2013-06-27, 13:46
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Enda du tillfört till denna tråd senaste tiden är hur du beskriver din fetish för håriga kvinnor.
Vad flertalet andra vill framföra är en diskussion att kvinnor bör ansa sitt sköte alt. slätraka det.
Likväl hår under armar och på benen.
Detta för att framhäva attraktionen i större utsträckning då majoriteten av befolkning vill ha en välvårdad kvinna/man.
Liknelsen har tagits upp tidigare, män bör ju raka/ansa sittt ansiktshår osv osv för att attrahera kvinnan.
Jag blir brydd när personer som dig säger att dom tänder på infertila sköten.
Citera
2013-06-27, 14:36
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Gillar ändå att du tar i så hårt i försvarandet av barnfitte-idealet. Kan du inte se din störning i resonemanget du kör?
Så, din slutsats är att en kvinna som ansar sitt könshår för att attrahera sin partner, till exempelvis mer oralsex, där alltså partnern (manliga delen då givetvis) alltså egentligen är intresserade av barn, antagligen under 10-12 år då dessa inte utveckla könshår ännu?

Citat:

Så en 15-XX år gammal kvinna som ansar sitt sköte, är infertil?
Citera
2013-06-27, 15:15
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ok, så mäns fixering vid kvinnors utseende är biologiskt medan kvinnors fixering vid mäns utseende är kulturellt?
Är inte så enkelt.
Citera
2013-06-27, 15:17
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Så, din slutsats är att en kvinna som ansar sitt könshår för att attrahera sin partner, till exempelvis mer oralsex, där alltså partnern (manliga delen då givetvis) alltså egentligen är intresserade av barn, antagligen under 10-12 år då dessa inte utveckla könshår ännu?

Så en 15-XX år gammal kvinna som ansar sitt sköte, är infertil?
Jobbig tanke, eller hur?
Citera
2013-06-27, 19:47
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Gillar ändå att du tar i så hårt i försvarandet av barnfitte-idealet. Kan du inte se din störning i resonemanget du kör?

1/10 för att du åtminstone försökte.
Citera
2013-06-27, 20:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Grejen är att ditt resonemang haltar en del. Jag förstår till viss del vad du menar, men sedan tappar du bort dig. Jag tror alla, pedofiler borträknat" tänder på tjejens/kvinnans (var går gränsen...) kropp i sig och det har inget rakat eller ej att göra. En del gillar små bröst, en del gillar stora - fast egentligen gillar i princip alla män bröst oavsett storlek på dem.

Inget hår, välansat eller rakat på muffen är helt enkelt en preferens som inte har något med pedofeli att göra. Det handlar - som allt annat i samhället - om mode och vi påverkas av det vare sig vi vill det eller inte.
Citera
2013-06-28, 08:54
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:

Du fastställer ett absolut och ovillkorligt samband mellan attraktion till hårlösa sköten och pedofili (eller dylikt), hur går du tillväga, och varför bör man anta att en man som föredrar ett slätt sköte, egentligen föredrar barn, och inte att han till följd av en fetish är attraherad av människor med sjukdom/handikapp?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata
http://en.wikipedia.org/wiki/Attraction_to_disability
Citera
2013-06-28, 09:19
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Då är ju kvinnor som gillar män utan skägg pedofiler.
För små pojkar har ju inte skägg....
Citera
2013-06-28, 22:50
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Objektifiering ...

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Nästan alla sexuellt aktiva kvinnor objektifierar män. Jag är man och har inget emot att bli objektifierad eller utsatt för exotism.

Till dina frågor ovan
Män ska inte vara nakan på stan. Enbart linne upptill är helt oaceptabelt klädsel för en man i en civiliserad miljö, läs allmän plats. Livkäl som för en kvinna att visa hela armarna, undtanag festklädsel.

Om man klär sig sexigt och snyggt så ska det vara en signal att titta på mig. Detta borde alla få lära sig, särskilt unga tjejer.
Uppskattande blickar är alltid välkommet när någon är attraktivt klädd, så är det nästan överallt på vår jord, men märkligt nog inte i Sverige.

