2013-06-09, 00:31
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Athenes runor spelar fortfarande ingen roll, för att han är en värdelös spelare. Alex hade kunnat spela utan runor, och ändå vunnit.

Mycket riktigt.
Citera
2013-06-09, 00:43
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Runsidan spelar ju såklart roll, bara mindre och mindre ju större skillgapet är.
Javisst är det så, men att säga att Alex valde bättre runor är bara dumt då det knappast var därför han vann.
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Froggen är inte ensam om det här med AD runor som AP mid faktiskt. Förut när red pots kostade 250 var det vanligt att starta med red pot och sen gå kanske +10 ad i runor för att bli stark i lvl 1-5 och vinna sin lane, men det är väl sånt som oftast används i hög elo solo queue. Alex körde ju armor pen runor på fizz mot fnatic i LCS, så visst funkar det med "konstiga" runor, och dom blir vad man gör dom till.

Ursäkta missen med dodge runor, men min poäng var att det finns dåliga runor till vissa champs, och i just den här matchupen, ryze mot ryze, så hade Athene valt dåliga runor. Sen förstår jag ju såklart att Alex lika gärna kunde spelat med energy runor eller vad fan som helst och vunnit.
Men du förstår ju vad jag menar, eller hur? Vissa spelare har hittat "sina" saker som fungerar, och det är ju knappast så det är bättre bara för det, utan det beror ju mera på att spelaren i frågan har lärt sig att spela att spela med dem och gör det till så det blir bra.

Att avgöra hurvida ett runset är bättre eller inte går knappast att göra när det är en guldspelare emot en challenger spelare. Jag tror fortfarande att en Diamond ett/Challenger spelare som kör Ryze skulle kunnat göra det så mycket bättre, och även kanske vunnit över Alex om han hade haft precis samma runor.
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Nu överdriver du en smula. Innan det här league systemet hade han en bit över 1900 elo ett tag. Tror inte han spelar mot speciellt mycket silver spelare.. Utan det blir väl mest plat han möter. Men jag kollar inte direkt på hans stream så vet inte.
I hans senaste match så spelade han med och emot:
Silver två x1
Guld V x2
Guld IV x3
Guld två x1
Guld tre x2
Plat är han då knappast i så fall.
I han näst senaste match så spelade han med och emot:
Silver ett x3
Guld Två x2
Guld V x2
Guld IV x1
Guld Tre x1
I hans tredje senaste match så spelade han med och emot:
Silver ett x2
Guld IV x5
Guld V x2

Tillsammanst på tre matcher blir det:
Silver två x1
Silver ett x5
Guld V x6
Guld IV x9
Guld Tre x3
Guld två x2

Då kan vi konstatera att han ligger runt guld V-Guld IV MMR och att han faktiskt spelar bara med silver & guldspelare.
Senast redigerad av irken 2013-06-09 kl. 00:50.
Citera
2013-06-09, 00:54
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Javisst är det så, men att säga att Alex valde bättre runor är bara dumt då det knappast var därför han vann.

Bara för att han hade bättre runor vann han bara pga det? Nu är vi tillbaka på det dumma antagandet att jag tycker så igen
Citera
2013-06-09, 01:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Bara för att han hade bättre runor vann han bara pga det? Nu är vi tillbaka på det dumma antagandet att jag tycker så igen
Om jag säger så här, hade det varit tvärtom (att alex hade athenes runor och athene alex's runor) så hade Alex vunnit ändå. Och hade du sagt att alex hade haft bättre masteries och runor då också så är det bara dumt.
Citera
2013-06-09, 01:15
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Om jag säger så här, hade det varit tvärtom (att alex hade athenes runor och athene alex's runor) så hade Alex vunnit ändå. Och hade du sagt att alex hade haft bättre masteries och runor då också så är det bara dumt.

Ja, jag har inte sagt något annat än det fetstilta. Det är inte dumt att säga att han hade bättre runor då han hade det för situationen.
Citera
2013-06-09, 02:18
Medlem
Ska plocka upp kassadin,diana midlane. Hur bygger ni dessa krabater, några tips?
Citera
2013-06-09, 04:19
Medlem
Kan ni gissa vart mina promotion matcher startade?

http://www.lolking.net/summoner/eune/25181441#history
Citera
2013-06-09, 11:44
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ja, jag har inte sagt något annat än det fetstilta. Det är inte dumt att säga att han hade bättre runor då han hade det för situationen.

Vem bestämmer att det var bättre runor? De anpassar sina runor efter sin spelstil och strategi. Men eftersom Athene är så mycket sämre än Alex så hade Alex kunnat spela med support runor och ändå vunnit.
Citera
2013-06-09, 11:50
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Citat:
Vem bestämmer att det var bättre runor? De anpassar sina runor efter sin spelstil och strategi. Men eftersom Athene är så mycket sämre än Alex så hade Alex kunnat spela med support runor och ändå vunnit.

Athene lever inte upp till "Best gamer in the world"
Citera
2013-06-09, 12:02
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:

Men för helvete nu blir jag irriterad. Är ni tröga på något sätt? Jag har aldrig, aldrig, aldrig, aldrig sagt att Alex inte skulle kunna vinna över Athene. Oavsett runor eller vad fan som helst. Bara sagt att det fan blir lättare med runor särskilt då Alex med sina runor han hade gjorde mer damage än Athene. Enkelt. Förstå.
Citera
2013-06-09, 12:10
Medlem
Citat:
Men för helvete nu blir jag irriterad. Är ni tröga på något sätt? Jag har aldrig, aldrig, aldrig, aldrig sagt att Alex inte skulle kunna vinna över Athene. Oavsett runor eller vad fan som helst. Bara sagt att det fan blir lättare med runor särskilt då Alex med sina runor han hade gjorde mer damage än Athene. Enkelt. Förstå.

såg inte matchen men jag förstår vad du menar, och håller med. Hur svårt kan det vara att förstå egentligen?

JA jag vet att runor är en personlig preferens och att alex hade vunnit med vilka runor som helst. Efter vad jag läst här så har jag förstått att Alex drog mer än athene i samma lvl och samma items?
Nu kanske dom levla olika skills, vilket skulle förklara varför mend et har ni inte skrivit någonting om så antar att så inte är fallet

Isåfall så är alex runor bättre FÖR DEN MATCHUPEN. Finns ingen som har sagt att de är de bästa ryze runorna eller att Alex vann tack vare de.

Ni behöver inte kommentera och göra en förklaring varför runor är en personlig preferens eller hur alex är en bättre spelare. Jag vet.

Tl:dr Vad jag har förstått så var alex runor bättre för den matchupen. Jag vet att alex hade vunnit med vilka runor som helst.
Citera
2013-06-09, 12:19
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:

Men kan ni släppa det? Mango tyckte att Alex hade bättre runor (Vilket är en personlig åsikt, svårt att motbevisa) och han har aldrig någonsin sagt att Alex vann pga runorna. Nu tycker jag vi lägger ner högafflarna och slutar med vår häxjakt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in