2013-06-27, 14:05
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Tycker du ? Enligt mig är Phoenix en av dom snyggare med de virvlande animationerna. Annars är bear en klar förstaplats.

Bear Stance var otroligt snyggt men tyckte de andra var lite meh, speciellt med tanke på hur mycket uppmärksamhet det här skinnet fått tidigare. Också splash-arten hade kunnat vara mycket bättre. VO:n var dock riktigt skön.

Känns inte som ett ultimate men inte som ett legendary heller, dunno.. Kanske bara inte är beredd att lägga 3,2K RP på ett skin.
Citera
2013-06-27, 14:19
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Bear Stance var otroligt snyggt men tyckte de andra var lite meh, speciellt med tanke på hur mycket uppmärksamhet det här skinnet fått tidigare. Också splash-arten hade kunnat vara mycket bättre. VO:n var dock riktigt skön.

Känns inte som ett ultimate men inte som ett legendary heller, dunno.. Kanske bara inte är beredd att lägga 3,2K RP på ett skin.

Ser man bara på själva skinnet skulle jag kategorisera det som ett legendary skin, VO brukar man väll iofs få med legendaryskins också. Vill man betala (3250-1820=) 1430 för lite ikoner och en banner så go for it. Ångrade dock som fan att jag inte köpte pulsefire ez när han släpptes och kostade typ halva priset. Tur jag tycker udyr är skittråkig.
Citera
2013-06-27, 14:22
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Ser man bara på själva skinnet skulle jag kategorisera det som ett legendary skin, VO brukar man väll iofs få med legendaryskins också. Vill man betala (3250-1820=) 1430 för lite ikoner och en banner så go for it. Ångrade dock som fan att jag inte köpte pulsefire ez när han släpptes och kostade typ halva priset. Tur jag tycker udyr är skittråkig.

Jo, känner samma angående Ezrael1 Var alldeles för snål då också
VO är som sagt riktigt nice, dem brukar ju ha det till legendary också men inte så här detaljerad med exempelvis speciella citat för dragon/baron.
Citera
2013-06-27, 14:29
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Indeed, har testat i normals ett par gånger nu med ashe och maxa e, tillsammans med avarice blade så kommer man snabbt ikapp i guld, och sen bara farma farma farma farma. Lategame kommer så otroligt fort om man kan spela passivt.

Testade det just att bygga på det sättet, det gick bra, tills min idiotiska support fick spel och började köra äckligt aggresivt och totalt sket i att jag bokstavligen sagt att jag skulle spela passivt, vilket gjorde att jag blev tvungen att hjälpa till, med tanke på att den andra byggde standard ren skada så åkte vi på pisk, den tröga fan på mitt lag uppreppade ett par gången sedan hade vi förlorat tornet och deras ADC hade blivit feeded.

Så det fungerar absolut att köra på det här sättet, problemet är att hamnar man med en idiotisk support så har man förlorat innan man börjar.
Citera
2013-06-27, 14:40
Medlem
fgnms avatar
Citat:
VO är som sagt riktigt nice, dem brukar ju ha det till legendary också men inte så här detaljerad med exempelvis speciella citat för dragon/baron.

Sitter på jobb utan ljud så missat den biten men låter ju faktiskt rätt kul med lite specifika citat. Faktum är att jag alldeles säkert lagt 3250rp på ett skin om det var på en av mina favoritgubbar. Lätt att stå emot när det handlar om en jungle-champ.

Undrar förresten när elise ska få ett nytt skin, tycker hennes vita ser så jävla creepy ut när hon recallar och typ delar sig.
Citera
2013-06-27, 15:17
Medlem
Tjena!

Tänkte kolla, har spelat lol i några månader och lirar i bronze och är en jungler. Har precis börjar lira lee, så det brukar gå till så att jag börjar ganka runt lvl2-3 med han och kan komma iväg med 2-3 kills innan lvl6. Men när det börjar bli teamfigths så tycker jag han suger riktigt mycket, vad ska jag göra i en teamfight med honom? Och hur kan jag lyckas med att få in min ulti bra så att jag alltid ska kunna sparka han bakåt och inte framåt åt helvete som det händer emellanåt?!
Citera
2013-06-27, 15:29
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Frågan är om inte det är fallet oavsett om du kör builden eller inte.

Jovars, får man en dum fan till support så kan det gå utför rätt snabbt, oavsett vilken build man använder sig utav, problemet med denna build i kombination med en support med aggresions problem är att man blir faktiskt betydligt svagare early och tidig midgame, änn motståndaren vilket i sin tur gör att lanen kommer förlora hårt, och motståndaren börjar bli feedade.
Citera
2013-06-27, 15:31
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biznice
Tjena!

