2013-06-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men varför fick hon så bråttom att göra detta att hon inte ens tog sig tid att äta sin frukost. Kan det ha kommit ett samtal?

Dålig aptit pga ångest?
Citera
2013-06-28, 17:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det kommer fram så småningom när och om det konstaterats att det är hon som hittats.

Att det dröjer så med identifieringsprocessen tyder väl på att kroppen mer eller mindre är förruttnad. Vilka andra orsaker finns det i sammanhanget?
Citera
2013-06-28, 18:08
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Kan hon ha satt sig och käkat flugsvamp?
Nja, det tar ju ett tag innan du blir sjuk och dör av flugsvamp då dödsorsaken är sabbad lever och sabbad njurfunktion. Är lite osäker på tidsrymden, men du dör inte ens på några dagar, utan det tar lite längre tid. Röd flugsvamp ger dessutom enbart hallucinationer, med du dör inte av den (annat än i sällsynta fall eller vid ett rejält intag.)

Men du kanske bara var ironisk?
Citera
2013-06-28, 18:41
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Kan hon ha satt sig och käkat flugsvamp? Hon hade alltså någon koppling dit, kanske inte känslomässig utan mer att hon hittade där.

Antingen hängt sig eller satt sig mot trädet, lutar(!) mot det senare, ramlar man ner från ett träd så ligger man väl i en hög.

Det finns två sätt att hänga sej. Om man inte hittar nåt sätt att klättra högt och sen ha fritt fall så att nacken knäcks och döden är ögonblicklig (bästa, snabba, säkra sättet) så kan man hänga sej från lägre höjd genom att låta kroppstyngden göra jobbet. Då kvävs man till döds.
Händer att folk på t ex häkten där de har golvfasta stolar har lyckats (och misslyckast) hänga sej på det sättet. De blir sittande...
Det är inte så lätt som man tror att hitta lämpligt träd och dessutom kunna klättra så pass högt som för metod ett.
Studierektorn i Örebro (Eva-fallet) lyckades hänga sej genom att knyta ihop snosnören och fästa i en träningsmaskin i gymmet.
Han lyckades meddelst metod två.
La "Hang them high" Scala
Citera
2013-06-28, 20:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Vad gör det så otroligt att hon skulle ha lagt sig på ett kalhygge?
Det låter... konstigt; som om hon efter allt besvär att komma bort från staden och bege sig in i skogen sedan ville upptäckas av första bästa skogsvandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Vad är det med platsen, som du inte har sett, som gör att den ser ut som en dumpningsplats?
Har inte sett hela platsen, men det jag sett påminner om en plats en bil skulle åka till för att snabbt dumpa en kropp; vägen dit och terrängen.

Ser nu att det tydligen inte alls var fråga om något kalkygge, utan att den som upptäckte resterna av kvinnan skulle röja ungträd i tät skog. Man trodde först att någon skojat "...och att det var en docka som placerats i den täta skogen.".
Citera
2013-06-28, 20:09
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter... konstigt; som om hon efter allt besvär att komma bort från staden och bege sig in i skogen sedan ville upptäckas av första bästa skogsvandrare.Har inte sett hela platsen, men det jag sett påminner om en plats en bil skulle åka till för att snabbt dumpa en kropp; vägen dit och terrängen.

Ser nu att det tydligen inte alls var fråga om något kalkygge, utan att den som upptäckte resterna av kvinnan skulle röja ungträd i tät skog. Man trodde först att någon skojat "...och att det var en docka som placerats i den täta skogen.".
Vi får inte glömma att det var i November hon försvann, och vi hade snö då. Det kan ha varit rent logistiska orsaker till att hon valde det ställe hon valde, dvs det var dit hon över huvud taget kunde ta sig utan snöskoter eller skidor.
Sedan så finns det även murklor på hyggena runt Älgsjön, och hon kan ju faktiskt ha valt sitt favoritmurkelställe att ända sina dagar på.
Citera
2013-06-28, 20:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter... konstigt; som om hon efter allt besvär att komma bort från staden och bege sig in i skogen sedan ville upptäckas av första bästa skogsvandrare.Har inte sett hela platsen, men det jag sett påminner om en plats en bil skulle åka till för att snabbt dumpa en kropp; vägen dit och terrängen.

Det är inte alls konstigt att hon spatserar iväg den biten, i valet och kvalet över om hon ska ta sitt liv eller inte.

Första bästa skogsvandrare? Du tror inte att hon hade hittats lite tidigare än efter mer än ett halvår?
Citera
2013-06-28, 20:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Vi får inte glömma att det var i November hon försvann, och vi hade snö då. Det kan ha varit rent logistiska orsaker till att hon valde det ställe hon valde, dvs det var dit hon över huvud taget kunde ta sig utan snöskoter eller skidor.
Sedan så finns det även murklor på hyggena runt Älgsjön, och hon kan ju faktiskt ha valt sitt favoritmurkelställe att ända sina dagar på.
"Favoritmurkelställe"!? - Det låter om möjligt ännu konstigare än ett kalhygge.
Citera
2013-06-28, 20:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är inte alls konstigt att hon spatserar iväg den biten, i valet och kvalet över om hon ska ta sitt liv eller inte.

Första bästa skogsvandrare? Du tror inte att hon hade hittats lite tidigare än efter mer än ett halvår?
Nu var det ju inget kalhygge, utan skog i vilken hon fortfarande kunnat befinna sig om inte skogsröjarna funnit henne.
Citera
2013-06-28, 20:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Möjligt, hon köpte en stark lina några dagar tidigare
I så fall bör den ha återfunnits vid trädet eller kroppen - vilket vi ännu inte vet.
Citera
2013-06-28, 20:44
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixes
Mot ett träd... Hängande tro?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17041648.ab

Min spontana tanke var att hon satt sig mot trädet och somnat in till följd av överdos av något medicinskt preparat. Men det har jag inga som helst belägg för! Det var bara min hjärnas tolkning av texten i AB.
Citera
2013-06-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Min spontana tanke var att hon satt sig mot trädet och somnat in till följd av överdos av något medicinskt preparat. Men det har jag inga som helst belägg för! Det var bara min hjärnas tolkning av texten i AB.

Ja, vanlig suicidmetod när det gäller kvinnor. Hängning är mer "manligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in