Fokuset vid en kvinnas vackra yttre hänger till stor del kvar på grund av att kvinnan inte var någon utan en man. Det var alltså mycket viktigt att bli bortgift. Som tur är lever inte detta kvar, men efter flera årtusenden så finns det kvar som en känsla i oss. Och i regel dömer kvinnor andra kvinnor mycket hårdare än män.

Att kvinnliga politiker bedöms för sitt utseende är tarvligt. Men samma sak gäller manliga. Dock ej uttalat, kanske på grund av homofobi.

Men nu gäller det rakning
Det blev ett j*vla liv i all svensk media för ett tag sedan när det var en filmad kvinna som bevistade en sportarena inte hade rakat sig under armarna. Hur dumt får det bli. Det är väl upp till henne.

Men om vi pratar underliv. Så föredrar jag rakat eller stubb/ansat. Estetiskt vackrare och sensuellt skönare. Eller ett väldigt rakt svar; ansatt underliv luktar mindre, då urin inte kan torka i könshåret.
Citera
2013-06-28, 23:06
Medlem
Perriss avatar
Hur i alla glödheta kan en tråd om det här enkla lilla värdsliga navelskådarproblemet bli så djävulskt svulstig?

Det är faktiskt ganska simpelt. Den rådande kulturen påkallar att sköten ska vara renrakade. Eftersom jag växt upp med denna kultur så har naturligtvis mina sexuella preferenser formats efter detta och jag finner således ett rakat kön sexigare än ett buskigare dito.

Men liksom annat här i livet går modet i vågor. Och allt kommer förändras. Nya generationer kommer se på saken annorlunda, och jag kommer vara en märklig gammal stofil om trettio år som fortfarande tycker som jag gör, men lik förbannat kan jag inte göra något åt det.

Förändra på, det är bara att välja bort häcksaxen. Det står var och en fritt att göra precis som den vill. Och hakar tillräckligt många på så förändras normen, snart är buskarna med i varenda p-våffla, varenda bild. Men jag, och många med mig, är fast i vår kultur. Det sitter för djupt. Det kan vi inte göra något åt. Tyvärr. Och det kan ingen heller begära. Men våra barn får gärna formas annorlunda.

/perris
Citera
2013-06-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Hur i alla glödheta kan en tråd om det här enkla lilla värdsliga navelskådarproblemet bli så djävulskt svulstig?

Det är faktiskt ganska simpelt. Den rådande kulturen påkallar att sköten ska vara renrakade. Eftersom jag växt upp med denna kultur så har naturligtvis mina sexuella preferenser formats efter detta och jag finner således ett rakat kön sexigare än ett buskigare dito.

Men liksom annat här i livet går modet i vågor. Och allt kommer förändras. Nya generationer kommer se på saken annorlunda, och jag kommer vara en märklig gammal stofil om trettio år som fortfarande tycker som jag gör, men lik förbannat kan jag inte göra något åt det.

Förändra på, det är bara att välja bort häcksaxen. Det står var och en fritt att göra precis som den vill. Och hakar tillräckligt många på så förändras normen, snart är buskarna med i varenda p-våffla, varenda bild. Men jag, och många med mig, är fast i vår kultur. Det sitter för djupt. Det kan vi inte göra något åt. Tyvärr. Och det kan ingen heller begära. Men våra barn får gärna formas annorlunda.

/perris

+1

Håller helt klart med dig. Precis som det förut var "hemmafru-idealet" med Monroe som gällde råder idag ett helt annorlunda ideal vad gäller kvinnors utseende. Det går i trender - män brukade ha peruk, idag har man inte det etc.
Citera
2013-06-28, 23:35
Medlem
FJLGs avatar
Själv rakar jag benen och armhålorna helt enkelt för att det ser för jävligt ut med hår där på kvinnor.

Bara fula flatfeminister som aldrig får ligga som är håriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in