2013-06-28, 08:21
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennet590
Menar du på allvar att teemo tar darius. Så kan du ju fråga dig själv. Vad gör teemo lategame? Vad gör teemo för laget? Sätter ut svampar i teamfights. Tänk om. Om du ragar över en post på flashback skulle jag inte vilja ha dig i mitt bronze 5 lag på Lol i alla fall
Ja Bennet, en duktig teemo gör avsevärt mycket mer än Darius gör i dagens läge, sen har jag inte varit arg över huvud taget, men se till att säga saker du kan backa upp istället. Jag ser alltför ofta att "nybörjare" kommer in i tråden och sprider sin "sanning". I det här fallet så tycker jag du har fel och därför säger jag det, ilska har ingenting med saken att göra

Citat:
Vad är det som är fel i guiden då? Du klagar bara men du skriver inget. Jag skrev TEX TF. Kan man köra med movment quins jag sa att man kan GÖRA det. Jag sa inte att du eller någon annan i hela världen behöver göra det.

Jag skrev att jag körde med mpen/ap som quints, beroende på vilken som ger mest för tillfället. TF för movement från lich bane och den movementen räcker på honom. Movement quints KAN man ha på alla champions i spelet, det betyder inte att det alltid är bra. Ja det kan fungera om du behöver mobility på din lane, men du skrev att man skall skaffa det för att roama, vilket inte är funktionen. Skaffar du movement quints så handlar det oftast om att kompensera för din positionering eller för att enklare kunna förflytta dig i teamfights/skirmishes. TF har en ultimate som används för att roama, tiden tillbaka till lane skall inte spela alltför stor roll då du skall ha pushat ut din lane innan du roamar.
Så snälla bennet om du tycker jag har så fel, förklara varför man skall ha movement quints för att roama, för jag lyckas utan.

Sist men absolut inte minst, varför kände du för att ge dig in i teemodiskussionen, det verkar nästan som att du fått ett personligt agg mot mig, vilket inte var min mening alls. Jag har inga problem med dig utan bara din så kallade "sanning".

Edit: när jag fortsatt att läsa igenom tråden inser jag vilket troll du är, så vi lägger ner.
och sen kan du citera flera inlägg, ser du knappen bredvid den vanliga citatknappen, vill du citera två eller fler inlägg trycker du på den istället tills du kommer till det sista inlägget du skall citera då trycker du på den vanliga knappen. Om målet inte är att posthora, fortsätt då som vanligt.
Senast redigerad av N3ss3 2013-06-28 kl. 08:31.
Citera
2013-06-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ph4TH4xx0r
Oddone går ibland en poäng i E och sen maxar han q, men vet egentligen inte varför han gör det. Låter ganska dumt om din matte nu stämmer, kanske är det något han bara är van vid?
Verkar variera vad folk går på Aatrox, ser vissa som går e och vissa som går w.

Kollade på gamla stats. Nu såg jag på lolwiki att hans E gör 35 mer skada per rank. Fortfarande, 10 skada skillnad vet jag inte om det är motiverat att ändå välja Q. Hans slow ökar med 5% för varje rank
Citera
2013-06-28, 10:39
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
Kollade på gamla stats. Nu såg jag på lolwiki att hans E gör 35 mer skada per rank. Fortfarande, 10 skada skillnad vet jag inte om det är motiverat att ändå välja Q. Hans slow ökar med 5% för varje rank

Det kan ju helt enkelt vara så att han tycker 2 ranker i E räcker för att han skall hinna fortsätta slå? Räcker 30% så är det kanske onödigt att skilla mindre skada för att få 10% till. Självklart rena spekulationer, men det är hur jag själv skulle tänka.
Citera
2013-06-28, 11:19
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Maxade alltid Q på xin tidigare men maxar alltid E nu, som junglare då. Jag tycker det är viktigare att ha en bra slow på E och låg cd, helst så att jag kan initata med E och sen få av en till efter dom flashar. Q fyller bara funktion som knock-up och för att få ner cd:n på resterande spells. Dessutom är E både AoE och magic dmg vilket inte är helt fel heller med tanke på hans annars rätt dåliga cleartime.
Citera
2013-06-28, 13:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Det är en personlig referens. Varken crumbz, hyrqbot eller Diamondprox maxar Q först, utan det är bara Theoddone some gör det, och det får han väll göra om han vill..
Och båda två har olika masterys & runes (Diamondprox & Theoddone). Varför just Theoddone maxar Q först vet nog ingen här, utan det måste du antigen fråga honom, eller läsa en guide där han förklarar det.
Du kan titta på Probuilds.net där du ser deras olika build's.
Varken jag, fgnm eller N3ss3 kan säga exakt varför han gör det, utan de t går väll mest spekulera om det.
Citera
2013-06-28, 13:38
Medlem
mazdaqs avatar
Man måste i princip maxa e i jungle. Tror inte oddone skulle maxa något annat än e om dom valde Xin nu i LCS.
Citera
2013-06-28, 13:51
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Man måste i princip maxa e i jungle. Tror inte oddone skulle maxa något annat än e om dom valde Xin nu i LCS.

Hehe... Jag brukar maxa W när jag junglar honom för atk.speed och heal.. Fast ja junglar honom bara kanske 1 på 150 jungle matcher och orkar inte då tänka på det optimala
Citera
2013-06-28, 14:12
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Edit: Om om du bryr dig. Är jag platinum 5. med över 3000 ranked games. Men jag bör tillägga att detta är vad jag tycker. Du får absolut tycka annorlunda men att du tycker teemo är en bra champ. Då kan du hänga dig, skjuta dig eller köra upp en svamp i röven.¨

Fair enough om du skryter om plat 5 men att tilägga att du har 3K games är snarare något negativt än positivt för dig..

Citat:
Sett folk som Oddone maxa Q först på Xin Zhao, istället för E. Egentligen förstår jag inte? En poäng extra i Q ger 15 skada per slag (totalt 45 skada). En poäng extra i E ger 45 mer skada. Båda abilities reduceras i CD med 1 sec. Din Q är inte heller garanterad skada, dock är din E det.

Jag kan förstå logiken att, om man får ned cd på Q kan man få ned CD på alla andra spells. Men saken är den att maxar man hans E så ökar man slowen också vilket är bra för ganks

OBS! Pratar ur ett jungelperspektiv.

Dessutom, vad ska man maxa på Aatrox i junglen, W eller E? Hans heal ökar bara med 5 och skadan på vart 3 slag är inte garanterad, medans hans E ökar slowen och ger direkt skada

Tror han har börjat göra det i och med Madreds-changen för att kunna stabilisera jungle-routen och en bättre trade i counterganks.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2013-06-28 kl. 14:17.
Citera
2013-06-28, 14:23
Medlem
fgnms avatar
Bara för att det är kul att spekulera:

Jag tror det är bättre att maxa Q om du t ex. invadear och behöver bli stark 1v1. Nu plockar jag bara siffror ur huvudet men med ett par poäng i Q så får du riktigt låg cd (relativt låg redan i lvl 1) medans ett par poäng i E inte gör sådär jättestor skillnad (typ 14s cd lvl 1). Det skulle kunna förklara varför oddone inte maxar E, han älskar ju invadea.
Citera
2013-06-28, 14:32
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Många internet thugs i tråden nu

Tror ni att Nunu kommer bli nerfad eller?
Citera
2013-06-28, 14:42
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Många internet thugs i tråden nu

Tror ni att Nunu kommer bli nerfad eller?

Ja.
Citera
2013-06-28, 14:55
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Ja.

Har det kommit upp något i PBE som jag missat, länka gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in