mest sugen på Draven men då han blir bannad så ofta i SoloQ vet jag inte. Vad tycker ni?

Draven är starkast i soloq men varus får du spela oftare. Jag hade dock köpt Draven. Han är mycket roligare och du kan dominera early.
Citera
2013-06-29, 18:06
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Citat:
Draven är starkast i soloq men varus får du spela oftare. Jag hade dock köpt Draven. Han är mycket roligare och du kan dominera early.

Köpte han, Fyfan vilken damage han har

Dock så fattar jag inte hur man får 3 yxor i luften som vissa säger att man kan. Någon som vet vilken attack speed man måste ha och hur man gör?
Citera
2013-06-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Köpte han, Fyfan vilken damage han har

Dock så fattar jag inte hur man får 3 yxor i luften som vissa säger att man kan. Någon som vet vilken attack speed man måste ha och hur man gör?

Rätt säker på att det inte går. Har hört om det men i skill description står det max två, möjligt att det var en bugg när han släpptes men att det är fixat.

Vet dock inte, någon med erfarenhet får svara
Citera
2013-06-29, 18:36
Medlem
Citat:
Rätt säker på att det inte går. Har hört om det men i skill description står det max två, möjligt att det var en bugg när han släpptes men att det är fixat.

Vet dock inte, någon med erfarenhet får svara

det går, du kastar din q sen fångar du sen håller du på så tills det inte är någon cd på q igen kastar ett till osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in