Tänkte kolla, har spelat lol i några månader och lirar i bronze och är en jungler. Har precis börjar lira lee, så det brukar gå till så att jag börjar ganka runt lvl2-3 med han och kan komma iväg med 2-3 kills innan lvl6. Men när det börjar bli teamfigths så tycker jag han suger riktigt mycket, vad ska jag göra i en teamfight med honom? Och hur kan jag lyckas med att få in min ulti bra så att jag alltid ska kunna sparka han bakåt och inte framåt åt helvete som det händer emellanåt?!

Gör såhär, skitenkelt.
Citera
2013-06-27, 15:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkcheese
Hej! Jag lyckas inte få något svar på andra forum så jag får försöka här...
Jag har relativt nyligen börjat spela på den Turkiska servern.
Det ända jag undrar är om det finns någon annan som också spelar på Turkey och skulle vilja lira lite ranked. Mitt in-game namn är Janerys och jag mainar support.

Jag har tidigare försökt få respons på spelare söker spelare-tråden om ni undrar.

//Janerys
Får jag bara fråga, varför kör du på den Turkiska servern och inte på EUW/EUNE?

Citat:
Ursprungligen postat av Biznice
Tjena!

Det beror väll på matchen, rätt svärt att säga "Gör A och O så lyckas du med lee-sin". Han är ju känd som att inte vara den bästa på teamfights lategame då mycket utav hans styrka ligger i early/midgame.

För att lyckas med din ultimate beror det på vart du står, vart du vill kicka och vart du vill ha motståndaren. Vill du kicka han framåt, till ditt lag så måste du stå bakom honom. Vill du kicka honom framåt (emot hans lag) så är det bara att stå framför honom.
Ett väldigt bra tips är att ha en Sightstone så du kan ward-jumpa med din dubbelw så du hamnar bakom motståndaren och på så sätt kan kicka in honom i ditt lag.
Se exempel: http://www.youtube.com/watch?v=RG_arq1lGv4
Du kanske inte är så mekaniskt skillad, men du förstår principen.

Citat:

Frågan är om inte det är fallet oavsett om du kör builden eller inte.
Ungefär så.. Hamnar man med en kille som inte är speciellt bra som support så spelar det ingen roll vilken build man kör, det kommer inte gå vägen om du bygger på speciellt sätt, utan det är på ett speciellt sätt du måste spela då istället.
Har man såna problem är det rent generellt bättre att spela en safe alternativ väldigt bra early-game AD. Till exempel Draven, Ezreal eller Caitlynn.
Citera
2013-06-27, 16:45
Medlem
Citat:
Har han inte speciella interactions med vissa champions också beroende på vilken stance han är i?
T.ex när han är i Tiger stance och möter Nidalee säger han typ "The cougar is no match for the Tiger"
I Bear stance är det nåt med Voli, i Turtle stance säger han nåt åt Rammus och i Phoenix stance har han nån replik han säger till Anivia.

Åtminstone såg jag det i surrenderat20-länken som finns några posts bort.
Citera
2013-06-27, 16:48
Medlem
Citat:
Du är snäll som försöker, men sprid inte disinformation..

T.ex. behöver du inte movement speed för att roama med TF, det är till det du har ultin. Sen är din jämförelse mellan darius teemo relativt dålig. Ja någon som är duktig med darius spöar en medelmåttig teemo, men när spelarna är närmare varanda i skillnivå ja då vinner countern, skillkits har så oerhört mycket med matchups att göra och det krävs inte en gudomlig teemo för att vinna mot en okej darius, man behöver inte döda motståndaren för att vinna..

Dör du två gånger men ligger ca 100ck före och ett par lvls så vinner du din lane trots 0/2. Mitt störta tips till nybörjare är att inte fokusera för mycket på kills och ignorera farmen, det är det man förlorar matcher på.

Menar du på allvar att teemo tar darius. Så kan du ju fråga dig själv. Vad gör teemo lategame? Vad gör teemo för laget? Sätter ut svampar i teamfights. Tänk om. Om du ragar över en post på flashback skulle jag inte vilja ha dig i mitt bronze 5 lag på Lol i alla fall
Citera
2013-06-27, 16:50
Medlem
Jahauuss avatar
Såg precis det nya skinnet på Udyr. Ser sjukt coolt ut. Sitter och sparar på min RP så det kan införskaffas vid release
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in