Citat:
Ursprungligen postat av
Mango123456
Runsidan spelar ju såklart roll, bara mindre och mindre ju större skillgapet är.
Javisst är det så, men att säga att Alex valde bättre runor är bara dumt då det knappast var därför han vann.
Citat:
Ursprungligen postat av
mazdaq
Froggen är inte ensam om det här med AD runor som AP mid faktiskt. Förut när red pots kostade 250 var det vanligt att starta med red pot och sen gå kanske +10 ad i runor för att bli stark i lvl 1-5 och vinna sin lane, men det är väl sånt som oftast används i hög elo solo queue. Alex körde ju armor pen runor på fizz mot fnatic i LCS, så visst funkar det med "konstiga" runor, och dom blir vad man gör dom till.
Ursäkta missen med dodge runor, men min poäng var att det finns dåliga runor till vissa champs, och i just den här matchupen, ryze mot ryze, så hade Athene valt dåliga runor. Sen förstår jag ju såklart att Alex lika gärna kunde spelat med energy runor eller vad fan som helst och vunnit.
Men du förstår ju vad jag menar, eller hur? Vissa spelare har hittat "sina" saker som fungerar, och det är ju knappast så det är bättre bara för det, utan det beror ju mera på att spelaren i frågan har lärt sig att spela att spela med dem och gör det till så det blir bra.
Att avgöra hurvida ett runset är bättre eller inte går knappast att göra när det är en guldspelare emot en challenger spelare. Jag tror fortfarande att en Diamond ett/Challenger spelare som kör Ryze skulle kunnat göra det så mycket bättre, och även kanske vunnit över Alex om han hade haft precis samma runor.
Citat:
Ursprungligen postat av
mazdaq
Nu överdriver du en smula. Innan det här league systemet hade han en bit över 1900 elo ett tag. Tror inte han spelar mot speciellt mycket silver spelare.. Utan det blir väl mest plat han möter. Men jag kollar inte direkt på hans stream så vet inte.
I hans senaste match så spelade han med och emot:
Silver två x1
Guld V x2
Guld IV x3
Guld två x1
Guld tre x2
Plat är han då knappast i så fall.

I han näst senaste match så spelade han med och emot:
Silver ett x3
Guld Två x2
Guld V x2
Guld IV x1
Guld Tre x1
I hans tredje senaste match så spelade han med och emot:
Silver ett x2
Guld IV x5
Guld V x2
Tillsammanst på tre matcher blir det:
Silver två x1
Silver ett x5
Guld V x6
Guld IV x9
Guld Tre x3
Guld två x2
Då kan vi konstatera att han ligger runt guld V-Guld IV MMR och att han faktiskt spelar bara med silver & guldspelare.