Citat:
Ursprungligen postat av
summertimesadness
Objektifiering ...
Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?
JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.
Nästan alla sexuellt aktiva kvinnor objektifierar män. Jag är man och har inget emot att bli objektifierad eller utsatt för exotism.
Till dina frågor ovan
Män ska inte vara nakan på stan. Enbart linne upptill är helt oaceptabelt klädsel för en man i en civiliserad miljö, läs allmän plats. Livkäl som för en kvinna att visa hela armarna, undtanag festklädsel.
Om man klär sig sexigt och snyggt så ska det vara en signal att titta på mig. Detta borde alla få lära sig, särskilt unga tjejer.
Uppskattande blickar är alltid välkommet när någon är attraktivt klädd, så är det nästan överallt på vår jord, men märkligt nog inte i Sverige.
Fokuset vid en kvinnas vackra yttre hänger till stor del kvar på grund av att kvinnan inte var någon utan en man. Det var alltså mycket viktigt att bli bortgift. Som tur är lever inte detta kvar, men efter flera årtusenden så finns det kvar som en känsla i oss. Och i regel dömer kvinnor andra kvinnor mycket hårdare än män.
Att kvinnliga politiker bedöms för sitt utseende är tarvligt. Men samma sak gäller manliga. Dock ej uttalat, kanske på grund av homofobi.
Men nu gäller det rakning

Det blev ett j*vla liv i all svensk media för ett tag sedan när det var en filmad kvinna som bevistade en sportarena inte hade rakat sig under armarna. Hur dumt får det bli. Det är väl upp till henne.
Men om vi pratar underliv. Så föredrar jag rakat eller stubb/ansat. Estetiskt vackrare och sensuellt skönare. Eller ett väldigt rakt svar; ansatt underliv luktar mindre, då urin inte kan torka i könshåret.