2013-06-28, 17:05
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad baserar du det på, hur vet du att KJ kommer att befinnas psykiskt störd till den grad att han behöver vård?

Inte för att du har med det att göra; men eftersom du insisterar baserar jag det på min yrkesmässiga erfarenhet...
Citera
2013-06-28, 17:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Vad baserar du det på, hur vet du att KJ kommer att befinnas psykiskt störd till den grad att han behöver vård?

För att kunna begå ett brott som detta så är man nog inte vid sina sinnens fulla bruk plus KJ har väl aldrig mördat förut så något har ju helt klart slagit slint. Finner det inte omöjligt att KJ kommer att anses vara psykiskt sjuk av medicinsk expertis. Nån form av personlighetsstörning och kanske psykos har fått KJ att begå detta makabra illdåd.
Citera
2013-06-28, 17:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Inte för att du har med det att göra; men eftersom du insisterar baserar jag det på min yrkesmässiga erfarenhet...

Vadå inte har med det att göra, du sitter ju för fan här i tråden och harplar ur dig, har du några hemligheter så håll käften om dem i så fall. Din yrkeserfarenhet är värd noll i det fall du inte kan styrka vad du säger, viktigpetter!
Citera
2013-06-28, 17:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
För att kunna begå ett brott som detta så är man nog inte vid sina sinnens fulla bruk plus KJ har väl aldrig mördat förut så något har ju helt klart slagit slint. Finner det inte omöjligt att KJ kommer att anses vara psykiskt sjuk av medicinsk expertis. Nån form av personlighetsstörning och kanske psykos har fått KJ att begå detta makabra illdåd.

Nog? Du är inte säker alltså, och det kan inte spindelfria heller vara, det är vad min kritik handlade om.

Och jo, vem som helst kan mörda, det behöver man inte ha en diagnos för att klara av. Dock kan det vara knepigare med styckningen, det klarar ett fåtal människor av att utföra, men det behövs ingen diagnos som säger psykiatrisk tvångsvård i det fallet heller. Det finns ingen automatik i det här. Vänta på vad utfallet av undersökningen blir, ingen kan i nuläget hävda med hundraprocentig säkerhet, det är bara löjligt. Tro kan man göra, men veta, icke!

Vad säger att KJ inte blev sjuk av att ha mördat, det kan vara något övergående, han är kanske inte av behov av vård den dagen han döms, om han döms.
Citera
2013-06-28, 17:20
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Satanister i Boden har uppmärksammat mordet, och en koppling mellan mordet och satanism har diskuterats mycket.

Vilka "satanister"? Vad finns det som tyder på att mordet har kopplingar till satanism? Detta är inget annat än långsökta överdrifter och ren trams.
Citera
2013-06-28, 17:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Vadå inte har med det att göra, du sitter ju för fan här i tråden och harplar ur dig, har du några hemligheter så håll käften om dem i så fall. Din yrkeserfarenhet är värd noll i det fall du inte kan styrka vad du säger, viktigpetter!

Tack, det var vänligt sagt. F ö tar jag inte order från nån. Allra minst från dig, ojojoj
Citera
2013-06-28, 17:28
Medlem
Jag tycker att Bodenforever skrev en väldigt intressant teori, där skrev han att KJ hämtade VB och de körde direkt till lokalen där "Fallen angel" skulle spelas. Om jag tänker rätt, fick highfive ett pm från någon som påstod att KJ hade ringt VB den 4/5 och vill prata om de skulle återuppta förhållandet. Då kan man spekulera att KJ och VB bestämde sig för att åka till Fallen angel för att prata och samtidigt som KJ kunde visa lokalen och berätta vad de skulle göra den 11/5.
Det blev bråk and han dödade VB. Om den teori stämmer, då, måste Fallen angel vara planerad redan 4/5 och jag vet inte om det var så.
Det som motsätter denna teorin är grannarna hörde skrik från KJs lägenhet runt kl 21. Men hur som helst tycker jag att det är väldigt troligt att de åkte till FA lokalen och där blev VB mördad eller låstes in i en byggnad men man inte kan säga om det var planerat eller inte.
Citera
2013-06-28, 17:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Vilka "satanister"? Vad finns det som tyder på att mordet har kopplingar till satanism? Detta är inget annat än långsökta överdrifter och ren trams.
Jag skrev att en koppling har diskuterats, inte att det finns en.
Citera
2013-06-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker att Bodenforever skrev en väldigt intressant teori, där skrev han att KJ hämtade VB och de körde direkt till lokalen där "Fallen angel" skulle spelas. Om jag tänker rätt, fick highfive ett pm från någon som påstod att KJ hade ringt VB den 4/5 och vill prata om de skulle återuppta förhållandet. Då kan man spekulera att KJ och VB bestämde sig för att åka till Fallen angel för att prata och samtidigt som KJ kunde visa lokalen och berätta vad de skulle göra den 11/5.
Det blev bråk and han dödade VB. Om den teori stämmer, då, måste Fallen angel vara planerad redan 4/5 och jag vet inte om det var så.
Det som motsätter denna teorin är grannarna hörde skrik från KJs lägenhet runt kl 21. Men hur som helst tycker jag att det är väldigt troligt att de åkte till FA lokalen och där blev VB mördad eller låstes in i en byggnad men man inte kan säga om det var planerat eller inte.
Här är information om Fallen Angel eventet, även bilder på s 3

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061
Citera
2013-06-28, 17:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, du har sagt det nu, gång på gång på gång... Men det kommer icke att ske. Mitt råd är att du börjar vänja dig vid tanken på att KJ - om han nu förklaras skyldig - kommer att dömas till sluten psykiatriskt vård. Det är nämligen det enda rimliga. Dessutom kan du glömma ditt tröttsamma psykopatsnack.
KJ är inte psykopat...

Sluten psykiatrisk vård om han är skyldig ?? Nej, det är inte möjligt, KJ är inte sjuk, han har en konstaterad störning, är psykopat, och då är den enda rimliga påföljden fängelse - tidsbestämt eller livstid. Vad menar du gör psykvård rimligt ? Önsketänker ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-28 kl. 17:50.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Den pm känner jag inte igen. Fallen Angel planerades nog en längre tid. Det var ett rätt stort event. Var många från Umeå bl a.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Nog? Du är inte säker alltså, och det kan inte spindelfria heller vara, det är vad min kritik handlade om.

Och jo, vem som helst kan mörda, det behöver man inte ha en diagnos för att klara av. Dock kan det vara knepigare med styckningen, det klarar ett fåtal människor av att utföra, men det behövs ingen diagnos som säger psykiatrisk tvångsvård i det fallet heller. Det finns ingen automatik i det här. Vänta på vad utfallet av undersökningen blir, ingen kan i nuläget hävda med hundraprocentig säkerhet, det är bara löjligt. Tro kan man göra, men veta, icke!

Vad säger att KJ inte blev sjuk av att ha mördat, det kan vara något övergående, han är kanske inte av behov av vård den dagen han döms, om han döms.

Ja jag säger nog för att jag inte vill påskina att jag SÄKERT vet vad som fick KJ att styckmörda VB och en ev diagnos. Självklart behövs väl ingen diagnos för att begå ett sånt här brott i vissa fall men då handlar det nog om Ren och skär ondska och det kan vi väl iaf vara överens om, att Ondska existerar i människor och vissa lever också ut den. Men är osäker i KJ:s fall vad gäller det sistnämnda. Ingen av oss i den här tråden är säkra på nånting, däremot kan vi dela med oss av vad vi TROR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in